Jump to content

ST: At the edge of space PLOT!

Recommended Posts

Tänk er såhär:

(STAR TREK XII : AT THE EDGE OF SPACE

Enterprise C - Ligger i bana runt Romulus på grund av ett diplomatiskt uppdrag när de får ett nödanrop från ett

skepp - som säger sig vara Enterprise -C . Alla blir väldigt förvånade och undersöker saken mer noggrant. När de har lokaliserat vartifrån och när nödanropet är skickat så upptäcker de att det är på planeten där de hittade tidsportalen. De ställer in det diplomatiska mötet och åker dit och den Romulanska ambassadören verkar väldigt fundersam och hemlighetsfull. Vad kan det vara? Ett romulanskt trick att lura bort Enterprise eller är det något riktigt tidsfenomen de har stött på? De anländer till planeten där de får ett uppdrag av tidsportalen. Att åka till utkanten av Universum innan det är försent...

(Dåligt eller Bra? Vet inte själv. Säg vad ni tycker.)

visst skulle kunna funka, älskar romulans och deras konflikter med starfleet. men det är en sak jag inte kan sluta tänka på, och det är om människans historia med romulans. först träffade Archer på några i ENT och sedan ska ett krig mellan romulans och människor. ungefär 100 år efter det träffade Kirk på romulans, men sedan blev det tyst i nästan 100 år till fram tills att Enterprise-D stötte på dom i första säsongen av TNG. Enterprise-C föröskte hjälpa klngoner i en attack av romulans i Yesterdays Enterprise, men C skulle aldrig bli skickat till Romulus med tanke på omständigheterna som rådde i starfleet/romulan-relationen. och enligt tidslinjen vi vet i ST så blev C aldrig ditskickat heller. visst jag gillar konflikter mellan Romulans och Starfleet, men har bara lite svårt att acceptera det med att det var just Enterprise-C. D skulle också ha svårt att komma dit under sin livstid, men Enterprise-E däremot skulle säkerligen kunna få ett diplomatiskt uppdrag till Romulus efter händelserna i Nemesis.

Skulle säkert kunna fungera som fan fiction men som en tolfte film gillar jag det inte alls då det känns lite väl mycket som en ripoff av wrath of kahn. Då skulle jag hellre spinna vidare på tanken att de upptäcker sig själva och sedan spinna vidare på vad som kommer utav det. Eller att D enterprise helt plötsligt står öga mot öga med alla fem seriernas skepp och besättningar. Skulle kunna vara något. J.

Tänk er såhär:

(STAR TREK XII : AT THE EDGE OF SPACE

Enterprise C - Ligger i bana runt Romulus på grund av ett diplomatiskt uppdrag när de får ett nödanrop från ett

skepp - som säger sig vara Enterprise -C . Alla blir väldigt förvånade och undersöker saken mer noggrant. När de har lokaliserat vartifrån och när nödanropet är skickat så upptäcker de att det är på planeten där de hittade tidsportalen. De ställer in det diplomatiska mötet och åker dit och den Romulanska ambassadören verkar väldigt fundersam och hemlighetsfull. Vad kan det vara? Ett romulanskt trick att lura bort Enterprise eller är det något riktigt tidsfenomen de har stött på? De anländer till planeten där de får ett uppdrag av tidsportalen. Att åka till utkanten av Universum innan det är försent...

(Dåligt eller Bra? Vet inte själv. Säg vad ni tycker.)

Jag funderar över detta med utkanten av Universum. Star Trek har väl aldrig tagit sig utanför Vintergatan hittills, till de granngalaxer som ändå är så ohyggligt långt borta att det inte skulle fungera med warp.