Jump to content

INCURTION

Recommended Posts

en kvinna går genom en mörk gata . hon stannar och ser sig om(känner sig förföljd) . sen fortsätter hon att gå . bakom henne reser sig en mörk varelse och ser på henne med röda , ondskefulla ögon . kvinnan vänder sig om och varelsen väser och visar rad efter rad med vassa tänder . kvinnan skriker och börjar springa men varelsen sätter efter henne . när hon når gatans ände dyker en man i kamoflagekläder och ett pumphagelgevär i händerna upp . han skjuter skott efter skott mot varelsen som faller ihop . mannen går fram till varelsen och petar på den med pipan . därefter för han handen till en com-radio vid axeln och säger :

-"Ferguson här , en nere ."

i radion hörs en kvinnlig röst :

-"det var alla tretton va? "

mannen svarar :

-"ja , återvänd till basen ."

först nu vänder han sig mot kvinnan .

-"och du kommer med ."säger han.

kvinnan förs till ett torg där ett antal beväpnade män och kvinnor i uniform väntar framför en svart helikopter . alla kliver ombord och flyger till en hemlig bas under ett berg . där får kvinnan veta att en multi-miljardär råkade på sjuttitalet hamna i en annan dimention genom en port mellan dimentionerna som försvann efter att han återvänt.

han använde sin förmögenhet till att utforska dimentionen och upptäckte att den var full av farliga bestar . när fler tillfälliga portar mellan dimentionerna började dyka upp visade det sig att varelserna plötsligt kunde komma igenom så han skapade en orginisation som kunde övervaka Jorden och rekryterade folk som kunde hantera dem eftersom ingen skulle tro honom . orginisationen heter Incurtion och består av män och kvinnor som spanar efter nya , tillfälliga portar och tjugo team som rycker ut och bekämpar varelserna som kommer igenom

det är min ide . vad tycks?

Edited by K´hogh son of Klintoch

Hmm du är bra på att skriva öppningar på "serier" och filmer i alla fall. Den bärande iden är alltså att en professor har skapat en hemlig organisation som enbart bekämpar onda monster som då och då poppar upp lite här och där i världen. Kan vara lite enformigt i längden ungefär som början på stargate där de besöker den ena primitiva byn efter den andra. Känns lite James Bond över det hela (om man byter ut monster mot elakingar dårå). Skulle kunna fungera som spel faktiskt. njaaaa blir svaret. Fundera vidare... J.

.....Kan vara lite enformigt i längden ... J.

det beror kanske på hur man gör (annars kan man ju göra en film av det).

jag har tänkt mig att monstren ska komma i olika former . några är stora som King Kong medan andra är inte större än baciller , har även idén om att det ska finnas monster som inte har en egen fysisk form utan tar över andra och en typ av monster ska bestå av energi . det borde kanske finnas någon (typ regeringen) som istället vill utnyttja varelserna för sina egna ändamål .(lite grann tycker jag att organisationen verkar vara som Brandkåren fast istället för brandbilar och brandslangar har de attackhelikoptrar och automatvapen)

om man gör en serie av det har jag lite idéer:

ett avsnitt har jag tänkt mig ska handla om en epedemi som sprider sig och endast Incurtion vet att det egentligen är monster i samma storlek som virus . i det avsnittet får man allstå se mer av läkarna i organisationen än av övervakare och utryckningsteam .

ett annat avsnitt har jag tänkt mig ska handla om att systemet för övervakning som multi-miljadären betalat NASA att skapa strejkar och Incurtion kan inte se när eller var varelsena dyker upp . i det avsnittet får man allstå se mer av teknikerna i organisationen ??n av övervakare och utryckningsteam .

i ett avsnitt dör multi-miljadären och hans son ärver hans imperium . sonen tycker inte att det är klokt att hemlighålla allt för regeringen och lämnar till och med över ansvaret över organisationen till Pentagon . Pentagon skickar en general att styra orginisationen men han stöter sig med alla och beordrar till och med team att avvakta vid ett intrång . man upptäcker snart att han verkar mer intresserad av att studera varelserna än av att stoppa dem .

Edited by K´hogh son of Klintoch

en kvinna går genom en mörk gata . hon stannar och ser sig om(känner sig förföljd) . sen fortsätter hon att gå . bakom henne reser sig en mörk varelse och ser på henne med röda , ondskefulla ögon . kvinnan vänder sig om och varelsen väser och visar rad efter rad med vassa tänder . kvinnan skriker och börjar springa men varelsen sätter efter henne . när hon når gatans ände dyker en man i kamoflagekläder och ett pumphagelgevär i händerna upp . han skjuter skott efter skott mot varelsen som faller ihop . mannen går fram till varelsen och petar på den med pipan . därefter för han handen till en com-radio vid axeln och säger :

-"Ferguson här , en nere ."

i radion hörs en kvinnlig röst :

-"det var alla tretton va? "

mannen svarar :

-"ja , återvänd till basen ."

först nu vänder han sig mot kvinnan .

-"och du kommer med ."säger han.

kvinnan förs till ett torg där ett antal beväpnade män och kvinnor i uniform väntar framför en svart helikopter . alla kliver ombord och flyger till en hemlig bas under ett berg . där får kvinnan veta att en multi-miljardär råkade på sjuttitalet hamna i en annan dimention genom en port mellan dimentionerna som försvann efter att han återvänt.

han använde sin förmögenhet till att utforska dimentionen och upptäckte att den var full av farliga bestar . när fler tillfälliga portar mellan dimentionerna började dyka upp visade det sig att varelserna plötsligt kunde komma igenom så han skapade en orginisation som kunde övervaka Jorden och rekryterade folk som kunde hantera dem eftersom ingen skulle tro honom . orginisationen heter Incurtion och består av män och kvinnor som spanar efter nya , tillfälliga portar och tjugo team som rycker ut och bekämpar varelserna som kommer igenom

det är min ide . vad tycks?

Skall jag va ärlig så tycker jag din idé, finns i ex antal spel redan och i filmer. T.ex. Half-Life . Sen finns det en brittisk sci fi serie, där dem utkämpar bestar från olika tidsepoker som ploppar ut ur olika skrevor i tid och rum..både framtid och dåtid. Kom inte ihåg seriens exakta namn, men den finns nog med på sci fi channels hemsida ^^

Skall jag va ärlig så tycker jag din idé, finns i ex antal spel redan och i filmer. T.ex. Half-Life . Sen finns det en brittisk sci fi serie, där dem utkämpar bestar från olika tidsepoker som ploppar ut ur olika skrevor i tid och rum..både framtid och dåtid. Kom inte ihåg seriens exakta namn, men den finns nog med på sci fi channels hemsida ^^

jo tänkte på samma brittiska serie, Torchwood tror jag att den kallas.

jo tänkte på samma brittiska serie, Torchwood tror jag att den kallas.

hmm...mjo...det e en av dem..finns en annan oxå.. som ja tror heter prehistoric eller nåt :P