Kahn Posted June 4, 2007 Report Share Posted June 4, 2007 Titta på avsnittet sen diskutera=) Hur kommer det sig att när Dom håller upp dörarna kan Enterprise bara åka iväg men inan kan dom typ inte röra sig??? Och hur kan dom trasportera Sccoty och la forge När sköldarna är uppe på The jenolen ??? Hur kommer det sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 5, 2007 Report Share Posted June 5, 2007 Titta på avsnittet sen diskutera=) Hur kommer det sig att när Dom håller upp dörarna kan Enterprise bara åka iväg men inan kan dom typ inte röra sig??? Och hur kan dom trasportera Sccoty och la forge När sköldarna är uppe på The jenolen ??? Hur kommer det sig Man får väl anta att dom hunnit reparera motorerna. Eller också visar något väsen vänlighet mot dom och släpper iväg dom. Vad det gäller sköldarna kan man väl anta att scotty och la forge har tagit bort den delen av sköldarna som hindrar transport. Allt att dom talat om vilken frekvens sköldarna är inställda på och därigenom ordnat så att de kan transportera. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahn Posted April 27, 2008 Author Report Share Posted April 27, 2008 Hum ja det Är ju en möjlighet:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 jag vill minnas att när dörrarna på Dysonsfären är öppna så stängs traktorstrålen av och det finns inget som hindar Enterprise från att strålas ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
W T Riker Posted May 1, 2008 Report Share Posted May 1, 2008 jag vill minnas att när dörrarna på Dysonsfären är öppna så stängs traktorstrålen av och det finns inget som hindar Enterprise från att strålas ut ja jag tror okså att det var så om jag minns rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted May 1, 2008 Report Share Posted May 1, 2008 jag vill minnas att när dörrarna på Dysonsfären är öppna så stängs traktorstrålen av och det finns inget som hindar Enterprise från att strålas ut "strålas ut"?? :rodna: vilken tabbe man gjorde där . "åka ut" ska det vara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 2, 2008 Report Share Posted May 2, 2008 Precis! Grejen var att strålarna drog in ett skepp som närmade sig. Med Jenolen som blockerare finns det ju ingen anledning för strålarna att arbeta, eller hur? Och man får väl anta att Laforge är vänlig nog att tala om sköldfrekvensen på Jenolen till Picard så att det går att stråla ut, det finns ju ingen mening med att hemlighålla en sådan sak i en sådan situation, eller hur? <_< J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 4, 2008 Report Share Posted May 4, 2008 (edited) Det låter som en trolig förklaring. Det är också sannolikt att Enterprise redan var medveten om sköldfrekvensen. Den fans säkert att finna i om de tittade på gammal skepps prefix-nummer. (The Wrath of Kahn) Edited May 4, 2008 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted May 7, 2008 Report Share Posted May 7, 2008 har ett svagt minne av att skeppets sköldar gav upp ett par sekunder innan skeppet krossades av dörrarna och det gav Enterprise tid nog att stråla ut LaForge och allas vår högländare(undrar om scotty är av klanen MacLeod) . men jag kan minnas fel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts