Nyhet Posted October 18, 2006 Report Share Posted October 18, 2006 Christer Fuglesang tror att människor kommer att bo på Mars om 15 år. Desutom är han övertygad om att det finns människoliknande liv på fler planeter än Jorden samt att det om tusen år kommer att bo människor på många ställen i denna och andra galaxer. Planen är nu att Christer Fuglesang, Sveriges första astronaut, gör sin första rymdresa i början av december tillsammans med sex andra astronauter. Målet är att bes??ka rymdstationen ISS och där genomföra två rymdpromenader vid arbetet med att färdigställa stationen. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
lady buckingham Posted November 15, 2006 Report Share Posted November 15, 2006 (edited) Christer Fuglesang tror att människor kommer att bo på Mars om 15 år. Desutom är han övertygad om att det finns människoliknande liv på fler planeter än Jorden samt att det om tusen år kommer att bo människor på många ställen i denna och andra galaxer. Planen är nu att Christer Fuglesang, Sveriges första astronaut, gör sin första rymdresa i början av december tillsammans med sex andra astronauter. Målet är att besöka rymdstationen ISS och där genomföra två rymdpromenader vid arbetet med att färdigställa stationen. Källa [ Till originalnyheten ] 15 år? det är nog en ganska orealistisk tidsplan. NASAs budget är ju för låg att ens nå månen igen (förutsatt att vi nu varit där) inom 20 år. kanske om paranoida USA slutade lägga 500 miljarder dollar om året på försvaret och på lite bättre saker, som rymden, så kanske vi skulle kunna nå dit inom 15 år. fast högst troligt skulle då endast vissa ''utvalda'' få resa dit. en grupp ''utvalda'' som regeringen väljer ut. såg på bullshit nu i veckan och fick veta att i USA får homosexuella och ateister inte ens vara med i scouterna (fattar inte varför). jag vet redan att man tar bort homosexuella ur det militära. så det blir nog något liknande för resor till mars. Fast då blir ju jag och alla andra ateister fast här på jorden #¤%& USA! Edited November 15, 2006 by lady buckingham Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted November 16, 2006 Report Share Posted November 16, 2006 Du ska inte tro på allt du ser och hör på tv:n. Bullshit är dessutom ett program i första hand avsett för underhållning, dessutom vinklas det efter hur Penn & Teller uppfattar saker och ting. Deras program innehåller ofta en sida av saken och en hel del satir. Usa har mycket moralpanik och andra dumma saker men det gäller att sålla i propagandan för att få fram en ordentlig bild! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted November 16, 2006 Report Share Posted November 16, 2006 Christer Fuglesang tror att människor kommer att bo på Mars om 15 år. Desutom är han övertygad om att det finns människoliknande liv på fler planeter än Jorden samt att det om tusen år kommer att bo människor på många ställen i denna och andra galaxer. Planen är nu att Christer Fuglesang, Sveriges första astronaut, gör sin första rymdresa i början av december tillsammans med sex andra astronauter. Målet är att besöka rymdstationen ISS och där genomföra två rymdpromenader vid arbetet med att färdigställa stationen. Källa [ Till originalnyheten ] 15 år? det är nog en ganska orealistisk tidsplan. NASAs budget är ju för låg att ens nå månen igen (förutsatt att vi nu varit där) inom 20 år. kanske om paranoida USA slutade lägga 500 miljarder dollar om året på försvaret och på lite bättre saker, som rymden, så kanske vi skulle kunna nå dit inom 15 år. fast högst troligt skulle då endast vissa ''utvalda'' få resa dit. en grupp ''utvalda'' som regeringen väljer ut. såg på bullshit nu i veckan och fick veta att i USA får homosexuella och ateister inte ens vara med i scouterna (fattar inte varför). jag vet redan att man tar bort homosexuella ur det militära. så det blir nog något liknande för resor till mars. Fast då blir ju jag och alla andra ateister fast här på jorden #¤%& USA! Scouterna är från början en kristen förening, och det är väl knappast konstigt att vissa avelningar håller på traditionerna? Man kan ju inte vara moderat och vara med i vänsterpartiet heller. Att sen svenska scouterna har gått ifrån det här och nu tar in vem som helst, oavsett religion, är deras val. Det finns inget som hindrar homosexuella att vara med i det militära i USA. De kallar det en "don't ask don't tell policy", d.v.s. de frågar inte dig, och de räknar med att du inte berättar om du nu är det, eftersom det i såna fall kan ställa till problem med dina kamrater. Så länge man håller det för sig själv så är det inget problem. Homosexualiteten i sig är inget problem, men om man får problem med de andra soldaterna så kan man uppenbarligen inte vara kvar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted November 16, 2006 Report Share Posted November 16, 2006 (edited) Det finns scouter i sverige som är mer traditionella (dom tar väl in alla men dom har kristna traditioner som bön kvar på mötena). SMU tror jag är ett av dom mer konservativa förbunden, SSF har dock tagit bort dom gammla traditionerna som bön på sina möten. Dessutom ändrade man för några år sen i scouternas regler från något i stil med: en scout lyssnar på gud och hans ord till: "en scout hittar sin tro och respekterar andras" en bra ändring tycker jag Edited November 17, 2006 by crazy_voyager Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 16, 2006 Report Share Posted November 16, 2006 Det finns scouter i sverige som är mer traditionella (dom tar väl in alla men dom har kristna traditioner som bön kvar på mötena). SMU tror jag är ett av dom mer konservativa förbunden, SSF tar dock in vem som helst i sina kårer och har tagit bort dom gammla traditionerna som bön. Dessutom ändrade man för några år sen i scouternas regler från något i stil med: en scout lyssnar på gud och hans ord till: "en scout hittar sin tro och respekterar andras" en bra ändring tycker jag Nu måste jag svara, det du syftar på är ändringen av första punkten i scoutlagen. Den löd tidigare: En scout visar vördnad för Gud och hans ord. Det är nu på gång en ändring till: En scout söker sin tro och respekterar andras. För övrigt så får man bli medlem i vilket scoutförbund som helst i Sverige oavsett om man är homosexuell eller inte. För att återknyta till ämnet så tror jag att det finns liv någon annanstans i universum och itne bara på jorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunt Posted November 17, 2006 Report Share Posted November 17, 2006 Varför ändrade dom scoutlagen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted November 17, 2006 Report Share Posted November 17, 2006 Varför ändrade dom scoutlagen? Antagligen för att modernisera sig och försöka hänga med i tiden bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted November 17, 2006 Report Share Posted November 17, 2006 jag måste rätta mig själv självklart får alla gå med i ett förbund oavsett hudfärg-sexuell läggning- kön osv, jag uttryckte mig dåligt ovanför och har ändrat posten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 25, 2006 Report Share Posted November 25, 2006 Varför ändrade dom scoutlagen? Man gjorde det för att ordet Gud inte skulle finnas med, men för att den andliga delen ändå skulle finnas med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts