Nyhet Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 NASA har lyckats med konststycket att slarva bort 700 (!) lådor med material från månlandningen. Detta inkluderar orginalinspelningar och data om astronauternas hälsa från den berömda månlandningen. Armstrongs kända månpromenad, som sågs av miljontals tv-tittare 20 juli 1969, är ett av flera inspelningsband som Nasa har slarvat bort, rapporterar CNN. (Tack till Thomas Hellsing) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Det är hög tid att lägga ner NASA. Värre slöseri med pengar är svårt att hitta (förutom krigande iofs). Privatfinansierade rymdprojekt som Spaceship One är en mycket bättre väg att gå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Alla sikten ut i rymden är bra anser jag. Nasa behövs, liksom de privatfinansierade. De har båda sina för och nackdelar. Och jag tycker knappast att denna händelse skulle vara ett argument för att lägga ner Nasa. Vad detta dock kommer föra med sig är förmodligen mer bränsle på elden för de som anser att månlandningen var en bluff, så visst är det en form av bakslag för Nasa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 16, 2006 Report Share Posted August 16, 2006 I avsnitt två, Säsong 1 i Futurama säger dem: "Nobody knows when or how man first landed on the moon..." Det känns inte lika omöjligt nu som det gjorde när man såg avsnittet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 Det är hög tid att lägga ner NASA. Värre slöseri med pengar är svårt att hitta (förutom krigande iofs). Privatfinansierade rymdprojekt som Spaceship One är en mycket bättre väg att gå. Någon har läst Dan Brown :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 NASA behövs, hur annars skall det bli något nytt rymdskepp med namnet Enterprise /Conny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 23, 2006 Report Share Posted August 23, 2006 Det är hög tid att lägga ner NASA. Värre slöseri med pengar är svårt att hitta (förutom krigande iofs). Privatfinansierade rymdprojekt som Spaceship One är en mycket bättre väg att gå. Någon har läst Dan Brown :P Det har någon säkert gjort, men jag har inte gjort det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 24, 2006 Report Share Posted August 24, 2006 det jag anspelar på är att i boken deception point (svenska: i cirkelns mitt) handlar det om att man vill avskaffa NASA och privatisera rymdindustrin i usa. Mer än så ska jag inte säga, läs boken ;) :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts