Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Jubileumstreff i Göteborg den 15-17 september

Recommended Posts

I höst händer det! Star Trek fyller 40 år och alla Star Trek-föreningar i Sverige fyller 10 år. Den Göteborgsbaserade föreningen West Coast Trekkers firar dessa händelser med en tre dagar lång fest på Draken i Göteborg. De är alltså tillfälligtvis åter på favoritbiografen Draken! Dagarna äger rum i samarbete med Paramount och den kostar, inklusive lördagskvällens fest, 250:-. Man måste vara medlem i WCT, Stockholm Trekkers eller Trekkers i Södra Sverige för att delta, och detta kostar exempelvis 100:- ytterligare om man väljer att bli medlem i WCT. Anmälan skall ske före 15 april av minst 160 betalande för att allting skall gå i lås. Läs mer nedan.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Ber att få komma med en korrigeríng: enligt uppgift i WCT:s medlemsutskick Communicator så är medlemmar i TSS och Stockholm Trekkers också välkomna. Och sedan är det väl inte så att alla svenska Star Trek-föreningar fyller 10-år i år? Enligt uppgift på webbplats grundades t ex Stockholm Trekkers 1997.

Men i alla fall: det kommer bli en himla rolig helg så jag hoppas att ALLA kommer! :)

Men Crazy Voyager, att festa med ett gäng likasinnade - hur ofta får man möjlighet till det? Vi kan ju diskuterar trekmusiken! Jag ska självklart gå om jag har tid, har äntligen lyckats få ett jobb till hösten och jag tror att vi typ har premiär och kör föreställningar de där datumen, men om jag är ledig så kommer jag garanterat!

Formellt startade Stockholm Trekkers 1997, men den initierande samlingen var på Centralstationen bara veckorna efter att WCT startats. Men du har rätt: rent formellt skapades föreningen i februari 1997, månaderna efter WCT.

Förresten: Vet någon huruvida det "bara" är filmerna som skall visas dessa tre dagar? 10 filmer à 1½ timme ger 15 timmar Star Trek, men det borde bli mer än så som får plats.

Låt mig göra ett försök att besvara alla frågor!

Crazy Voyager: Priset gäller för hela helgen och så väljer man själv vad man ska gå på. Även om man av någon anledning väljer bort t ex festen så är det inte dyrt med 250 kronor för tre dagars filmfrossa! :)

Men jag håller med Odo II: hur ofta får man träffa likasinnade under festliga former?

Pjotr´k: Jag vet att det finns tankar och idéer, men än så länge är de nog bara på idéstadiet. Jag tror WCT:s styrelse blir glada om någon hör av sig med tankar och tips! Dessutom kan styrelsen nog svara lite bättre på rent praktiska frågor. Kolla uppgifter via www.trekkers.se

Men i vilket fall som helst är det väl bra om det finns n??gra pauser så man hinner äta, sträcka på benen och eventuellt sova? ;)

Slutligen så kan jag bekräfta att det räcker att man är medlem i någon Star Trek-förening för att komma.

Man kan med största sannolikhet betala in sin medlemsavgift på 100:- (och därmed bli medlem) tillsammans med betalningen till jubileumstreffen. Det blir då 350:- och det är viktigt att du skriver namn och adress tydligt samt en notering om "ny medlem", så att de vet vem du är. Som medlem i WCT får du sedan under hela året gå på deras, Stockholm Trekkers och Trekkers i södra Sveriges alla samlingar på samma sätt som andra medlemmar får.

Sign in to follow this  

• Create New...