Morn Posted September 13, 2001 Report Share Posted September 13, 2001 Är det spoiling att sägar att defiant är grymm i säsong 3 av ds9 (folk som inte sätt ds9 säsong 3 vet inte vad defiant är och är det då spoil?)är det spoilit att pratta om voy säsongrna 1 till 4? :rocketkill:jag undrar detta efter som vissa personer tycker att det är spoil att säga att (ex) hon (kan vara vem som hälst) har bara uniform i en scen den första. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 13, 2001 Report Share Posted September 13, 2001 Nja, lätt spoilning går väll bra, men du måste varna om du kommer att berätta en större händelse eller en större del av handlingen i en serie / film. Eftersom säsong 1-4 av Voyager redan har sänts på SVT så anser jag inte det vara spoiler, så vi kan väll säga som så att allt som inte har sänts på svensk-tv den senaste tiden måste spoilervarnas. Välkommen till forumet, Morn Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted September 14, 2001 Report Share Posted September 14, 2001 Man kan väll säga att sopiler är sama sak som skvaller på kommande avsnitt som inte har visats... Vissa vill inte höra vad som händer i kommande avsnitt utan vill vänta tills dom säns på tv.. Så då kan det vara bra att varna dom:).... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 14, 2001 Author Report Share Posted September 14, 2001 Citat: från pelle28k den 8:03 am den sep. 14, 2001 Man kan väll säga att sopiler är sama sak som skvaller på kommande avsnitt som inte har visats... Vissa vill inte höra vad som händer i kommande avsnitt utan vill vänta tills dom säns på tv.. Så då kan det vara bra att varna dom:)....så om jag säger att dom äter midag tillsamans på söndag (jag säger dom för att inte spoila) spoilar jag då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted September 14, 2001 Report Share Posted September 14, 2001 Berättar du om ett avsnitt/handlig i ett avsnitt som inte har visats i sverige än så är det spoiler.. Berättar du något om något som hänt redan så är det inte spoiler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 14, 2001 Author Report Share Posted September 14, 2001 Citat: från pelle28k den 11:18 am den sep. 14, 2001 Berättar du om ett avsnitt/handlig i ett avsnitt som inte har visats i sverige än så är det spoiler.. Berättar du något om något som hänt redan så är det inte spoiler... Spoiler varning varning varning varning Så mao. är att säga att janeway och cuckels äter middag tillsammans är en spoil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 15, 2001 Report Share Posted September 15, 2001 Så mao. är att säga att janeway och cuckels äter middag tillsammans är en spoil.Även om det kanske skulle klassas som en lätt spoiler så är det ändå en spoiler och det bästa vore om du varnar i förväg innan du skriver en spoiler. Det bästa är om man tänker sig för innan man skriver ett inlägg och änvänder sunt förnuft, om det ändå blir väldigt fel så fixar en forumledare problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 17, 2001 Author Report Share Posted September 17, 2001 Citat: från Jocke den 6:39 am den sep. 15, 2001 Så mao. är att säga att janeway och cuckels äter middag tillsammans är en spoil.Även om det kanske skulle klassas som en lätt spoiler så är det ändå en spoiler och det bästa vore om du varnar i förväg innan du skriver en spoiler. Det bästa är om man tänker sig för innan man skriver ett inlägg och änvänder sunt förnuft, om det ändå blir väldigt fel så fixar en forumledare problemet.Nu är det jag sa inte en soiler efter som nu har du sätt avsnittet eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 7, 2001 Report Share Posted October 7, 2001 Nu vet inte jag om Jocke kan skapa egna taggar. Annars skulle det va ganska smart att göra texten "osynlig" när det är spoilers. Dvs. att man måste markera texten för att kunna läsa den. Annars kan man ju bara ändra färgen på texten... ex. ungefär såhär...(Ändrad av mumle kl. 5:45 pm den okt. 7, 2001) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 7, 2001 Report Share Posted October 7, 2001 Aj då...det är visst olika bakgrundsfärg. Kanske inte är så lätt att ändra färg då... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 7, 2001 Report Share Posted October 7, 2001 Men man ser ju inte direkt mycket av texten du skrev ("ungefär såhär"). Men det är lite för jobbigt att hålla på och skriva kod...Kan man inte bara dra spoiler på allt som inte visats i svensk tv? Och skriva lätt spoiler/spoiler och markera med ett par * * * ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 7, 2001 Report Share Posted October 7, 2001 Det kan man ju göra...men det e ju inte rätt. ;) Detdär jag skrev hade kunnat va osynligt. Det fanns en 50% chans...tyvärr misslyckades jag mumle testar igen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted October 8, 2001 Report Share Posted October 8, 2001 Vore då inte enklast att skapa en kattegori där vi diskuterar spoiler på.. Så borde vi slippa bekymra oss och sen kan vi bara refferera till den kattegorien när vi känner för lite skvaller "spoiler på svt" eller något sådant..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 14, 2001 Report Share Posted October 14, 2001 Snälla Mumle! säg hur man skriver "osynligt" skriv en sån här i sluet # så att den inte blir riktigt eller nåt. SnÄLLA!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 15, 2001 Report Share Posted October 15, 2001 Simpel html fast lite enklare... "color=#någon-färg-i-hexa-som-jag-inte-kommer-ihåg] texten....[/color" fast inom [] då. Problemet är att bakgrunden är i olika färg för vartannat inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 16, 2001 Report Share Posted October 16, 2001 Det funka inte (pröva 2 gånger) Vad är fäger-i-hexa???? Red?? Green? [/red] test (Ändrad av Fredrik kl. 9:36 pm den okt. 16, 2001) (Ändrad av Fredrik kl. 9:37 pm den okt. 16, 2001) (Ändrad av Fredrik kl. 9:39 pm den okt. 16, 2001)Jag är inte dirket en erfanern Html programmerare kan man säga. (Ändrad av Fredrik kl. 9:41 pm den okt. 16, 2001) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 16, 2001 Report Share Posted October 16, 2001 Ett tips Fredrik: innan du skickar inlägget så kan du klicka på knappen "vill du granska innan avsändning: ja" under "svarsalternativ" så får du se hur inlägget blir innan det egentligen postas. Smart funktion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 16, 2001 Report Share Posted October 16, 2001 Ytterligare ett tips: Kolla under Hjälp => 'IkonCode' koder, där finns info om alla formaterings koder som du kan använda när du skriver ett inlägg. Bla så förklaras koden som ändrar textfärgen. Färger i Hex kod är tex. #FFFFFF = Vit och #000000 = Svart, men det går även lika bra att skriva black, white, blue osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 17, 2001 Report Share Posted October 17, 2001 Oj...kanske skulle varit lite mer tydlig. Jag tror inte att bakgrundsfärgen här är "vanlig" färg (ellerhur Jocke?), alltså måste man skriva den i hexa. För att ta reda på den så får du använda Photoshop eller nåt sånt skojjigt. Där kan man få det hexadecimala värdet för färgen. Fast min tanke från början med den här diskussionen va inte sån att man skulle ändra färgen själv. Den va att man kanske skulle kunna fixa en till "tag" för spoilers. Men som sagt, stjärnor funkar ju också! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted October 18, 2001 Report Share Posted October 18, 2001 Det mörkblåa skulle då vara #006594 eller 0.101.148 och det ljusblåa skulle vara #006DA5 eller 0.109.165 Lycka till Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 18, 2001 Report Share Posted October 18, 2001 Hmm...kan man skriva i rgb? Det kanske man kan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 28, 2001 Report Share Posted October 28, 2001 006DA5 halå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 28, 2001 Report Share Posted October 28, 2001 såhär såhärYEAH! det blev mycket enklare när jag kollade i ikoncode grejen men jag har inte lyckats med det där som Peter sa: 006DA5 eller nåt var ljusblå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 28, 2001 Report Share Posted October 28, 2001 kan ni inte säga den där ljusblå färgen.... så det blir osynligt [color#=ligght blue] ????? så jag fattar lite bättreRed Blue Green Lightblue Yellow White Black Grey Pink Purple 0.109.165 lightpurplebara testar lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Det där som någon sa: Kan man inte ha ett ämne med bara spoilers? Det kanske finns de som vill ha "spoilers" om Voyager, inte om Enterprise och inte om säsong 6 men 7. Och då blir det ju samma sak som att ha spiolers i det riktiga ämnet och ha spoilers i spoilers-ämnet. Jag tycker man kan förvara om allt liksom: Serie: Voyager osv Eller Kan man säga så här att: *** att tre stjärnor betyder det är en liten varning som att det äsch det blev inge bra..... :-@ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts