EoNeel Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Jag såg piloten till Firefly för ett bra tag sen och var måttligt förtjust. Jag såg nu att denna serie börjat på en av satellitkanalerna. Jag inte själv sett vidare på denna lite western-liknande sci-fi, men jag skulle gärna vilja höra hur fortsättningen är. Om det nu är någon som sett fortsättningen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 (edited) helt ok... Hast ganska anoorlunda sci-fi, då många av de traditonella elementen inom scifi saknas Edited April 14, 2005 by Dahlberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted April 14, 2005 Author Report Share Posted April 14, 2005 helt ok... Hast ganska anoorlunda sci-fi, då många av de traditonella elementen inom scifi saknas <{POST_SNAPBACK}> Hur mkt har du sett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Gjordes väl ganska få avsnitt va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tigge Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Visserligen är jag ett stort fan av western och scifi-filmer. Men western och scifi inbakad i en o samma kaka? Nej tack :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 helt ok... Hast ganska anoorlunda sci-fi, då många av de traditonella elementen inom scifi saknas <{POST_SNAPBACK}> Hur mkt har du sett? <{POST_SNAPBACK}> Alla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 Jag tycker att Firefly hade potential till att bli en mycket bra serie. Det är en annorlunda sci-fi serie, med western element inbakat med futuristisk framtid, men jag tycker dom gjorde det på ett bra sätt. Tycker även att skådespelarna gör en bra insats, även om dom inte är så kända. Anledningen till att den är/var så bra beror nog en hel del på att Joss Whedon (skapade Buffy & Angel) skapade och producerade serien. Hela serien kan köpas på DVD från tex Discshop.se för 249 kr. Dom håller oxå på att skapa en film som heter Serenity. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted April 15, 2005 Author Report Share Posted April 15, 2005 Jag tycker att Firefly hade potential till att bli en mycket bra serie. Det är en annorlunda sci-fi serie, med western element inbakat med futuristisk framtid, men jag tycker dom gjorde det på ett bra sätt. Tycker även att skådespelarna gör en bra insats, även om dom inte är så kända. Anledningen till att den är/var så bra beror nog en hel del på att Joss Whedon (skapade Buffy & Angel) skapade och producerade serien. Hela serien kan köpas på DVD från tex Discshop.se för 249 kr. Dom håller oxå på att skapa en film som heter Serenity. <{POST_SNAPBACK}> Tack för detta lite mera uttömmande svaret Tycker priset på boxen är ok, så jag köper den nog. Hur många avsnitt är det första säsongen? Serenity verkar ju lovande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 Tack för detta lite mera uttömmande svaret Tycker priset på boxen är ok, så jag köper den nog. Hur många avsnitt är det första säsongen? Serenity verkar ju lovande! Första och sista säsongen (tyvärr ) är på 14 avsnitt. Även om det bara är 14 avsnitt så tycker jag att det är ett bra pris på boxen, så den tycker jag verkligen att du ska köpa Det finns även med endel extra material. Om du vill så kan läsa lite mer om boxen i min DVD-profil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted April 28, 2005 Report Share Posted April 28, 2005 Trailer till kommande långfilmen: Serenity Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted August 27, 2005 Report Share Posted August 27, 2005 Har börjat se denna serie nu och jag gillar den skarpt! Inte mycket Sci-Fi i det hela men en hel del vilda västern, bra skådespelare och story! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 29, 2005 Report Share Posted August 29, 2005 Den rocker stenhårt. Att lägga ner den efter bara 14 avsnitt räknas som ett av de dummaste besluten någonsin innom tv historia. VI hoppas bara att filmen går bra så dom gör 2 till. ps. Den 11 novemper har den premiär i sverige *hoppar upp & ner i glädje* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted August 29, 2005 Report Share Posted August 29, 2005 Jag tyckte också att Firefly var en bra serie och jag gillar särskilt western-atmosfären, vilket egentligen är förvånande eftersom jag inte gillar hela konceptet med "vilda västern" och allt det där. Men jag tycker det fungerar mycket bra i Firefly och gör att den serien sticker ut på ett sätt som många andra inte gör. Dessutom så förnyar Firefly sci-fi genren på ett bra sätt. Hoppas det väcker inspiration hos andra serieskapare och uppmuntrar till mer bra och annorlunda sci-fi serier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted September 4, 2005 Report Share Posted September 4, 2005 Nu när jag sett klart serien förstår jag inte varför dom la ner Firefly överhuvudtaget? När så enormt mycket skit visas på tv så lägger dom ner det som är bra? Jag säger som Vulcans "That is not logical" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 12, 2005 Author Report Share Posted September 12, 2005 Jag har sett några avsnitt och jag kan inte rå för att det är segt + att jag har svårt för detta western-aktiga som präglar serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted October 5, 2005 Report Share Posted October 5, 2005 Jag har sett några avsnitt och jag kan inte rå för att det är segt + att jag har svårt för detta western-aktiga som präglar serien. <{POST_SNAPBACK}> I love it. Jag gillar att dialogen är... hmm... witty i brist på bättre ord och uttalet och ordval och kluriga ordkonstruktioner gör serien till en fest för örat om man är språkintresserad. Handlingen tycker jag inte är seg, men den är mer karaktärsdriven än handlingsdriven och det passar kanske inte alla. Westernkänslan var jag osäker på från början, men... det känns ändå mer realistiskt på något sätt. Men smaken är som baken och alla har rätt till sin åsikt. Världen vore tråkig om alla höll med om allt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted October 5, 2005 Report Share Posted October 5, 2005 Den 4 November kommer Serenity på biograferna Att behöva vänta en hel månad jobbigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 8, 2005 Report Share Posted October 8, 2005 Jag tycker serien är rätt så underhållande! Skön avkoppling efter en hård dags arbete! Mer Sci-Fi serier år folket! Det är ju en ganska häftig idé med, just att skeppet är ganska snyggt och övriga miljöer är skitiga. Mycket öken etcetera! Western Sci-Fi är kanske en bra benämning ja som nån sa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted October 8, 2005 Report Share Posted October 8, 2005 Den 4 November kommer Serenity på biograferna Att behöva vänta en hel månad jobbigt <{POST_SNAPBACK}> Håller med!! Längtar verkligen efter att få se Serenity! Hoppas de gör fler filmer. Joss Whedon verkar ha planer på det, men man vet ju aldrig. Mmmm.... Captain Tight Pants Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 9, 2005 Author Report Share Posted October 9, 2005 Den rocker stenhårt. Att lägga ner den efter bara 14 avsnitt räknas som ett av de dummaste besluten någonsin innom tv historia. VI hoppas bara att filmen går bra så dom gör 2 till. ps. Den 11 novemper har den premiär i sverige *hoppar upp & ner i glädje* <{POST_SNAPBACK}> Finns det någon sida att kolla närmare när det gäller filmen? Kommer den verkligen på bio? Jag tänkte ju på att den lades ner...kanske den kommer på video direkt? Jag är själv kluven till denna serie, men tycker att det skall bli kul att se filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qo'noS Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Den rocker stenhårt. Att lägga ner den efter bara 14 avsnitt räknas som ett av de dummaste besluten någonsin innom tv historia. VI hoppas bara att filmen går bra så dom gör 2 till. ps. Den 11 novemper har den premiär i sverige *hoppar upp & ner i glädje* <{POST_SNAPBACK}> Finns det någon sida att kolla närmare när det gäller filmen? Kommer den verkligen på bio? Jag tänkte ju på att den lades ner...kanske den kommer på video direkt? Jag är själv kluven till denna serie, men tycker att det skall bli kul att se filmen. <{POST_SNAPBACK}> Här kan du läsa lite om filmen, Serenity, och om du fortfarande inte tror att den kommer på bio bara på grund av att FOX har väldigt dålig smak kan du kolla under kommande filmer på SFs hemsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Hittade en trevlig recension här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Lägga ner?? Nej det går inte. OM den går bra så kommer dom gör uppförljare. Den hade premiär för lite mer än 1 vecka sedan i USA. Vi får vänta tills 4 november iår för att få se den. Typ 20-25 dagar kvar nu. Jag hoppas att alla går och ser den så att även vi Svenskar visar att vi gillar bra Sci-fi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Lägga ner?? Nej det går inte. OM den går bra så kommer dom gör uppförljare. Den hade premiär för lite mer än 1 vecka sedan i USA. Vi får vänta tills 4 november iår för att få se den. Typ 20-25 dagar kvar nu. Jag hoppas att alla går och ser den så att även vi Svenskar visar att vi gillar bra Sci-fi. <{POST_SNAPBACK}> Couldn't have said it better myself! Heja Serenity! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Inte att glöma serie tidningen som är mellan serien och filmen. Mycket trevlig Kanske lite för kort men.. Sen finns Serenity RPG på sf-bokhandeln nu. Det måste man nästan spela. Dock har jag hört att den innehåller några spoilers mot filmen så jag ska vänta tills V 44 innan jag köper den. ps nu är det bara 25 dagar kvar. samt att det bara krävs ca 60 000 000 USD innan det är sagt om det blir en uppförljare. Det är då World wide som vi behöver 60 till. I USA har den redan spelat in nästan 20 redan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts