Jocke Posted July 22, 2005 Report Share Posted July 22, 2005 När vi för ett tag sedan uppgraderade till version 2.0 av forumet, så ändrade jag så att det enklare läget visas när man klickar på sök. Jag har nu märkt att när jag själv söker så går jag oftast över till det avancerade läget genom att klicka på fler alternativ. Om majoritet av medlemmarna här använder det avancerade läget så kan jag ändra så att det visas direkt när man klickar på sök i menyn. Så nu undrar jag vilket läge du använder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted July 22, 2005 Report Share Posted July 22, 2005 Knepigt... Jag brukar inte ofta använda sökfunktionen, men jag kan se fördelarna med att direkt komma till den avancerade versionen. Om inte annat så bara för att visa att den finns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 23, 2005 Author Report Share Posted July 23, 2005 Om inte annat så bara för att visa att den finns. Ja, jag tror det är en del som missar att den avancerade versionen finns. Nu är det ni som bestämmer, så rösta på erat val! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted July 23, 2005 Report Share Posted July 23, 2005 (edited) Tjena Jocke Du kanske har en utvald tid på röstningen eller? Om inte annat är det väl uppenbart självklart på resultatet. För inte missta så kan man ju köra en undersökning t.ex. på en månad för att se statistik hur många som använder avancerat läge. Edited July 23, 2005 by Supertreck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 23, 2005 Author Report Share Posted July 23, 2005 Du kanske har en utvald tid på röstningen eller? Jag har tänkt mig att ni får rösta 1-2 veckor till sen väljer jag det läge som har flest röster. Som sagt det är upp till er medlemmar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted July 23, 2005 Report Share Posted July 23, 2005 Men Jocke Man kan ju bara rösta en gång. Om nästan samma personer har varit här under den tiden så blir det ju nästa ingen skillnad. Borde inte en sån här röstning skickas via mail till alla medlemmar. Vissa kanske har glömt bort att de har varit här, eller inte varit närvarande på lång till. Kanske inte ens hunnit så mycket att surfa på nätet än att kolla mailen. Det finns ju massvis med medlemmar man knappt sett aktiva hmm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted July 24, 2005 Report Share Posted July 24, 2005 Borde inte en sån här röstning skickas via mail till alla medlemmar. Vissa kanske har glömt bort att de har varit här, eller inte varit närvarande på lång till. Kanske inte ens hunnit så mycket att surfa på nätet än att kolla mailen. Jag fick inte intrycket att det här var en så viktig omröstning. Utslaget kommer sannolikt inte betyda n??gon större förändring i medlemmarnas liv. Redan nu ser vi ju ett bristande intresse för sökfunktionen. Och om det nu skulle bli helt fel med frånvarande röstare så går det ju att ändra sen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 24, 2005 Author Report Share Posted July 24, 2005 Borde inte en sån här röstning skickas via mail till alla medlemmar. Vissa kanske har glömt bort att de har varit här, eller inte varit närvarande på lång till. Kanske inte ens hunnit så mycket att surfa på nätet än att kolla mailen. Jag fick inte intrycket att det här var en så viktig omröstning. Utslaget kommer sannolikt inte betyda någon större förändring i medlemmarnas liv. Redan nu ser vi ju ett bristande intresse för sökfunktionen. Och om det nu skulle bli helt fel med frånvarande röstare så går det ju att ändra sen. Som Great Bird of the Galaxy skriver så är detta inte någon livsviktig förändring och jag tror verkligen inte att vi behöver kontakta alla medlemmar och fråga vad dom tycker. Det viktiga är att dom aktiva medlemmarna röstar. Just nu har avancerat läge 5 röster och jag har en känsla av att den kommer vinna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted July 25, 2005 Report Share Posted July 25, 2005 Jag röstar på avancerat läge. Det är alltid smidigare för mig som användare om jag kan fylla i flera sökalternativ på en gång, utan att behöva hålla på att klicka och greja... Hehe, vad lat jag låter, jag orkar inte klicka en extra gång Men jag skyller på dig Jocke, för att du frågade ;) ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 1, 2005 Author Report Share Posted August 1, 2005 Nu har jag ändrat så att avancerat läge visas direkt när man klickar på sök. Det är bara 10 av er som har röstat, men 9 röstade på avancerat läge, så därför byter jag till det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts