Jump to content

Idé till ny Star Trek-serie

P'kea

Recommended Posts

Här kan ni(det betyder att ni måste :lol: )skriva en ide till en ny Star Trek serie. Ni har säkert en massa ider i bakhuvudet. Här kan ni släppa dom lösa. Skriv lite fakta också är ni snälla. Här är en osäriös ide: en sitcom som utspelar sig på starfleet akademy. Nå? När ska ni börja skriva här?

En annan varelsen som Q träder fram på ett rymdskepp meddelar att Q är på väg att dö

och det får inte hända. Detta innebär att hela universum kommer att förintas för att O är en viktig

del av universums existens.

Under väldigt många år så har det gjorts tester på liknande varelser som Q

men all fakta finns inte på samma plats och är utspridd hos olika ägare.

Nu börjar äventyret att söka rätt hoss folk samt att det finns folk som mera är deras fiender,

Det gäller att kunna övertala folk.

Duktiga läkare har bara botat enkla sjukdomar och symtomer på liknande varelser som Q

och därför behövs all fakta för att förstå hur dessa varelser fungera i och med att det är en

varelser som kan välja att vara ofyskisk..

Under oroande förbryllat försök att övertala folk på olika planeter de reser till

så blir Q sämre och ännu sämre och detta få sina bekräftelser.

Märkliga saker börjar ske i rymden som att på vissa ställen verkar rymden materialisera sig

så det blir svårt att komma fram.

Hm.. får en liten magkänsla av att denna tråd existerar redan.

Självklart har man ideer till nya och fräscha star trek serier. Problemet är att parmount inte lyssnar på det örat....

1: starfleet academy 100 day course for space travellers.

En realitysåpa ala robinson där star trek fan utbildas på 2300 talets starfleet academy. Finalisterna får uppleva ett äventyr i rymden ombord på ett starfleet rymdskepp.

2: Starfleet crime and investigation team (SCIT).

Federationens skarpaste utredare möter de bästa forskarna ombord på det bästa forskningsrymdskeppet. Deras uppdrag är dels att utreda brott inom och utom federationen och dels att studera nya fenomen och söka kontakt med nya livsformer.

3: The borg cube.

En liten grupp starfleet officerare ombord på en jättelik borgkub där drönarna önskar ledning av starfleet folk för att bli individer och sona de brott de begått som borger. Utspelar sig direkt efter voygers Endgame.

J.

Här är min ide:

Namn? (kanske ni kan komma på ett)

Skepp: U.S.S Mezora

Skepps klass: Sovereign

År: 2383

Besättnign:

Kapten: Patrick McCoy(barn barns barn till Doctor McCoy från TOS)

Sekond: Shadark(Andorian)

Kurator: Neelia Vani

Säkerhets chef: Harry Rohades

Maskin chef: Sertak(Vulcan)

Vetenskaps chef: John Martinez

Tycker ni om det?

Här är min ide:

Besättnign:

Tycker ni om det?

Ok men det är ju bara en massa listade namn och uppgifter de har.

Vad är själva iden bakom detta?

Tråden heter ju inte Vilken besättning vill du ha i din Star Trek

Edited by Supertreck

Här är min ide:

Besättnign:

S??kerhets chef: Harry Rohades

Tycker ni om det?

Jag förstår mitt fel, snälla förlåt mej! :gråter: Men du har rätt. Serien ska handla om ett av dom mindre skeppen som man ser hela tiden i seriena. Du vet dom som gör små grejor. Typ transportera en admiral till ett störe skepp, observera en sol som kommer att kollapsa o.s.v. "Men Sovereign är ju jätte avanserat." Säger ni. Inte år 2383. Men nu tillbaka till ämnet. Serien ska i kort handla om dom små skeppen som är limmet som håller ihop Starfleet. Jag vet inte heller varför jag skrev så.

Här är min ide:

Besättnign:

Tycker ni om det?

Jag förstår mitt fel, snälla förlåt mej! :gråter: Men du har rätt. Serien ska handla om ett av dom mindre skeppen som man ser hela tiden i seriena. Du vet dom som gör små grejor. Typ transportera en admiral till ett störe skepp, observera en sol som kommer att kollapsa o.s.v. "Men Sovereign är ju jätte avanserat." Säger ni. Inte år 2383. Men nu tillbaka till ämnet. Serien ska i kort handla om dom små skeppen som är limmet som håller ihop Starfleet. Jag vet inte heller varför jag skrev så.

Låter förvisso intressant men jag tror nog mer på den här iden som fanfiction eller bok/serieform. Tror inte att det skulle vara så intressant för den vanliga tvtittaren som inte är st frälst. Men som bok/serie varför inte? J.

• 4 weeks later...

U.S.S Enterprise NCC-1701-B förs till år 2453 av ett maskhål och får en shock av rang : Federationen har försvunnit man upptäcker att en rymdvarelse ligger bakom både det och deras tidsresa nu måste man hitta rymdvarelsen och återställa allt . varje gång Enterprise har rymdvarelsen inom räckhåll öppnar han en tunnel till en annan tid och Enterprise måste börja om sökandet . vad värre är att Vulcans som anser att logiken kräver att Enterprise stoppas och aggresiva Bajorianer , Klingons , Andorians och Ferengis m,m försvårar det hela .

Edited by K´hogh son of Klintoch

Hm.. får en liten magkänsla av att denna tråd existerar redan.

Självklart har man ideer till nya och fräscha star trek serier. Problemet är att parmount inte lyssnar på det örat....

En realitysåpa ala robinson där star trek fan utbildas på 2300 talets starfleet academy. Finalisterna får uppleva ett äventyr i rymden ombord på ett starfleet rymdskepp.

2: Starfleet crime and investigation team (SCIT).

Federationens skarpaste utredare möter de bästa forskarna ombord på det bästa forskningsrymdskeppet. Deras uppdrag är dels att utreda brott inom och utom federationen och dels att studera nya fenomen och söka kontakt med nya livsformer.

3: The borg cube.

En liten grupp starfleet officerare ombord på en jättelik borgkub där drönarna önskar ledning av starfleet folk för att bli individer och sona de brott de begått som borger. Utspelar sig direkt efter voygers Endgame.

J.

1:an tycker jag inte alls hör hemma i star trek(förövrigt är man urbota trött på dokussåpor , reality-tv m.m)

2:an verkar vara en ripp-off på C.S.I

3:an däremot har sin charm

Min idé är en serie som gör allt för att visa upp mer av alla de raser som vandrat genom ST-serierna. Med olika skådisar från vecka till vecka blir det billigt. Alltså inga fasta skådisar men däremot en hel del återkommande karaktärer. Dessutom mängder med gästspel av gamla figurer vi sett i Star Trek genom åren.

Öhm, och hur är denna idé möjlig rent tekniskt?? :blink: