Jump to content

Barbaracon 1

Thalaxian

Recommended Posts

Här kommer en tråd där man kan diskutera den mindre kongressen Barbaracon 1 som hålls i Stavanger den 15-16 juli istället för WARP som är framskjutet til 2008.

Ok, jag missade att detta nämns under Nyheter, vad tycker forumledarna, kan denna tråd vara kvar ändå eller tycker ni att den ska stängas?

Edited by Thalaxian

Nästa vecka kommer BarbaraCons hemsida ut. Man hittar då dit genom bannerlänk på Trekkers Norges hemsida. Kongressen är annars säkrad, betalad för, och alla kändiserna har tackat ja. Roger Nygard kommer att göra sitt bästa för att komma dit och filma (säger sig 95 % säker).

Dvs. att alla kommer med på Trekkies 3. Kommer att blir jättekul. :)

Kommer altså att kosta 250 för båda dagar (150 för en), båt och middag får sina priser nästa vecka, men båten kan man ju skippa. Harry Potterkvällen er 50 kronor, og så signeringarna då, som har vanlig pris (150 och 100). Photoshoot 75 kronor. Men man kommer långt med de 250, eftersom de ger båda intervjuer, och alla filmer, och scifihörspel i cafèn. :) Samtliga ledare för föreningar i Sverige (inkl databasen) kommer inn gratis - och här också Peter efter all hjälp vi fått.

Det er 250 kronor sparat på en gång. Harry Potter inkluderat.

Mark Allen Shepherd säljer de tavlorna som hang på rymdstationen DS9, men de måste förhandsbeställas på BarbaraCons kommande hemsida.

Edited by the2mas

• 3 weeks later...

Det beror på antalet! :) Maila S42, så tar dem dig med i beräkningen! :)

Blir det många nog blir det buss, annars kanske man ser till att skaffa flera bilar!

Passa också på att titta på nyheterna på BarbaraCon sidan. Morn från DS9 har nu lagt ut hela 10 konstverk som var med på DS9 stationen. Ursnygga! Man kan förhandsbeställa dessa, eftersom han inte tar med annat är de som beställs. De är alla signerade, och som vi vet är bara signeringen värd 150:- på de flesta kongresser.

TN har också ett jättecoolt vårlåtteri (kolla i arkivets februarartiklar, och en påsktävling (kolla i forumet). Vi önskar också icke-erotiska men romantiska SLASH historier till vår fanfiction sida. Då pratar vi om modern SLASH (inte knytat mot en specifik legning).

• 1 month later...

Då börjar BarbaraCon att närma sig! :) Hoppas så manga som möjligt kan komma dit. det ser ut att bli riktig rolig + at alla kommer med på Trekkies 3. WEEEEEEEEEEEEE!

För er som ska dit försöker nu Stavanger Trekkers att fixa tältplats och tält till alla som vill spara lite pengar! :)

Jag söker nu följande Ensigns till kongressen:

1-2 chaufförer (från Stavanger naturlig nog)

4-6 café ansvarliga

2-4 dörrvakter

Alla överstående tar bort stolar innan festen, och tillbaka efter festen

Detta är minimum antalet (första siffra) och det ideella antalet. En av varje behöver vara kvar under båtresan, så den som önskar att spara pengar eller ser det som ointressant får gärna säga till. Alle belönas med plats vid bordet hos skådisarna under middagen, och båda frukostar (ni betalar maten själva). Ni är också inviterade till grillfesten med kändisarna på fredagen. Den är bara öppen för kändisarna och styren i S42 och TN + Ensigns/samarbetspartners.

Pratade med Roger Nygard i dag. Han har nu köpt flygbilljet til BarbaraCon. Alle som kommer till BarbaraCon kommer då med på Trekkies 3 (eller en ny Star Trek documentär) och blir på det viset en bit av Star Treks världshistoria. :) WEEEEEEEEEEEEEE!

Det låter verkligen jätteroligt, och det känns jättesynd att jag inte kan komma... :( Jag är i Singapore 6-17 juli... Jag hoppas att ni alla får det jätteroligt, och jag kan ju se er alla på tv sen. Jag kommer nog få roligt jag med (fysiktävling - Weeeee!), men det kan inte möta sig med att få umgås med er alla underbara trekkers!

När jag sitter instängd i en labbsal i 40 graders värme ska jag tänka på er! :rolleyes:

Fysiktävling? Va kult! Grattis. Hoppas du vinner. :)

Ja, Trekkies 3 blir nästan roligast. Kan bli kul att samlas för att se alla i föreningen på filmen. Blir nog mest Trekkers Norge och section 42 tror jag. :) Men samtidig blir det också spennande att gå på stan med Morn från DS9, och att höra på allt Richard Arnold (som ju var med från starten) har att berätta från bak kulisserna. Ingen tvil om att de små kongresserna är tio gånger roligare än de stora, om man inte bara vill köpa prylar. Då är Tyskland det stora. Bara på de små kongresserna får du sitta och prata med skådespelarna på kvällerna över en öl (läsk för mig). :)

Edited by the2mas

Hihi... Jag har ingen chans! Asiaterna kommer ta hem segern (Kineserna tränar i 60 (!) dagar inför tävlingen!!! :blink: ), men en trevlig semester blir det i alla fall! B)

Jag håller med om att små konvent är mycket roligare, och det verkar ju även skådespelarna tycka. Tim Russ verkade väldigt nöjd med Swecon, och han sa att det var mycket roligare än de stora. För en gångs skull kunde han prata med fansen!

Absolut! :)

Jag kommer nog att resa till olika små kongresser framöver. Planerer en till Italien med Section 42. Fast det blir nog Fedcon och Las Vegas också. ;)

I Stavanger kommer ju Morn från DS9, Roger Nygard och Richard Arnold (som är extremt sociala), samt min goda vän Barbara Adams som nu har blivit godt känt med hele Trekkers Norge genom forumet det sista året. Ska bli såååå roligt. Inte minst om ett år från nu när vi kan se det hela på Trekkies 3. Hoppas inte att det bara är Section 42 som kommer med på filmen, men också en och annan från WCT och TSS. Stockholm Trekkers reser inte så mycket vet jag, men jag hoppas de får smak på det snart. Danskarna är svåra att få med på saker utanför Danmark, vilket är synd. Norrbaggar är ju lite svaga för dom där! :)

Kom ihåg nu Databasen att Roger Nygard nu är säker och att kongressen har egen hemsida, så infon om BarbaraCon är lite gammal på er sida! ;)

http://startreknorge.no/barbaracon/

Kom också ihåg att ni kan beställa bilder som hang på DS9 stationen (billigt) på BarbaraCon sidan. Mark tar dom då med, och jag kan ta dom med till Sverige och skicka dom till er.

Edited by the2mas

BarbaraCon byter hotel.

Rica Park Hotell tog själv kontakt med oss och erbjöd bra priser. Vi väljer då att byta hotel:

Övernatting per natt per enkeltrum inklusiv frukostbuffet kr. 500,-

Övernatting per natt per dubbeltrum inklusiv frukostbuffet kr. 550,-

Övernatting per natt per Jr. Suite (vardagsrum och eget soverum) inklusiv frukostbuffet kr. 995,-

http://www.rica.no/index.cfm?oa=hote...cation&con=268

PS! För er som har beställt är det inget problem att byta!

Jag funderar också på att åka fast vet inte om jag kan ta mig dit redan till fredgen utan att jag eventuellt åker så jag kommer på lördg morgon/förmiddag (pga mitt sommarjob....) sen vet jag inte hur jag ska bo, jag vill ju bo så billigt som möjligt ;-) men jag ska i alla fall försöka ta mig dit! Har ju trots allt kvar reskassan ( eller i alla fall en del av den) som jag tänkt använda till Warp.....

I så fal blir det i alla fall en från WCT.... (men jag är ju även DQT........)

Vore riktig bra att ha nån från WCT och TSS där, eftersom detta är sista möjlighet att bli med på Trekkies filmerna. :)

Vi försöker nu skaffa telt till de med lite pengar fast hotellpriserna är nu mycket bra. Vi får en kod snart som ni kan uppge när ni beställar, och jag lägger den ut på BarbaraCon sidan så fort den kommer. Men det är inget problem att beställa rum nu och fixa kod senare! :)

Edited by the2mas

Rica Park är redan fullbookat, och vi jobbar nu för att skaffa fram ett hotell till. Sannsynligen blir det Thon Hotel Maritim, en minut från Rica (vid Breiavattnet i centrum). Hotellet har bra priser redan innan vi startar att förhandla på tisdag, så ni kan trygt booka rum redan nu.

http://www.hotell.no/index.jsp?frame=hotel...0&hotel_id=1129

Walk-in frukost kan köpas på Rica även för de av er som bor nån annan stans, och vill äta med kändisarna. Priset blir 75 kronor. För de om är rädd för att inte få billjett til kongressen, maila mig så håller jag av en. ;) Det är inte bindande - fast maila mig gärna och avbeställ om du ändrar dig.

dahldesign@hotmail.com

Edited by the2mas

Ny hotell tekst! Flytt hele den forrige artikkelen nedover og legg denne over:

BarbaraCon’s Hotel Rica Park Hotel is full but we can now present you with a second Hotel, located only two minutes from the Convention. And remember that you CAN eat breafast with the celebs by paying 75:- for a walk-in breafast, even though you do stay somewere else than Rica Park. But you need to order a few days in advance.

Thon Hotel Maritim is located just by the beautiful Breiavatnet Park at the centre of Stavanger. The cosy hotel is among the most popular ones in town, and with excellent service.

The Hotel also gives our student a chance to get a room as it’s possible to get an extra bed. The prises are:

Single Room: 575:- NOK *

Double Room: 770:- NOK *

Extra bed: 200:- NOK *

* with breakfast!

When ordering (witch should be done FAST) give the code “BARBARA” to the desk clerk!

http://www.thonhotels.no/maritim

Det detaljerade programmet med flera ändringar:

Friday

18.00 Barbeque Party

Everyone helping out at the Conventions (Ensign) will be invited to a private Barbeque with the local organisation, and the celebrities. You bring your own meat, while soda and salad is on the house. To become a Convention Ensign, you need to contact the Convention at least a week in advance.

21.00 – 24.00 In the Bar with Morn

For those of you arriving Friday we’ll all meet outside Folken at 21.00 and find a bar were we can solve all the problems of this world. Remember the age limit at most Norwegian bars. Bring ID.

Saturday:

08.00 – 09.00 Breakfast

Early breakfast at the Rica Park Hotel with the celebrities. For those of you staying somewhere else it is possible to pay for the breakfast only. Conventions Ensigns will be seated next to the celebrities.

09.00 – 18.00 Alien Café

Our Alien Café has open from morning until evening. They’ll be serving hot dogs, soda, waffles, Coffee, and tea. Actor Mark Allen Shepherd has created alien sounds for the café.

09.00 – 10.00 TOS: Plato's Stepchildren (69 min) – Norwegian Subtitle

This is a historical episode from the Original Star Trek Series, and present the first interracial kiss ever shown on television. Roddenberry had to fight harder than ever to get to show this.

10.30 – 12.00 War Of The Worlds (80 min) – English Subtitle

War of the worlds was first shown in 1953 and is, by the Sci-Fi community, described as far better than the new version with Tom Cruise. A must!

12.00 – 13.00 Enterprise; Similitude (60 min) –Norwegian Subtitle

This is one of the most debated of the Enterprise episodes, and present the dilemma of sacrificing the one for the many.

13.00 – 14.00 Voyager: Nothing Human (60 min) – Norwegian Subtitle

Another difficult subject. Can we with good conscience use the medical knowledge obtained by torture in the Nazi prison camps?

10.30 – 14.00 Boat trip to the Lysefjord

The boat trip into the beautiful Norwegian fjords with the celebrities might find its way into

“Trekkies 3”, as the American film producer Roger Nygard will be filming. Better make sure you’ll get noticed with an outrageous costume.

14.00 – 18.00 SciFi /Fantasy Marked

A small SciFi & Fantasy Marked with new and old products.

Want to sell anything from your collection? We’ll do it for you for 10%.

14.00 – 15.15 Deep Space Nine: Who mourns for Morn? (60 min) - Norwegian text

In honour of our Mark Allen Shepherd visit, we show the episode of Morn – presented by Morn himself.

15.15 – 16.30 Signings and Photo Shoots

Notice that this activity is concentrated on a short period only during the weekend, so make sure to get there in time. The celebrities will be using their own photos which will be personally signed for you for a fee. You may also take a picture with the actor with your own camera for a small additional fee.

17.00 – 18.00 Stage Interview

A one hour “Actors Studio” interview with Mark Allen Shepherd – Morn from Deep Space Nine”. The story from his career as well as gossip from behind stage. Do not miss.

19.00 – 21.00 Diner

Naturally we’ll hold a Saturday diner together with the celebrities. The Japanese restaurant Mikado can offer several dishes as well as desert.

22.00 – 02.00 Sci-Fi Mingle Party

Party at Folken after diner, were everyone with an interest for Sci-Fi and Fantasy can meet for conversation and Sci-Fi music from the shows, and from the records of Robert Picardo (EMH from Voyager), Brent Spiner (Data from The Next Generation), Tim Russ (Tuvok from Voyager), James Darren (Vic Fontaine from DS9) and more.

Sunday:

08-00 – 09.00 Breakfast

Early breakfast at the Rica Park Hotel with the celebrities. For those of you staying somewhere else it is possible to pay for the breakfast only. Conventions Ensigns will be seated next to the celebrities.

09.00 – 17.00 Alien Café

Our Alien Café has open from morning until evening. They’ll be serving hot dogs, soda, waffles, Coffee, and tea. Actor Mark Allen Shepherd has created alien sounds for the café.

09.00 – 17.00 SciFi/Fantasy Marked

A small Sci-Fi & Fantasy Marked with new and old products.

Want to sell anything from your collection? We’ll do it for you for 10%.

10.00 – 11.00 TNG: The Measure of a Man (60 min) - Norwegian Subtitle

This The Next Generations episode debates where the line goes between an artificial intelligence and a life form with rights and obligations.

10.00 – 11.00 Astronomy and Space travel Lecture

A basic but very detailed crash course in astronomy and space travel to make your future

Sci-Fi more interesting. For Trekkers Norway members, Section 42 members and Ensigns.

11.30 – 12.30 Stage Interview

A one hour “Actors Studio” interview with Richard Arnold (Roddenberry’s advisor) - on all the exciting details from behind the set, Roger Nygard (The producer and director of Trekkies 1 & 2) - on his experience meeting Trekkers from all over the world, and Barbara Adams (from Trekkies 1 & 2) - on the American Trekkers Community and being a public Trekker.

12.45 – 13.05 Roddenberry on Patrol (20 min) – No subtitle

A parody about how Gene Roddenberry came up with the idea to do Star Trek. Made by Tim Russ (Tuvok from Voyager) with actors from the original Star Trek, and Voyager.

12.45 – 13.45 Sci-Fi Radioshow

The amazing radio show ”War Of The Worlds” by Orson Wells, is presented in our Alien Café in the same form it was presented in the US when it created total panic, as people thought it was for real.

13.05 – 13.30 Star Trek – The Animated Series: The Practical Joker (23 min) – No subtitle.

The animated series, with voiceovers by the original actors from the first Star Trek show is often highly underestimated, but is an important series. In this episode one of the most popular Star Trek themes of all time is presented for the first time; Holodeck.

13.45 – 14.45 Signings and Photo shoots

Notice that this activity is concentrated on 3 hours only during the weekend, so make sure to get there in time. The celebrities will be using their own photos which will be personally signed for you for a fee. You may also take a picture with the actor with your own camera for a small additional fee.

14.45 – 15.45 Tai Chi and Ju Jitsu with Morn & Thomas

Morn practised Tai Chi with Dax, to Worf’s unpleasant surprise, and now YOU have the opportunity to do the same as the experienced actor behind Morn will teach you Tai Chi.

The former national Ju Jitsu team performer and black belt Thomas Dahl will also give you a crash course in Ju Jitsu.

16.00 – 17.00 Sci-Fi Auction

Richard Arnold’s auction is always a highlight of any convention. Exciting products and a lot of fun. You do not want to miss this.

17.30 – 19.30 Film: Generations (115 min) – Norwegian Subtitle

This is the seventh Star Trek film, and one of the most popular ones. You get to meet the crew of both the original Star Trek and The Next Generation.

19.30 – 21.00 When Worlds Collide (80 min) – Norwegian Subtitle

This brilliant classical Sci-Fi is one of the best ever made. The effects were mind-blowing at the time, and the excitement still impressive.

Pre-Ordering

There are no need to pre order tickets for this con. Guests from other countries will be first in line at the door - providing you are there ten minutes before the doors opens. All prices are to be paid in Norwegian currency.

Tickets:

The tickets will give you access to all films and episodes, both interviews and will put you first in line for all activities. We do not sell tickets to single films, episodes or interviews. You need to buy a day pass or a weekend pass. This according to Paramount rules.

Saturday Pass: 150 NOK

Sunday Pass: 150 NOK

Weekend Pass: 250 NOK

Dinner

The Saturday diner will be held at the Japanese restaurant Mikado and you will have several dishes to choose from. You do not need a day pass or weekend pass for this.

Dinner: 200 NOK

Boat trip

The boat trip to one of Norway’s beautiful fjords, together with the celebrities will take about three and a half hour. You do not need a day pass or weekend pass for this.

Boat Trip: 300 NOK

Sci-Fi Mingle Party

The late Saturday mingle party at Folken will last for about four hours and will collect money for kids with cancer for a small fee. You do not need a day pass or weekend pass for this.

Mingle Party: 50 NOK

Signing

The signing fee is the same all over the world and will give you a personalised signed high resolution photo of the celebrity of your choice. You may also have a personal item signed for a smaller fee. You do not need a Day pass or weekend pass for this.

Mark Allen Shepherd: 150 NOK on photo (100 NOK on personal item)

Richard Arnold: 150 NOK on photo (100 NOK on personal item)

Barbara Adams: 50 NOK on photo or item (all will be given to children with cancer)*

Roger Nygard: 50 NOK on photo or item (all will be given to children with cancer) *

Signed “Trekkies” film (by Roger and Barbara) is 50 NOK in addition to DVD price.

Photoshoot

The photo shoot fee will be given to kids with cancer. Take a picture together with the celebrity of your choice. You do not need a day pass or weekend pass for this. You use your own camera. The same line as the signings.

Photo shoot: 25 NOK

Barbeque Party

For the Convention Ensigns (helpers) only. Bring your own meat, and we’ll bring soda and salad.

Walk-in Breakfast

Even if you are staying somewhere else than the celebrities hotel, you may eat breakfast with them. To do this you need to buy a walk-in breakfast, which must be ordered a few days in advance by phoning the hotel. Discount code is “BARBARA”.

Walk-in Breakfast: 75 NOK

Marked, Café and Radio Show

These activities are free of charge and you do not need a day pass or weekend pass.

Tai Chi & Ju Jitsu with Morn & Sensei Thomas Dahl

Thai Chi exercises for better health, and one of the most efficient forms of Ju Jitsu in the world. One third of the money to be given to kids with cancer.

Martial Arts lessons: 75 NOK

Astronomy Lecture

For members of Trekkers Norway, section 42 and Ensigns (Convention helpers only).

Free of charge, but day pass or weekend pass needed.

Cafeteria Menu

These will most likely be the prices in the cafeteria. Profit to be given to kids with cancer, which is why we charge a few crowns extra. Hope you all understand:

Soda/Soda Light: 15 NOK

Hot Dog /bun/ ketchup and mustard: 15 NOK

Waffles/strawberry jam/butter/sugar: 15 NOK

Chocolate bar: 15 NOK

Coffey/sugar/cream: 10 NOK

Tea/sugar/cream: 10 NOK

• 1 month later...

Hur var det? Blev ni några filmstjärnor?

Själv är jag glad att det blev Singapore istället, det var bland det bästa jag någonsin gjort... Tyvärr fick jag ju inte träffa Barbara, Denise eller alla er. Det närmaste jag kom till Star Trek var en av teorifrågorna som handlade om ett rymdskepp, och en japansk man på flygplatsen som hade TNG-introt som ringsignal... :P

Jag antar att det är smällar man får ta!

:rolleyes::rolleyes: längtar tillbaka till stranden på Sentosa och till alla människor :rolleyes::rolleyes: