Nyhet Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 ... så säger Shannon Larratt efter att ha kommit ut från nyöppnade Star Trek Tattoo i San Louis Obispo, Kalifornien. Shannon fortsätter: "Jag vet inte om det är en nörds superleende, eller för att jag bokstavligen tittade på Star Trek när Shad (han som tatuerade mig) tog bilden" Är det någon som vill följa hans exempel och låta Star Trek-tatuera sig? :-) [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Jag gillar många av star trek´s symboler stenhårt men jag är av princip emot att tatuera sej. Och så är man snart helt unik som individ om man INTE har en tatuering. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 jag tänker kroppstatuera mig så att jag kommer se ut som en Tribble, ingen kommer att se någon skillnad :P nää jag skoja bara, jag ska inte tatuera mig över huvud taget, i alla fall inte vad jag har planerat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Däremot så skulle paramount eller vem det är som äger star trek, komma ut med en snygg diskret klädserie som har lite star trek design (alltså väldigt diskret designat) med lite loggor. Även väskor. Detta skulle vara väldigt taktiskt att släppa loss inför lanseringen av den nya filmen. Är kanske på gång? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 ja det vore riktigt smart. men kläderna får inte bli för dyra heller, det ska va så att en normal männsika ska ha råd att köpa. och sen ska det lanseras över hela världen, man ska inte behöva åka till USA för att införhandla dessa kläder. men jag tycker att de ska sälja både vardagskläder, men även riktiga uniformer, och då ifrån alla möjliga serier och illfällen. skolorna i min kommun hade ordnat en temafest med temat svart-vitt inför niornas skolavslutning i år och igår kom jag på vad jag borde ha haft för kläder. nämligen den vita (och även lite svarta) dressen som Picard hade i början av Insurrection. synd bara att jag inte kom på det för länge sen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 (edited) Dom borde ju komma igång med det tycker man. Dessutom så var det ett tag nu som en star trek-film släpptes så det kanske kan bli en liten(eller stor) hype! Dom kan ju även sponsra dom som tauerar in ett star trek-motiv med 5% av tatueringkostnaden! Edited June 30, 2007 by michael ricochet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Passar verkligen diskreta kläder star trek nördar? ;) skämt åsido håller jag med er om att det skulle vara kul med en star trek kollektion av bra kläder där en trekkie direkt ser att man är trekkie men som en vanlig person missar. Inte för att jag vet hur en sådan kollektion skulle se ut men kul vore det... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 (edited) Visst! Lite star fleet logos på jackan. "fritidsjackan Picard". Eller varför inte: The "Klingon jeans collection"?! ;) Edited June 30, 2007 by michael ricochet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Visst! Lite star fleet logos på jackan. "regnstället/fritidsjackan Picard". Eller varför inte: The "Klingon jeans collection"?! ;) Klingon jeans skulle jag vilja se! Har de nitar på insidan månne? lol J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Visst! Lite star fleet logos på jackan. "regnstället/fritidsjackan Picard". Eller varför inte: The "Klingon jeans collection"?! ;) Klingon jeans skulle jag vilja se! Har de nitar på insidan månne? lol J. Nej men väl lite diskret på utsidan (pyramidformade) där det brukar sittar nitar på jeans. Och med klingon emblemet på bakfickorna i rött. Skulle vara snuggt med en variant med svarta(lite urtvättade) sydda med röd tråd a´la klingon style! Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 (edited) Håller på och jobbar på överdelen till min klingonkollektion nu. Snart klar, fattas bara klingonloggan på bröstet! ;) Sorry att jag gled från trådämnet! Fast liiite hänger det ihop! Edited June 30, 2007 by michael ricochet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 (edited) Jag förstår att du bröstar upp dig ;), riktigt snygg design! Med Klingonloggan blir den cool. Vore häftigt om du kunde göra liknande tröjor för de andra "välkända" ST-nationerna. När finns tröjan ute i handeln? Edited July 1, 2007 by Fleetadmiral Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Jag förstår att du bröstar upp dig ;), riktigt snygg design! Med Klingonloggan blir den cool. Vore häftigt om du kunde göra liknande tröjor för de andra "välkända" ST-nationerna. När finns tröjan ute i handeln? Det är en befintlig tröja, köpt i butik. Men lite "klingonsk" är den. Jag är inte så bra på, eller för den delen intresserad av, att sy att jag skulle kunna göra en kollektion Men h??ftigt vore det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts