Jump to content
Sign in to follow this  
Sanmare

Patrick Stewart

Recommended Posts

OT. Jag har ju ofta tidigare undrat vad rollen skulle tagit vägen om en annan skådespelare fått rollen. Som fallet med Captain Kathryn Janeway. Vad hade hänt om Geneviève Bujold hade fortsatt med rollen, som ju var avsedd för denna, istället för Kate Mulgrew. Vad hade man då tyckt om VOY och Janeway?

Det är mycket hyschpysch om varför hon lämnade Voyager. Det verkar som om de övriga skådisarna skrivit på tystnadskontrakt angående ämnet. Vi som har voyager dvdboxar kan nog ana varför efter att ha sett bonusmaterialet. Milt sagt suger hon som Janeway. Totalt fel i rollen. De andra skådisarna ser ut som om de har lust att drämma till henne pga av hennes inkompetens. Nu vill jag bara påpeka att jag sett Bujold i andra produktioner, som t ex den lysande men udda, kanadensiska budget/independentfilmen "Last Night", där hon är helt underbar.

Patrick Stewart är mer en teaterskådespelare, medan Shatner är Tv-skådis. Stewart är nog den som är skickligast av dem, men som skådis är det långt ifrån allt. Här gäller det att ha charm. Och ska man stå framför kameran måste man verkligen vara en person som kameran bara älskar, då betyder skickligheten mindre. Shatner är den kameran älskar helt enkelt.

Själv gillar jag Stewart bäst, men Shatner är ju iaf "the Shat". Jag har börjat uppskatta honom mer på senare år. I TOS har alltid Nimoy varit favoiten. Men kolla in Shatners youtubekanal, han är rätt kul och som sagt, kameran älskar honom.

jag borde bli politiker ;) och nej, jag har ingen facebook pga brist på intresse men mest av integritetsskäl.

Ja, du har ju Facebook på din sida trots allt. Resistance is futile :borg2:

Facebook har ju i dag cirka 250 miljoner medlemmar i världen (och 70% är under 34 år), så den som är mer populär där är det antagligen i den verkliga världen också.

Patrick Stewart är mer en teaterskådespelare, medan Shatner är Tv-skådis. Stewart är nog den som är skickligast av dem, men som skådis är det långt ifrån allt. Här gäller det att ha charm. Och ska man stå framför kameran måste man verkligen vara en person som kameran bara älskar, då betyder skickligheten mindre. Shatner är den kameran älskar helt enkelt.

Själv gillar jag Stewart bäst, men Shatner är ju iaf "the Shat". Jag har börjat uppskatta honom mer på senare år. I TOS har alltid Nimoy varit favoiten. Men kolla in Shatners youtubekanal, han är rätt kul och som sagt, kameran älskar honom.

Shatner har spelat mycket teater i Kanada och på Broadway innan han kom till Hollywood. Skillnaden är att han blev känd på tv mycket tidigare än Stewart.

Absolut, absolut. Går ju inte att förneka liksom. Ska nog också börja använda Facebook som referens, Wikipedia går ju inte att lita på liksom.

Ok, Google är på min sida med <_<

På Google.se:

William Shatner 2 miljoner träffar

Patrick Stewart 15 miljoner träffar

Så du menar att Hasselhorfs smeknamn är lika känt som Shatner. <_< Jag är dock rätt säker på att det stämmer i Sverige bland folk över 25, Baywatch och Knightrider var mycket populära.

Shatner har spelat mycket teater i Kanada och på Broadway innan han kom till Hollywood. Skillnaden är att han blev känd på tv mycket tidigare än Stewart.

Skillnaden är att Stewart är en känd, tränad och aktad shakespeareskådis i the royal shakespeare company medan shatner är känd och respekterad TV( coh film)skådis efter succeserier som star trek, tj hooker och boston leagal. jag tror inte Shatner är speciellt känd inom teatersammanhang.Då kan man börja fundera över vilket media som når ut till flest folk. TV och film har nog fortfarande större genomslagskraft än internet.