P'kea Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 Här kan ni(det betyder att ni måste :lol: )skriva en ide till en ny Star Trek serie. Ni har säkert en massa ider i bakhuvudet. Här kan ni släppa dom lösa. Skriv lite fakta också är ni snälla. Här är en osäriös ide: en sitcom som utspelar sig på starfleet akademy. Nå? När ska ni börja skriva här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted January 15, 2007 Report Share Posted January 15, 2007 En annan varelsen som Q träder fram på ett rymdskepp meddelar att Q är på väg att dö och det får inte hända. Detta innebär att hela universum kommer att förintas för att O är en viktig del av universums existens. Under väldigt många år så har det gjorts tester på liknande varelser som Q men all fakta finns inte på samma plats och är utspridd hos olika ägare. Nu börjar äventyret att söka rätt hoss folk samt att det finns folk som mera är deras fiender, Det gäller att kunna övertala folk. Duktiga läkare har bara botat enkla sjukdomar och symtomer på liknande varelser som Q och därför behövs all fakta för att förstå hur dessa varelser fungera i och med att det är en varelser som kan välja att vara ofyskisk.. Under oroande förbryllat försök att övertala folk på olika planeter de reser till så blir Q sämre och ännu sämre och detta få sina bekräftelser. Märkliga saker börjar ske i rymden som att på vissa ställen verkar rymden materialisera sig så det blir svårt att komma fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 16, 2007 Report Share Posted January 16, 2007 Hm.. får en liten magkänsla av att denna tråd existerar redan. Självklart har man ideer till nya och fräscha star trek serier. Problemet är att parmount inte lyssnar på det örat.... 1: starfleet academy 100 day course for space travellers. En realitysåpa ala robinson där star trek fan utbildas på 2300 talets starfleet academy. Finalisterna får uppleva ett äventyr i rymden ombord på ett starfleet rymdskepp. 2: Starfleet crime and investigation team (SCIT). Federationens skarpaste utredare möter de bästa forskarna ombord på det bästa forskningsrymdskeppet. Deras uppdrag är dels att utreda brott inom och utom federationen och dels att studera nya fenomen och söka kontakt med nya livsformer. 3: The borg cube. En liten grupp starfleet officerare ombord på en jättelik borgkub där drönarna önskar ledning av starfleet folk för att bli individer och sona de brott de begått som borger. Utspelar sig direkt efter voygers Endgame. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted January 16, 2007 Author Report Share Posted January 16, 2007 Här är min ide: Namn? (kanske ni kan komma på ett) Skepp: U.S.S Mezora Skepps klass: Sovereign År: 2383 Besättnign: Kapten: Patrick McCoy(barn barns barn till Doctor McCoy från TOS) Sekond: Shadark(Andorian) Kurator: Neelia Vani Säkerhets chef: Harry Rohades Maskin chef: Sertak(Vulcan) Vetenskaps chef: John Martinez Tycker ni om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted January 16, 2007 Report Share Posted January 16, 2007 (edited) Här är min ide: Namn? (kanske ni kan komma på ett) Skepp: U.S.S Mezora Skepps klass: Sovereign År: 2383 Besättnign: Kapten: Patrick McCoy(barn barns barn till Doctor McCoy från TOS) Sekond: Shadark(Andorian) Kurator: Neelia Vani Säkerhets chef: Harry Rohades Maskin chef: Sertak(Vulcan) Vetenskaps chef: John Martinez Tycker ni om det? Ok men det är ju bara en massa listade namn och uppgifter de har. Vad är själva iden bakom detta? Tråden heter ju inte Vilken besättning vill du ha i din Star Trek Edited January 16, 2007 by Supertreck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted January 18, 2007 Author Report Share Posted January 18, 2007 Här är min ide: Namn? (kanske ni kan komma på ett) Skepp: U.S.S Mezora Skepps klass: Sovereign År: 2383 Besättnign: Kapten: Patrick McCoy(barn barns barn till Doctor McCoy från TOS) Sekond: Shadark(Andorian) Kurator: Neelia Vani S??kerhets chef: Harry Rohades Maskin chef: Sertak(Vulcan) Vetenskaps chef: John Martinez Tycker ni om det? Ok men det är ju bara en massa listade namn och uppgifter de har. Vad är själva iden bakom detta? Tråden heter ju inte Vilken besättning vill du ha i din Star Trek Jag förstår mitt fel, snälla förlåt mej! :gråter: Men du har rätt. Serien ska handla om ett av dom mindre skeppen som man ser hela tiden i seriena. Du vet dom som gör små grejor. Typ transportera en admiral till ett störe skepp, observera en sol som kommer att kollapsa o.s.v. "Men Sovereign är ju jätte avanserat." Säger ni. Inte år 2383. Men nu tillbaka till ämnet. Serien ska i kort handla om dom små skeppen som är limmet som håller ihop Starfleet. Jag vet inte heller varför jag skrev så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Här är min ide: Namn? (kanske ni kan komma på ett) Skepp: U.S.S Mezora Skepps klass: Sovereign År: 2383 Besättnign: Kapten: Patrick McCoy(barn barns barn till Doctor McCoy från TOS) Sekond: Shadark(Andorian) Kurator: Neelia Vani Säkerhets chef: Harry Rohades Maskin chef: Sertak(Vulcan) Vetenskaps chef: John Martinez Tycker ni om det? Ok men det är ju bara en massa listade namn och uppgifter de har. Vad är själva iden bakom detta? Tråden heter ju inte Vilken besättning vill du ha i din Star Trek Jag förstår mitt fel, snälla förlåt mej! :gråter: Men du har rätt. Serien ska handla om ett av dom mindre skeppen som man ser hela tiden i seriena. Du vet dom som gör små grejor. Typ transportera en admiral till ett störe skepp, observera en sol som kommer att kollapsa o.s.v. "Men Sovereign är ju jätte avanserat." Säger ni. Inte år 2383. Men nu tillbaka till ämnet. Serien ska i kort handla om dom små skeppen som är limmet som håller ihop Starfleet. Jag vet inte heller varför jag skrev så. Låter förvisso intressant men jag tror nog mer på den här iden som fanfiction eller bok/serieform. Tror inte att det skulle vara så intressant för den vanliga tvtittaren som inte är st frälst. Men som bok/serie varför inte? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted January 18, 2007 Author Report Share Posted January 18, 2007 (edited) Låter spännande. Kanske blir något. Måste komma ut på svenska såklart. Edited January 18, 2007 by Pkea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 12, 2007 Report Share Posted February 12, 2007 (edited) U.S.S Enterprise NCC-1701-B förs till år 2453 av ett maskhål och får en shock av rang : Federationen har försvunnit man upptäcker att en rymdvarelse ligger bakom både det och deras tidsresa nu måste man hitta rymdvarelsen och återställa allt . varje gång Enterprise har rymdvarelsen inom räckhåll öppnar han en tunnel till en annan tid och Enterprise måste börja om sökandet . vad värre är att Vulcans som anser att logiken kräver att Enterprise stoppas och aggresiva Bajorianer , Klingons , Andorians och Ferengis m,m försvårar det hela . Edited February 14, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 12, 2007 Report Share Posted February 12, 2007 Hm.. får en liten magkänsla av att denna tråd existerar redan. Självklart har man ideer till nya och fräscha star trek serier. Problemet är att parmount inte lyssnar på det örat.... 1: starfleet academy 100 day course for space travellers. En realitysåpa ala robinson där star trek fan utbildas på 2300 talets starfleet academy. Finalisterna får uppleva ett äventyr i rymden ombord på ett starfleet rymdskepp. 2: Starfleet crime and investigation team (SCIT). Federationens skarpaste utredare möter de bästa forskarna ombord på det bästa forskningsrymdskeppet. Deras uppdrag är dels att utreda brott inom och utom federationen och dels att studera nya fenomen och söka kontakt med nya livsformer. 3: The borg cube. En liten grupp starfleet officerare ombord på en jättelik borgkub där drönarna önskar ledning av starfleet folk för att bli individer och sona de brott de begått som borger. Utspelar sig direkt efter voygers Endgame. J. 1:an tycker jag inte alls hör hemma i star trek(förövrigt är man urbota trött på dokussåpor , reality-tv m.m) 2:an verkar vara en ripp-off på C.S.I 3:an däremot har sin charm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted February 12, 2007 Report Share Posted February 12, 2007 Min idé är en serie som gör allt för att visa upp mer av alla de raser som vandrat genom ST-serierna. Med olika skådisar från vecka till vecka blir det billigt. Alltså inga fasta skådisar men däremot en hel del återkommande karaktärer. Dessutom mängder med gästspel av gamla figurer vi sett i Star Trek genom åren. 1: starfleet academy 100 day course for space travellers. En realitysåpa ala robinson där star trek fan utbildas på 2300 talets starfleet academy. Finalisterna får uppleva ett äventyr i rymden ombord på ett starfleet rymdskepp. Öhm, och hur är denna idé möjlig rent tekniskt?? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts