Nyhet Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Ryktena om att James McAvoy skulle spela rollen som Montgomery Scott i Star Trek XI har nu bekräftats av brittiska Sunday Mirror. McAvoy är känd bland annat för sin roll som faunen Herr Tumnus i Berättelsen om Narnia - Häxan och lejonet. Det är första gången den skotska karaktären spelas av en riktig skotte. "Scotty" spelades i TOS av James Montgomery Dohan som var från Vancouver, Kanada. Det sägs att han prövade olika dialekter tills Gene Roddenberry fastnade för den skotska och då även döpte - den dittills namnlösa - karaktären till "Montgomery Scott". Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Vet inte om jag fullt ut kan tro på informationen när källan är Sunday Mirror. Men om det stämmer så lär det ju säkert bli ett officiellt uttalande snart. Valet vet jag inte vad jag ska säga om. Har bara sett James McAvoy i rollen som han gör i Narnia och den känns inte speciellt bra att bilda sig en uppfattning utifrån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Sunday Mirror? Var det inte dom som gick ut med att Robby Williams skulle spela Kirk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Då kanske det är lite premature att skriva in honom som bekräftad då? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Jag fick också "red alert"-känsla när jag såg Sunday Mirror. Men visst vore det en intressant skådespelare till rollen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Jag fick också "red alert"-känsla när jag såg Sunday Mirror. Men visst vore det en intressant skådespelare till rollen? Det har jag ingen åsikt om då jag inte har sett honom. Eller i varje fall inte vet att jag har sett honom. Förresten borde inte Adams släppa hela skådespelar listan snart med tanke på att dom ska börja skjuta den 5 november vilket snart bara är två månader bort? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Det var tydligen ett rykte som hade varit uppe tidigare i år men då avfördes det som just bara ett rykte. Även denna gång har detta avfärdats av hans taleskvinna. "A spokesperson at McAvoy’s publicist’s office contacted TrekMovie.com to say "James McAvoy is not attached to the Star Trek project." When pressed for more info the spokesperson could not give any more details". Mera info om detta rykte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts