Jump to content

Firefly, tv-serien

EoNeel

Recommended Posts

Jag såg piloten till Firefly för ett bra tag sen och var måttligt förtjust. Jag såg nu att denna serie börjat på en av satellitkanalerna. Jag inte själv sett vidare på denna lite western-liknande sci-fi, men jag skulle gärna vilja höra hur fortsättningen är. Om det nu är någon som sett fortsättningen...

Jag tycker att Firefly hade potential till att bli en mycket bra serie. Det är en annorlunda sci-fi serie, med western element inbakat med futuristisk framtid, men jag tycker dom gjorde det på ett bra sätt.

Tycker även att skådespelarna gör en bra insats, även om dom inte är så kända.

Anledningen till att den är/var så bra beror nog en hel del på att Joss Whedon (skapade Buffy & Angel) skapade och producerade serien.

Hela serien kan köpas på DVD från tex Discshop.se för 249 kr.

Dom håller oxå på att skapa en film som heter Serenity.

Jag tycker att Firefly hade potential till att bli en mycket bra serie. Det är en annorlunda sci-fi serie, med western element inbakat med futuristisk framtid, men jag tycker dom gjorde det på ett bra sätt.

Tycker även att skådespelarna gör en bra insats, även om dom inte är så kända.

Anledningen till att den är/var så bra beror nog en hel del på att Joss Whedon (skapade Buffy & Angel) skapade och producerade serien.

Hela serien kan köpas på DVD från tex Discshop.se för 249 kr.

Dom håller oxå på att skapa en film som heter Serenity.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för detta lite mera uttömmande svaret :D

Tycker priset på boxen är ok, så jag köper den nog.

Hur många avsnitt är det första säsongen?

Serenity verkar ju lovande!

Tack för detta lite mera uttömmande svaret :D

Tycker priset på boxen är ok, så jag köper den nog.

Hur många avsnitt är det första säsongen?

Serenity verkar ju lovande!

Första och sista säsongen (tyvärr :() är på 14 avsnitt.

Även om det bara är 14 avsnitt så tycker jag att det är ett bra pris på boxen, så den tycker jag verkligen att du ska köpa :)

Det finns även med endel extra material.

Om du vill så kan läsa lite mer om boxen i min DVD-profil

• 2 weeks later...
  • 3 months later...

Den rocker stenhårt.

Att lägga ner den efter bara 14 avsnitt räknas som ett av de dummaste besluten någonsin innom tv historia.

VI hoppas bara att filmen går bra så dom gör 2 till.

ps. Den 11 novemper har den premiär i sverige *hoppar upp & ner i glädje*

Jag tyckte också att Firefly var en bra serie och jag gillar särskilt western-atmosfären, vilket egentligen är förvånande eftersom jag inte gillar hela konceptet med "vilda västern" och allt det där.

Men jag tycker det fungerar mycket bra i Firefly och gör att den serien sticker ut på ett sätt som många andra inte gör. Dessutom så förnyar Firefly sci-fi genren på ett bra sätt. Hoppas det väcker inspiration hos andra serieskapare och uppmuntrar till mer bra och annorlunda sci-fi serier!

• 4 weeks later...
Jag har sett några avsnitt och jag kan inte rå för att det är segt + att jag har svårt för detta western-aktiga som präglar serien.

<{POST_SNAPBACK}>

I love it. Jag gillar att dialogen är... hmm... witty i brist på bättre ord och uttalet och ordval och kluriga ordkonstruktioner gör serien till en fest för örat om man är språkintresserad. Handlingen tycker jag inte är seg, men den är mer karaktärsdriven än handlingsdriven och det passar kanske inte alla. Westernkänslan var jag osäker på från början, men... det känns ändå mer realistiskt på något sätt.

Men smaken är som baken och alla har rätt till sin åsikt. Världen vore tråkig om alla höll med om allt :)

Jag tycker serien är rätt så underhållande! Skön avkoppling efter en hård dags arbete! Mer Sci-Fi serier år folket!

Det är ju en ganska häftig idé med, just att skeppet är ganska snyggt och övriga miljöer är skitiga. Mycket öken etcetera!

Western Sci-Fi är kanske en bra benämning ja som nån sa.

Den 4 November kommer Serenity på biograferna :D  Att behöva vänta en hel månad jobbigt :(

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med!! Längtar verkligen efter att få se Serenity! Hoppas de gör fler filmer. Joss Whedon verkar ha planer på det, men man vet ju aldrig.

Mmmm.... Captain Tight Pants :wub:

Den rocker stenhårt.

Att lägga ner den efter bara 14 avsnitt räknas som ett av de dummaste besluten någonsin innom tv historia.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det någon sida att kolla närmare när det gäller filmen?

Kommer den verkligen på bio? Jag tänkte ju på att den lades ner...kanske den kommer på video direkt?

Jag är själv kluven till denna serie, men tycker att det skall bli kul att se filmen.

Den rocker stenhårt.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det någon sida att kolla närmare när det gäller filmen?

Kommer den verkligen på bio? Jag tänkte ju på att den lades ner...kanske den kommer på video direkt?

Jag är själv kluven till denna serie, men tycker att det skall bli kul att se filmen.

<{POST_SNAPBACK}>

Här kan du läsa lite om filmen, Serenity, och om du fortfarande inte tror att den kommer på bio bara på grund av att FOX har väldigt dålig smak kan du kolla under kommande filmer på SFs hemsida.

Lägga ner?? Nej det går inte. OM den går bra så kommer dom gör uppförljare.

Den hade premiär för lite mer än 1 vecka sedan i USA. Vi får vänta tills 4 november iår för att få se den. Typ 20-25 dagar kvar nu.

Jag hoppas att alla går och ser den så att även vi Svenskar visar att vi gillar bra Sci-fi.

Lägga ner?? Nej det går inte. OM den går bra så kommer dom gör uppförljare.

Den hade premiär för lite mer än 1 vecka sedan i USA. Vi får vänta tills 4 november iår för att få se den. Typ 20-25 dagar kvar nu.

Jag hoppas att alla går och ser den så att även vi Svenskar visar att vi gillar bra Sci-fi.

<{POST_SNAPBACK}>

Couldn't have said it better myself! Heja Serenity!

Inte att glöma serie tidningen som är mellan serien och filmen. Mycket trevlig Kanske lite för kort men..

Sen finns Serenity RPG på sf-bokhandeln nu. Det måste man nästan spela. Dock har jag hört att den innehåller några spoilers mot filmen så jag ska vänta tills V 44 innan jag köper den.

ps nu är det bara 25 dagar kvar. samt att det bara krävs ca 60 000 000 USD innan det är sagt om det blir en uppförljare. Det är då World wide som vi behöver 60 till. I USA har den redan spelat in nästan 20 redan.