G'Brr Posted November 17, 2005 Report Share Posted November 17, 2005 När jag var mindre såg jag voyager en gång och jag undrar vilket avsnitt det var, jag kommer ihåg att en delta flyer eller voyager landade på en mörk måne, planet eller en asteroid. Jag tror att Harry Kim och någon till går ut i "EV-suits". Det kommer 2 utomjordingar de sett föut, som börjar slåss mot dem och sedan tror jag att de kidnappar dem kanske? Vilket avsnitt är det, hjälp mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted November 17, 2005 Report Share Posted November 17, 2005 erhm, kan det vara demon (ehter det så)? det låter inte riktigt rätt men det är det ända jag kan komma på som stämmer hyfsat, annars har jag ingen aning kolla i databasen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted November 17, 2005 Report Share Posted November 17, 2005 (edited) Som crazy-voyager säger så kan det vara avsnittet Demon som du söker, länk: http://www.startrekdb.se/avsnitt/avsnitt.p...avsnitt_id=4.24 I avsnittet så går Harry Kim och Paris ut i "EV-suits" och de upptäcker efter att tag att luften i planeten plötsligt blir andningsbar. Det som har hänt är att "smörjan" har kopierat den riktiga Paris och Harry och "kopierna" tror att de är orginalpersonerna. När Kim och Paris försvinner nödlandar USS Voyager på planeten. Det slutar med att "Kim" och "Paris" -kopierna övertalar besättningen och Kommendören Janeway med att låta dem "kopiera" dem och skeppet. Det finns en uppföljare till avsnittet Demon där man ser vad som har hänt med dem.. (Course: Oblivion, länk: http://www.startrekdb.se/avsnitt/avsnitt.p...vsnitt_id=5.18) Om detta inte är avsnittet du söker rekommenderar jag dig att titta på databasen. Där finns alla avsnitt upplistade ifrån Voyager. (Ifrån varje avsnitt finns det bilder..kanske du känner igen vissa scener?) Edited November 17, 2005 by Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Jag undrar om det är rätt avsnitt? För det är väl snarare en röd jätte(eller va det nu var) de kommer till än en mörk måne? Planeten var defenitivt inte mörk. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted November 19, 2005 Author Report Share Posted November 19, 2005 (edited) Det är nog inte det avsnittet för himlakroppen de landade på var definitivt inte gul! Och så var de ju två utomjordingar som anföll de. Men jag får väl se det, för jag håller på att titta genom voyager i ordning, jag hyr alla säsonger från boxman.se! Nästa avsnitt kommer att bli 2.13 Prototype, Jag har alltid tyckt om(älskat) Enterprise, men jag börjar tycka att Voyager är bättre. Mer spänning, bättre story (Deltakvadranten istället för Delphic Expanse), bättre utomjordingar, MYCKET bättre skådespelare, väldigt otroligt mycket bättre kapten(Janeway är bäst)! Edited November 19, 2005 by G'Brr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Det är nog inte det avsnittet för himlakroppen de landade på var definitivt inte gul! Och så var de ju två utomjordingar som anföll de. Men jag får väl se det, för jag håller på att titta genom voyager i ordning, jag hyr alla säsonger från boxman.se! Nästa avsnitt kommer att bli 2.13 Prototype, Jag har alltid tyckt om(älskat) Enterprise, men jag börjar tycka att Voyager är bättre. Mer spänning, bättre story (Deltakvadranten istället för Delphic Expanse), bättre utomjordingar, MYCKET bättre skådespelare, väldigt otroligt mycket bättre kapten(Janeway är bäst)! Om seven of nine är med så är det efter säsong 4 (tror jag). Nu ska man väl inte racka ner alltför mycket på EnterprisJ.e även om voyger (och the next generetion!) är bättre! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Stargazer Posted November 20, 2005 Report Share Posted November 20, 2005 Det är nog inte det avsnittet för himlakroppen de landade på var definitivt inte gul! Och så var de ju två utomjordingar som anföll de. Men jag får väl se det, för jag håller på att titta genom voyager i ordning, jag hyr alla säsonger från boxman.se! Nästa avsnitt kommer att bli 2.13 Prototype, Jag har alltid tyckt om(älskat) Enterprise, men jag börjar tycka att Voyager är bättre. Mer spänning, bättre story (Deltakvadranten istället för Delphic Expanse), bättre utomjordingar, MYCKET bättre skådespelare, väldigt otroligt mycket bättre kapten(Janeway är bäst)! Så hur har det gått? hittat rätt avsnitt än? Jag tror inte det är i de första tre sesongerna, dem har jag sett ett antal ggr rakt igenom eftersom de är det enda sesongerna jag har av star trek voyager så långt, som för övrigt är min favorit serie ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted November 22, 2005 Author Report Share Posted November 22, 2005 Det är nog inte det avsnittet för himlakroppen de landade på var definitivt inte gul! Och så var de ju två utomjordingar som anföll de. Men jag får väl se det, för jag håller på att titta genom voyager i ordning, jag hyr alla säsonger från boxman.se! Nästa avsnitt kommer att bli 2.13 Prototype, Jag har alltid tyckt om(älskat) Enterprise, men jag börjar tycka att Voyager är bättre. Mer spänning, bättre story (Deltakvadranten istället för Delphic Expanse), bättre utomjordingar, MYCKET bättre skådespelare, väldigt otroligt mycket bättre kapten(Janeway är bäst)! Så hur har det gått? hittat rätt avsnitt än? Jag tror inte det är i de första tre sesongerna, dem har jag sett ett antal ggr rakt igenom eftersom de är det enda sesongerna jag har av star trek voyager så långt, som för övrigt är min favorit serie ;) Inget än, men kommer väl snart! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morgan Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 hur går det har du inte hittat avsnittet ? . håller på att bli knäp här :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Senaste inlägget är från 2005! Så jag hoppas verkligen att han/hon har hittat avsnittet nu! ;) <_< J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard90 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Jag skulle chansa på avsnittet "Friendship One" i säsong 7. Men som sagt han har nog hittat det redan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts