Nyhet Posted November 11, 2005 Report Share Posted November 11, 2005 William Shatner vill återupprätta Star Treks praktdagar och håller därför på att skriva ett par böcker om Kirks och Spocks tonårstid. Han hoppas även att detta koncept ska bli grunden till nästa Star Trek-serie på den amerikanska TV-kanalen CBS. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted November 11, 2005 Report Share Posted November 11, 2005 William Shatner vill återupprätta Star Treks praktdagar och håller därför på att skriva ett par böcker om Kirks och Spocks tonårstid. Han hoppas även att detta koncept ska bli grunden till nästa Star Trek-serie på den amerikanska TV-kanalen CBS. Källa [ Till originalnyheten ] Undrar hur det ska gå när Spock är så mycket äldre än Kirk??? Nej, bättre vore att låta TOS-gänget vara och fokusera på något nytt istället.... även om vi alla älskar Spock och Kirk med anhang! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 Men snälla :sjuk: :sjuk: :sjuk: Varför kan de aldrig ge sig i sökandet av att återfinna sin egna ungdom igen. Shatner borde begripa att det han har djort är stor nutidshistoria, allt därefter är dömt att misslyckas med. Så snälla TOS gänget lämna över till nya resor en gång för alla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 Men snälla :sjuk: :sjuk: :sjuk: Varför kan de aldrig ge sig i sökandet av att återfinna sin egna ungdom igen. Shatner borde begripa att det han har djort är stor nutidshistoria, allt därefter är dömt att misslyckas med. Så snälla TOS gänget lämna över till nya resor en gång för alla. De har ju lämnat över...det har ju inte gått så bra det heller, om man skall vara hård. Håller inte med detta inlägg av följande anledning: TOS är grunden till ST, och Spock och Kirk är ikonerna. Sen ser inte jag varför deras ungdomsberättelser skulle var något negativt för ST, snarare tvärtom. Magin kring Spock och Kirk finns fortfarande kvar och den kommer att locka både nya och gamla fans till ST-kosmos. För mig personligen är Spock urtypen för sci-fi. Han är ST!!!! Varför jag egentligen har följd ST genom åren är helt hans förtjänst. Sen är jag ju ett TOS-fan, jag älskar naiviteten i den första serien, som såklart har försvunnit med de nya serierna och även i annan sci-fi rent allmänt. Se bara på episodeIII/SW, så snygg men så själslös på samma gång. Karaktärerna i TOS är allt annat en själslösa. Jag läser/ser/hör gärna om Spocks och Kirks ungdomstid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 William Shatner vill återupprätta Star Treks praktdagar och håller därför på att skriva ett par böcker om Kirks och Spocks tonårstid. Han hoppas även att detta koncept ska bli grunden till nästa Star Trek-serie på den amerikanska TV-kanalen CBS. Källa [ Till originalnyheten ] Nämen vad gulligt. Men är inte William Shatner något gammal nu för att kunna prestera lika bra som förut? Han var ju väldig lugn av sig i serien Bostom legal. William Shatner har ju inte förändrat sig så mycket sen senaste Star Trek-film i Nexus. Men visst. För mig gör det inget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 Det bör inte tas för seriöst det här. Skådespelare har kommit med sådan här utspel sedan TOS tog slut på 60-talet. Böckerna har varit planerade sen länge och Shatner kommer få hjälp av ett par bra författare, så dem ser jag fram emot. Det gör väl inget om man använder sig av TOS magi när man gör Star Trek? Dvs så länge man använder den för att stärka sitt eget upplägg och inte lever av den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted November 13, 2005 Report Share Posted November 13, 2005 En hel lång serie om Kirl och Spock ser jag ingen anledning till att det ska göras, men någon mindre berättelse om det blir miniserier i framtiden tycker jag låter positivt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted November 13, 2005 Report Share Posted November 13, 2005 (edited) De har ju lämnat över...det har ju inte gått så bra det heller, om man skall vara hård. Ja då är man hård få see .. 7 TNG säsonger (6x26 +22 avsnitt) 7 DS9 säsonger (6x26 + 20 avsnitt) 7 VOY säsonger (6x26 + 16 avsnitt) 4 ENT säsonger (vad blev det 98 avsnitt?) oxå 4 långfilmer. Nej det gick inte så bra att lämna över till den ny generationen vi skulle nog låtit TOS ha fått fortsätta med sina stora framfångar ;) ;) ;) Edited November 13, 2005 by Kai Dukat Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 14, 2005 Report Share Posted November 14, 2005 Kan inte annat än att hålla med. Ett fantastiskt avsnitt och en underbar hyllning till orginalserien. Tycker man löst hela klingongrejen på ett smart sätt också genom att låta bli att förklara deras utseende och istället låta Worf säga att det är något som inte diskuteras med utomstående. Trial and Tribbelations påminner mig också om att hur bra de övriga serierna än är så ligger Kirk och Co. snäppet över. Detta är skrivet av Expendable Ensign i tråden Trials and Tribble-ations, och jag tycker det sumerar ihop det ganska bra. Som jag upplever det så lever visionen p.g.a Spock och Kirk, och deras ungdomsberättelse kan liksom bara fortsätta att berika. Inget Beatles utan Lennon och Harrysson...om ni förstår vad jag menar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts