Nyhet Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Karl Urban från Nya Zeeland är nu bekräftad i sollen som Leonard McCoy, enligt StarTrek.com. Det har ryktats om detta ett par veckor, men nu säger alltså officiella källor att så är fallet. Karl Urban är känd från större filmer som The Bourne Supremacy, The Lord of the Rings: The Two Towers, The Return of the King och The Chronicles of Riddick. Han har dessutom gästspelat i Xena och Hercules. Nu är hela listan över originalrollerna klara och filmning är planerad att ske under november 2007. (Tack till Marcus (Tuvok på forumet)) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 (edited) Ja han blir nog bra. Han har lite McCoy-utseende faktist! Ingen usel skådespelare är han heller. Edited October 18, 2007 by michael ricochet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 (edited) Visst, han är en bra skådis precis som Simon Pegg är men... Det här var verkligen en skräll måste jag säga då jag inte finner Karl Urban speciellt lik Bones över huvud taget. Var inte tanken att man i det visuella skulle känna igen dom tidigare redan etablerade karaktärerna? Då kan man ju fråga sig vad dom går efter på castingen om dom tycker att Karl Urban är lik Bones... Det mesta glädjande med denna nyhet är att dom nu har hela grundbesättningen klar och att det bara är Pike kvar om dom nu tänkt att ta med honom också. Jag är fortfarande optimistisk till kommande filmen men en del val av skådespelare och annat prat runt produktionen har iaf fått mig att höja på ögonbrynen både en och två gånger. Edited October 18, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Jag tycker att det definitivt finns nåt´i Karl Urbans blick som påminner om McCoy-orginalet. Karls "blick" är mörkare men med lite smink så blir det riktigt bra tror jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Visst, han är en bra skådis precis som Simon Pegg är men... Det här var verkligen en skräll måste jag säga då jag inte finner Karl Urban speciellt lik Bones över huvud taget. Var inte tanken att man i det visuella skulle känna igen dom tidigare redan etablerade karaktärerna? Då kan man ju fråga sig vad dom går efter på castingen om dom tycker att Karl Urban är lik Bones... Det mesta glädjande med denna nyhet är att dom nu har hela grundbesättningen klar och att det bara är Pike kvar om dom nu tänkt att ta med honom också. Jag är fortfarande optimistisk till kommande filmen men en del val av skådespelare och annat prat runt produktionen har iaf fått mig att höja på ögonbrynen både en och två gånger. Som alltid när man rollsätter stora filmer. Men det är nog inte främst likheten med originalen som gjort att dom har valt en viss person utan tex utstrålning, röst och annat. Utseende kan man alltid lösa med smink. :-) J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 I det här fallet ska dom spela väldigt etablerade karaktärer och då måste det till viss del vara visuellt gångbart man kan inte lösa allt med smink, man kan inte bara förlita sig på att dom är bra skådespelare och kan leva sig in i manus för inte många kommer köpa det om personen ifråga inte liknar den som han/hon ska spela. Det var en av anledningarna till att jag ville att castinprocessen skulle ta ett steg längre och kolla på lite mindre kända namn som har den rätta "looken", skådespelartalangen och inte köra fullt ut på Hollywoodregistret. Till stor del har dom lyckats IMO om man bortser från Karl Urban och Simon Pegg. Att rollsätta Eric Bana funkar då han verkar spela en helt ny karaktär. Älskar man TOS som mig så vill man ju att den kommande filmen ska fungera så mycket som möjligt och jag har lättare att köpa mindre etablerade, duktiga skådespelare som faktiskt har drag av karakrtären som denne ska spela än att satsa på stjärnor och etablerade skådespelare som inte har ett unns av likhet med den karaktären som denne ska spela. Dom har ju trots allt lite att tänka på när dom gör filmen och det förvånar mig inte att flera än jag höjer på ögonbrynen när en del skådespelare kommer på tal. Man ska satsa på att få nya fans men man får inte tappa bort alla som tagit till sig karaktärerna under årens gång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 19, 2007 Report Share Posted October 19, 2007 Som sagt med smink och mask och datorer kan man lösa det mesta. Så jag väntar hellre med att dömma tills jag ser bilder på dem som karaktärerna de spelar. Man får väl anta att sådana lär dyka upp lite här och där när väl inspelningarna har kommit igång. Först då kan vi avgöra om de har någon chans att lyckas. Och jag litar på att JJ Adams vet vad han gör. Du får också tänka på att vi inte vet exakt när filmen utspelar sig heller. Om den utspelar sig några år för tos kan man ju behöva söka efter en helt annan look än tos looken. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 19, 2007 Report Share Posted October 19, 2007 Jag har inte dömt någon på förhand, jag är bara skeptisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 19, 2007 Report Share Posted October 19, 2007 Det har jag inte anklagat dig för heller... <_< :blink: ;) J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 20, 2007 Report Share Posted October 20, 2007 Det menade jag inte heller. Jag menar att jag inte har dömt ut Karl Urban än. Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted October 21, 2007 Report Share Posted October 21, 2007 Kul nyhet. Jag tror att det viktigaste är att samspelet mellan skådisarna (som spelar spock och maccoy) är det viktigaste. Att de får fram samma trevliga relation som i serien (filmerna) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofumannen Posted October 21, 2007 Report Share Posted October 21, 2007 Indeed Jag är glad att jag inte känner igen nån av skådisarna. Tycker att alla är tillräckligt lika de gamla skådisarna för att gå hem med rätt mundering. Lika som blåbär kan man nog inte räkna med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts