Gå till innehåll
Mr Borg

Batman Begins

Rekommenderade inlägg

Såg Batman Begins häromveckan, måste säga att den tog mig med storm! Christian Bale och Liam Neeson var helt strålande i sina roller. Gillade handlingen skarpt också, var på helspänn nästan genom hela filmen, och det händer rätt så sällan numera.

Mörk och härlig, den kändes lite mer nära "vårt" samhälle med och inte lika suggestiv som de andra Batmanfilmerna gör, inte för att de är sämre på något sätt förutom när Clooney spelar Batman.

Vad tyckte ni om filmen då?

Redigerad av Mr Borg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den var den klart bästa Batman filmen så här långt! Bale var ju helt lysande som Bruce Wayne/Batman. Jag anade lite American Psycho över Bales rolltolkning emellanåt. Allt var snyggt gjort och det kändes mer som Batman än dom tidigare filmerna. En klar fullpoängare!

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

Då blir det väl Jokern i uppföljaren då!

Redigerad av Rick Hunter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En riktig bra film, äntligen har någon insätt att manus och dialog är minst lika viktig som en massa special efekter, intresant att action sekvenserna var så "korta" kanske ett välkomet trendbrott....

SPOILER

SPOILER

SPOILER

De enda som var olågiskt (inom filmens logik) var microvågs alstraren, borde inte microvågorna koka allt vatten, inte bara vattnet i rörledningarna... särskilt när människor består av ca 60% vatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag blev också positivt överraskad av filmen. Tyckte att de fick ihop det riktigt bra med en lagom osannolik handling och bra rolltolkningar. Men jag har så oerhört svårt för viskningstrenden bland manliga skådespelare. Har ni lagt märke till att så fort det ska vara intensivt eller ömt så viskas det något kopiöst? Sutherland i 24 är helt makalös. Varför kaningen tala som man gör i verkligheten? Det har naturligtvis att göra med att det låter mer cool och intensivt - det blri en sorts genväg till att bli trovärdig. Men det går att vara trovärdig utan att viska!

Nu lägge jag märke till det jämt och stör mig på det, och då går ju syftet med viskningen förlorad...

Bale viskade lite väl mycket, det hade räckt med att lägga ner rösten i ett lägre register som han gjorde när an var Batman. Är det någon som håller med?

Apropå uppföljare - är inte den första Batmanfilmen av Burton "uppföljaren"?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag blev också positivt överraskad av filmen. Tyckte att de fick ihop det riktigt bra med en lagom osannolik handling och bra rolltolkningar. Men jag har så oerhört svårt för viskningstrenden bland manliga skådespelare. Har ni lagt märke till att så fort det ska vara intensivt eller ömt så viskas det något kopiöst? Sutherland i 24 är helt makalös. Varför kaningen tala som man gör i verkligheten? Det har naturligtvis att göra med att det låter mer cool och intensivt - det blri en sorts genväg till att bli trovärdig. Men det går att vara trovärdig utan att viska!

Nu lägge jag märke till det jämt och stör mig på det, och då går ju syftet med viskningen förlorad...

Bale viskade lite väl mycket, det hade räckt med att lägga ner rösten i ett lägre register som han gjorde när an var Batman. Är det någon som håller med?

Apropå uppföljare - är inte den första Batmanfilmen av Burton "uppföljaren"?

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, vad jag har förstått ska Batman Begins vara ett helt nytt Batman projekt och inte ha nånting med dom 4 fyra filmerna som kom på 90-talet att göra. En nystart alltså :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

WOW.. säger jag bara. Jag blev verkligen förvånad över hur bra regissören har lyckats med filmen. Jag måste nog säga att jag aldrig har sett bättre Batman film förut. Ser verkligen fram emot en uppföljare.. :rolleyes:

*Bra handling

*Bra skådespelare (den där fågelskrämma mannen var ju verkligen läskig!)

*Bra med action

...helt enkelt bra!

Allra bäst var ju han som spelade Batman,...var har de hittat honom? Han passade perfekt för rollen..och så får man verkligen inte glömma butlern. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
WOW.. säger jag bara. Jag blev verkligen förvånad över hur bra regissören har lyckats med filmen. Jag måste nog säga att jag aldrig har sett bättre Batman film förut. Ser verkligen fram emot en uppföljare..  :rolleyes:

*Bra handling

*Bra skådespelare (den där fågelskrämma mannen var ju verkligen läskig!)

*Bra med action

...helt enkelt bra!

Allra bäst var ju han som spelade Batman,...var har de hittat honom? Han passade perfekt för rollen..och så får man verkligen inte glömma butlern.  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Christian Bale heter han som spelar Batman, Jag rekommenderar American Psycho för den som gillar honom. Man anar lite Batman i American Psyscho och American Psycho i Batman om du förstår vad jag menar :blink: (knappt jag själv vet vad jag menar :) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Christian Bale heter han som spelar Batman, Jag rekommenderar American Psycho för den som gillar honom. Man anar lite Batman i American Psyscho och American Psycho i Batman om du förstår vad jag menar  (knappt jag själv vet vad jag menar  )

Njae vet inte det. Han levde ju ut mycket mer som skådespelare i American Psycho än Batman, hade varit kul o se han lite galnare i Batman med. Wayne tampas ju ändå med sina inre demoner också!

Equilibrium och The Machinist är också hyfsade filmer med C.Bale

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Equilibrium är en riktigt bra film, ja. Och så till trådämnet Batman Begins. Såg den, gillade och längtade till DVD-utgåvan. Svår att jämföra med Burtons Batman, som var hyfsat mer surrealistiska. Bra på olika sätt. Fast denna kändes lite vuxnare. Riktigt, riktigt bra. Neeson bra som oftast. Och likaså Bale. Kanske tom bättre än Keatons Batman gestaltning.

/Lt Bey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu