Aliline Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Onsdagen den 1 feb kl 21:55(22) börjar amerikanska sci-fi serien Invasion på kanal 5. En tropisk orkan sveper över en liten stad i Florida. Samtidigt siktas ett mystiskt ljussken. Efter detta sätts tillvaron i gungning för parkvaktaren Russell Varon - huvudperson i nya uppmärksammade science ficton-dramat Invasion. Samtidigt som stormen rasar som värst kommer det in rapporter om att mystiska ljussken siktats i ovädret. Till och med Russells egen dotter berättar att hon sett konstiga saker. När ovädret är över avfärdas vittnesmålen om de konstiga ljusfenomenen. Men därefter inträffar den ena konstiga saken efter den andra. Oidentifierbara skelettdelar hittas i ödemarken, och när Russells fru, som rapporterats saknad, hittas naken i en livbåt utan något som helst minne av orkanen, inser han att något inte står rätt till. Samtidigt som en hel stad kämpar för att komma i ordning börjar Russell Varon utreda händelserna för att hitta ett samband. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted January 29, 2006 Report Share Posted January 29, 2006 Jag gillar det jag sett av denna serie även om det känns som det inte händer så mycket i de avsnitt jag sett. Men ändå är den spännande och jag vill veta vad som ska ske. Kul är det i alla fall att svensk TV investerar i lite sci-fi. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Posted February 1, 2006 Report Share Posted February 1, 2006 Är inne på avsnitt S01E13, och tycker det barablir bättre och bättre faktiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 Personligen kan jag inte fatta att den här serien överlever jämfört med Threshold. Okej serien blir bättre ifrån avsnitt 11 men jössöss vad segt det är i början. Piloten är bara för mycke det blir mest OC över det hela. men men 4400 började ju lysande men "slutade i en sörja" så kanske den här serien får en annan utveckling. Det går faktiskt åt rätt håll och det är lovande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 såg piloten på tv igår och ja...vad ska man säga? långsam som det förslår, inget vidare intressant manus och halvhjärtad regi. är det inte meningen att en pilot ska vara en "curtain-raiser" och få upp intresset för serien genom att vara väldigt spektakulär, eller är det bara jag som fått det hela om bakfoten? ;) sen håller jag inte med kai dukat att the 4400 slutade (slutade och slutade, den är förnyad till en säsong tre under 2006) i en sörja, men det är en annan diskussion i ett annat ämne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 Kanske fortsätter man titta trots segheten för att man anar ett potential där... att det faktiskt kan bli en bra och spännande serie. Tycker den är mer suggestiv än Threshold som det händer saker i men som inte känns som den leder någonvart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odo II Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Verkar väl okej, men hade svårt för vissa karaktärer. Det är så förutsägbart att ha en snyggmupp i huvudrollen och en tjockis som konspirationsteoretiker. Och sedan har jag svårt för när det blir övertydligt, typ: "Jag måste gå och spy nu" - här börjar man ana att hon kanske är med barn, men så i nästa dialogskifte: "Du som är gravid och så", eller hur det nu sade det. Ja,ja visst kunde hon ha varit magsjuk, men så påhittiga kan de inte vara, nej, regeln är om kvinnor är illamående så är de med barn. Men det var lite spännande då och då, allrahelst efter stormen som inte var så spännande, jag störde mig mest på flickan. Det är också en så typisk grej - måste ut i stormen och rädda lilla husdjuret. Känner att jag är lite negativ idag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 haha, kan inte annat än hålla med...;)...den jag däremot störde mig mest på var mamman, alltså den kvinnliga läkaren som blev "besatt" eller vad hon nu blev. tvångsneurotiker...;)...nåja, jag ger serien en chans, även om jag inte blev särskilt imponerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odo II Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 Okej nu har serien hållit på ett tag och det är lättare att diskutera den. I och för sig har jag missat ett avsnitt, men det verkar inte göra något, och det är här min kritik ligger. Jag tycker det går för långsamt, det harvas i samma spår. Som förra avsnittet när flickan såg ljusen i vattnet - det har ju hänt flera gånger förr. Men, okej det är kanske någon sorts upptrappning som ska få sin förlösning snart. Emellertid hoppas jag att den kommer snart för det börjar bli ointressant att ha spänningsväxeln i hela tiden - det blir liksom tjatigt att ha det på samma spänningsnivå. Det mest intressanta är ju mamman som blev invaderad och hennes tvivel och ovilja att gå in i ledet med de andra. Detta måste vara första gången som en "invaderad" människa gör motstånd. I alla andra filmer/serier så är det alltid ett lätt övertagande och sedan är människan mer eller mindre alien. Detta är ett stort plus! Annars är fortfarande snyggmuppen i huvudrollen ganska ointressant och barnen jobbiga, ingen förändring där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeratul Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Nu har jag sett halva Invasion och jag måste säga att den verkar helt OK. Jag har tidigare sett på första säsongen av "The 4400" och Invasion verjar bättre. Astronomi intresserad som jag är önskar jag alltid att serien ska kretsa mer runt rymden, men de flesta serier (specielt "The 4400") tenderar att bli mer jordnära efter ett tag. Där är Star Trek ett underbart undantag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts