Jump to content
Sign in to follow this  
UFP

Star Trek Dataspelen

Recommended Posts

Tänkte att alla som har ett Star Trek Spel skulle kunna diskutera vad dom tycker och gillar om den.

Du bestämmer vilken vi ska börja med och sen efter det spelet fortsätter vi till nästa spel o.s.v.

jag vill berätta att spelet Star Trek Tactical Assault är riktigt kul. det finns till Nintendo DS och Sony PSP, själv har jag det till PSP.

det finns två olika campaigns, en där man spelar för federationen och en för Klingonimperiet. federationsläget utspelar sig under TMP-tiden (mellan första och sjätte filmen) och man spelar som en ganska "grön" kapten vid namn Renolds. man får börja ombord på det lilla skeppet Essex och framåt slutet ahr man tjänstgjort ombord på många skepp, bland andra ett Mirandaklass och ett Constitutionklass. när man spelar som klingon utspelas storyn lite senare och man får köra till exempel en Bird-of-prey och en D7. spelet innehåller ganska många skepp, men det kunde helt klart ha varit fler. raserna som är med är Federationen, Klingonimperiet, Romulanska Stjärnimperiet, Orion och Gorn, alla dessa kan man kontrollera i skirmish-läget.

man har gamla hederliga phasers och foton torpeder, men man kan även använda scanners och anropa fienden för att försöka prata sig ur situationen. när man krigar ska man försöka slå ett en sektor av fiendens sköldar och sen föröka skjuta in där, allt samtidigt som an försöker hålla sina svaga delar borta ifrån fienden. detta kan bli riktigt svårt när man möter uppåt fem fiender samtidigt, men ofta har man egna allierade med sig under sådana stora konflikter. man har även ett nödkraftsystem som amn kan använda för att boosta styrkan på vapnena, sköldarna eller motorerna.

grafiken är väldigt bra, skeppen ser riktigt snygga ut med blänknigar och hela köret. planeter däremot kan se lite livlösa ut, men titta på TNG, dom är inte bättre där. ljudeteffekterna är helt okej även fats phaserljudet låter lite klent. musiken är ganska bra, men den kan bli lite tjatig om man har Star Trek Legacy och Star Trek Encounters då det är samma musik.

jag rekommenderar detta spel starkt för den som gillar lite långsammare och väldigt utmanande spel. personligen skulle jag ge Star Trek Tactical Assault 8 poäng utav 10.