Gå till innehåll
Nyhet

James T Kirk i Star Trek XI

Rekommenderade inlägg

James T Kirk kommer att vara med i den kommande filmen. Detta rykte har varit i gång länge, men JJ Abrams har nu i en intervju med Star Trek Magazine #132 bekräftat att just så är fallet. Det är första gången som någon i gruppen bakom filmen officiellt bekräftar ett rykte, så även om det inte är en gigantisk nyhet så är det ändå stort.

Abrams säger också att de fortfarande hyser stor respekt för Star Treks kanon och att manuset nu är klart.

The respect we all have for Star Trek canon - and for a brand-new audience - is massive. The script is done. We’re now starting pre-prep, and we can’t wait to start shooting! Many more details to follow!

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Rätta mig om jag har fel men bekräftade inte JJ adams att det skulle handla om kirk och spock redan när det blev klart att filmen skulle ha premiär juldagen 2008? J.

Jo, nog ha han ju sagt att den ska handla om Kirk förut alltid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han har tidigare sagt att det är ett önskescenario, att han skulle vilja ha det så, att originalkaraktärerna skulle vara med på ett eller annat sätt. Men denna gång är det bekräftat officiellt, inte bara med några vaga kommentarer som tidigare gjorts, kommentarer som kan tolkas lite hur som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det bara jag som får lite oros-känslor för den första meningen i citatet?

The respect we all have for Star Trek canon - and for a brand-new audience - is massive.

Han börjar med att säga detta och sedan säger han att manuset är färdigt. Jag kan bara tolka det på två sätt:

1) De har kompromissat med en del canon-saker för att de tror att resultatet kommer locka nya fans.

eller

2) Väl medveten om den kritik man fick för canon-missarna i Enterprise börjar han med att försäkra fansen att de tänkt mer på att upprätthålla canonen denna gång.

Med tanke på att han bakar in "brand-new audience" i meningen tror jag mer på det första. Någon som möjligtvis har denna intervju och vet om det stod något mer i samband med detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror mer på det andra. De har gång på gång sagt att kanon är viktigt, men att de ändå måste ta till sig en nya publik. Jag tolkar det som att uttryckssättet i så fall skall vara mer bredare inriktat på något sätt, så att det tilltalar en större publik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är det bara jag som får lite oros-känslor för den första meningen i citatet?

The respect we all have for Star Trek canon - and for a brand-new audience - is massive.

Han börjar med att säga detta och sedan säger han att manuset är färdigt. Jag kan bara tolka det på två sätt:

1) De har kompromissat med en del canon-saker för att de tror att resultatet kommer locka nya fans.

eller

2) Väl medveten om den kritik man fick för canon-missarna i Enterprise börjar han med att försäkra fansen att de tänkt mer på att upprätthålla canonen denna gång.

Med tanke på att han bakar in "brand-new audience" i meningen tror jag mer på det första. Någon som möjligtvis har denna intervju och vet om det stod något mer i samband med detta?

Jag tror att han säger "vi förstår att cannon är viktigt bland trekkers och en förutsättning för att ni ska gilla filmen så därför kommer vi att läsa på ordentligt innan vi gör den. Men vi tar oss också friheter att lägga till och dra ifrån om vi tror att det passar de nya målgrupper vi räknar med ska bli intresserade av att gå och se på den här filmen." J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag tror att han säger "vi förstår att cannon är viktigt bland trekkers och en förutsättning för att ni ska gilla filmen så därför kommer vi att läsa på ordentligt innan vi gör den. Men vi tar oss också friheter att lägga till och dra ifrån om vi tror att det passar de nya målgrupper vi räknar med ska bli intresserade av att gå och se på den här filmen." J.

Precis det jag var rädd för. För det där är ungefär samma sak som de sa när de fick kritik för Enterprise.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg