Bromma_Herman Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 (edited) Har byggt en modell av ett Galaxy klass skepp och vill döpa det efter mitt födelseår (som en kul grej bara). Nu undrar jag om någon vet vilket skepp som har registreringsnummer NCC-1987 (Som svar till min polare nedanför så ligger skeppet för närvarande i torrdocka) Edited August 27, 2006 by Bromma_Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tattaren Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 men jonathan då ;) Varför är det en STOR sprika på sidan av skeppet? *skit också, hittade ingen bild på sprikan.* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Vad jag vet så är det bara en Star Trek-förening i Italien som har detta nummer som "sitt", det finns alltså inget skepp med detta namn, även om de benämner sin förening som "U.S.S. Farragut NCC-1987". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 27, 2006 Author Report Share Posted August 27, 2006 USS Farragut har väl egentligen registreringsnummer NCC-1647. Men aja, får väl hitta på något eget då, för i Memory Alphas NCC lista fanns inte numret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Det har funnits två skepp med namnet USS Farragut. NCC-1647, som Bromma_Herman nämner och NCC-60597 som var skeppet som undsatte personalen på Enterprise D efter kraschen på Veridian III i filmen Generations. Men ingen NCC-1987... Förutom det Potr'k nämnde om NCC-1987 så har jag hittat detta om USS Montana: http://s7.invisionfree.com/USS_Montana/ind...p?showtopic=172 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts