orville Posted May 22, 2005 Report Posted May 22, 2005 En sak till som jag skulle vilja utreda. Har ni tänkt på att det är vanligt i många religioner att trickster guden ofta kan byta skepnad. Går det att relatera mot/till the founders eller???? Som eoneel skrev ovan, founders får borgerna att blekna... gudar ;) Quote
Kai Dukat Posted May 22, 2005 Author Report Posted May 22, 2005 Ja trixtern kan oftast byta skepnad till något djur, och ibland till något annat. Men detta är framför allt i nordamerikanska indianernas religionssytem som vi finner detta. Okej då Loke också. Men jag vet dock inte om jag vill säga att Founders är trixtar, dels för att jag vill inte säga att EoNeel har rätt där :P för då kommer han att använda det mot oss Q-förespråkare ;) . Men dessutom har jag lite svårt att se kopplingen, Founders är faktiskt egoistiska, de vill inte skapa ordning i galaxen för livets skull utan för att de vill bestäma över oss underlägsna varelser. Detta vill INTE Q han gör det av kärlek . Även Trixtern gör det av omtanke, men som sagt han är dock lite full i *** ibland och skapar därmed lite oreda. ja ungefär som det här inlägget. B) Quote
Recommended Posts