Nyhet Posted September 8, 2006 Report Share Posted September 8, 2006 Idag firar Star Trek 40 år. Här på Star Trek Databas firar vi med att uppdatera våra olika avdelningar med Originalserien och Den animerade serien. Vi öppnar även den nya astronomiavdelningen med information om planeter, nebulosor och annat.I avsnittsguiden så har vi än så länge enbart gjort färdigt säsong 1 till både TOS och TAS. Det är även flera karaktärer och utomjordingar som ska läggas till. Detta kommer att uppdateras framöver och vi ska försöka göra det så fort som möjligt.[ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Vi i databasledningen blev väldigt förvånade över att ingen kommenterar de nya tilläggen. Särskilt efter att det varit så eftertraktat tidigare - är det ingen som har något att säga känns det ju aningen onödigt att satsa på något nytt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Vi i databasledningen blev väldigt förvånade över att ingen kommenterar de nya tilläggen. Särskilt efter att det varit så eftertraktat tidigare - är det ingen som har något att säga känns det ju aningen onödigt att satsa på något nytt... Jag tycker att det är jättebra med de nya tilläggen, speciellt TOS då jag precis ska börja titta på serien . Astrometri-delen är något jag är väldigt intresserad av och jag tycker att det är jättekul att ni lägger till en sådan, dock fungerar denna inte än , i alla fall inte på min dator... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Astrometri-delen är något jag är väldigt intresserad av och jag tycker att det är jättekul att ni lägger till en sådan, dock fungerar denna inte än , i alla fall inte på min dator...Oj, ser nu att jag har gjort en jättetabbe och missat att öppna upp den avdelningen för alla. Ber verkligen om ursäkt.Varför är det ingen som har sagt något? Självklart är detta mitt fel, men jag tycker att någon utanför redaktionen borde ha reagerat på det. Till Astronomiavdelningen > Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Astrometri-delen är något jag är väldigt intresserad av och jag tycker att det är jättekul att ni lägger till en sådan, dock fungerar denna inte än , i alla fall inte på min dator...Oj, ser nu att jag har gjort en jättetabbe och missat att öppna upp den avdelningen för alla. Ber verkligen om ursäkt.Varför är det ingen som har sagt något? Självklart är detta mitt fel, men jag tycker att någon utanför redaktionen borde ha reagerat på det. Till Astronomiavdelningen > Jag var osäker på om jag skulle säga ngt eller inte, då ni skrivit att TOS-delen fortfarande inte var helt färdig antog jag att så även var fallet med astrometriavdelningen... Gillade Astrometriavdelningen skarpt Det var intressant att få se de olika klasserna på stjärnorna och planeterna som man inte förstått så mycket om när de nämnts i serierna innan, och det var bra att dela upp planeterna i kvadranter, jag viste inte att Vulcan och Andoria låg i Beta-kvadranten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunt Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Jag hade mina aningar om att det skulle komma fram om TOS. Men Astrometriavdelningen var en glad överaskning och jag ser fram emot att få se den uppdaterad. Ska ni någon gång i framtiden ha information om filmerna på sidan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Filmerna är nog ett logiskt steg efter TOS och TAS, men fortfarande återstår mycket arbete i dessa två serier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts