Jump to content

Rekomendera några bra star trek böcker!

richard

Recommended Posts

Har ju sett allt som finns att tillgå i form av trek på film och tv hur många gånger som helst och känner mig redo för lite nya historier. Det finns ju en hel del böcker men jag vet inte riktigt var jag ska börja, det är ju så många. Så om du har läst en bra trek bok tipsa om den här! Skriv också gärna lite kortfattat (utan att spoila dock) om handlingen och vilket gäng det är.

Har ju sett allt som finns att tillgå i form av trek på film och tv hur många gånger som helst och känner mig redo för lite nya historier. Det finns ju en hel del böcker men jag vet inte riktigt var jag ska börja, det är ju så många. Så om du har läst en bra trek bok tipsa om den här! Skriv också gärna lite kortfattat (utan att spoila dock) om handlingen och vilket gäng det är.

Såg att du inte placerade TOS högst på listan över favoriter, men William Shatners bok-serie om Kirks fortsatta liv och leverne är stundtals mycket spännande, läsvärt och roligt. Med hjälp av paret Reeves-Stevens har han fångat TOS-karaktärerna på ett utmärkt sätt. Jag rekommenderar dom varmt!

I övrigt är det egentligen bara en bra bok som sticker ut (jag har dock bara läst 15-20 st skall tilläggas) och det är Judith & Garfield Reeves-Stevens "Federation" som (om man kan ignorera filmen First Contact) förenar TOS & TNG samt Cochrane på ett för mig mer spännande, roligare och trovärdigare sätt än i GEN & FC. Detta är den klart bästa ST-boken jag läst så här långt!