Nyhet Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 Enligt Trek Movie Report kommer George Lucas ILM att bidra med de speciella visuella effekterna (FX) och CGI (datoranimationerna) i J.J. Abrams kommande Star Trek-film. Tidigare har ILM varit med och skapat FX för Star Trek II: The Wrath of Khan (1982), Star Trek III: The Search for Spock (1984), Star Trek IV: The Voyage Home (1986), Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991), Star Trek: Generations (1994) och Star Trek: First Contact (1996). De bidrog även med effekterna till Encounter at Farpoint, ett pilotavsnitt från 1987 för TNG. Det är också bekräftat att rymdskeppet USS Enterprise NCC-1701 kommer att vara med i filmen, tillsammans med de yngre upplagorna av James T Kirk och Spock. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 lite mer info från en Mtv intervy med vriters and producers av nästa film: We’re not going to start totally from scratch. We want it to feel like it’s updated and of the now. That’s actually the discussions we’re having now: how to keep the look of the universe yet have it not look like nothing’s new. It’s tricky. Dom vill alltså att Enterprise ska kännas som att det är här och nu vad det nu betyder. Dom vill också behålla universumet utan att det för den skull ser nytt ut (?) och att det är knepigt vilket jag kan hålla med om. För en bild på nya remastrade Enterprise och en ide om hur det kanske kommer att se ut på filmen klicka här J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 (edited) Det var en intressant artikel som jag missat. Tack SC JAF! Jag förmodar att dom menar att det ska upplevas som att filmtekniken känns "up-to-date", men att "universumet" fortfarande ska kännas som att det tillhör originalserien (dvs ser ut så som vi minns det). Ingen lätt sak, precis som dom säger. Edited July 4, 2007 by Fleetadmiral Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts