Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Star Trek XIs inspelningstart

Recommended Posts

Branschtidningen Variety meddelar att inspelningsstart för den kommande Star Trek-långfilmen är den 5:e november i år. Filmen är den 11:e i ordningen och regisseras av J J Abrams. För manus står Alex Kurtzman och Roberto Orci som även är filmens exekutiva producenter. Premiär för filmen är 25:e december 2008.

(Tack till Marcus (Tuvok på forumet))

Källa

[ Till originalnyheten ]

Varför inte börja köa för biljetter på en gång? :P ;)

Tycker det är trevligt att man äntligen har fått ett datum som riktilinje. Men samtidigt börjar det bli lite ont om tid att hitta övriga skådespelare till filmen då tiden krymper sakta men säkert. Jag tror att dom hinner att lösa det i tid.

Ja vi får knalla ner här på stan i Linköping med sovsäck och stol och börja köa. Det vore ju tusan om man inte då skulle vara först att få biljett! :D

Jag tror att denna film är väldigt hett efterlängtad världen över och kommer att gå alldeles utmärkt faktist. Alla trekkers ??r utsvultna efter en trek-film.

Biljetterna kommer nog att släppas tidigast ett par månader innan premiär. Vi vet ju inte ens vilket premiärdatum det blir än (i sverige). Jag kan också tänka mig att föreningar som stockholm trekkers kommer att ha visningar av filmen så tidigt som möjligt. Vi kanske rent av kan få till en världspremiär innan den 25 december? *drömmer* J.

Ni som längtar: Kolla in denna fina lilla snutt...man blir tårögd :(

http://www.startrekofgodsandmen.com/index_news.php

Klicka på Star trek X1 fan trailer

nu missar jag säkert något som är precis farmför ögonen, men exakt vart på sidan menar du man ska trycka?

Aha det kanske är lite skumt där. Testa med att dra igång intervjuvideon (den senaste som det snackas om på sidan "news") och sedan när du har spanat på den så dyker det upp en meny med "similar videos" och där ska den finnas.

Edited by michael ricochet

Hmm skumt. Det var inte den videon jag spanade på. Den var längre och spelade en fin liten låt. Jag måste ha varit trötter inatt.

Videon heter (tydligen idag) kort och gott -Star trek IX. Den är 2.17 lång.

Hmm skumt. Det var inte den videon jag spanade på. Den var längre och spelade en fin liten låt. Jag måste ha varit trötter inatt.

Videon heter (tydligen idag) kort och gott -Star trek IX. Den är 2.17 lång.

Okej här är den riktiga versionen: RÄTT VERSION

strunta i mitt förra inlägg, det var fel film. jag tyckte väl att den var lite tam. den här nya var så bra så att nu vet jag inte om jag ska tacka dig eller bli arg. jag blev helt rörd av den, jag villa ha XI nu!!! men det är ju ett helt år kvar, snyft, snyft...

jag har nu tittat på den flera gånger, och jag blir tårögd varje gång jag ser den. den första låten är helt magisk, det är den som Picard spelar på flöjten i "The Inner Light" insåg jag nu när jag sett filmen flera gånger. däremot musiken ifrån eftertexterna i Ent kunde man ha lämnat utan, även fast den låten också är bra, men den förstör helt enkelt magin i filmen.

Edited by NX-01

Jamen dom har ju valt fel Scotty! Det ska ju vara han som spelar doktor i star gate atlantis!

Menar du doktor mckinzey (Stavning?) Men ta och kolla in bild jämförelserna på hemsidan! Jag tyckte att det såg ut som att det gick att göra någonting bra av alla skådespelarna. J.

Jamen dom har ju valt fel Scotty! Det ska ju vara han som spelar doktor i star gate atlantis!

Menar du doktor mckinzey (Stavning?) Men ta och kolla in bild jämförelserna på hemsidan! Jag tyckte att det såg ut som att det gick att göra någonting bra av alla skådespelarna. J.

Jo dom har valt jättebra men om man ser på han i star gate atlantis så tycker jag att han vore självklar. Han har Scottys ögon mera. OCH accenten är klar! Jag vill bestämma det!! :w00t: :blink:

Sign in to follow this  

• Create New...