Gå till innehåll
Nyhet

Fanfilmprojektet Starship Farragut vinner pris

Rekommenderade inlägg

starship_farragut_ii_080611.jpgStarship Farragut ett oberoende fanfilmprojekt som baserar sig på originalserien om Star Trek, har vunnit pris som Bästa fanfilm för 2008 vid filmfestivalen i Panama City Beach, Florida, USA.

Serien vann priset för avsnittet For Want of a Nail, det andra i produktionen. Du kan l??sa mer om projektet på vår databas här.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom avsnitt jag sett har varit riktigt kassa. Obegripligt att den vunnit pris. Skådespeleriet är rena skämtet. Tacka vet jag fanfilmsproducenterna bakom "Star Trek: Hidden Frontier, Odyssey,...", dom gör bra fanfilmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Farragut är välgjord. Scenbyggena, effekterna och manusen är bra. Att klaga på rekvisitan är att missa målet. Den ser ut som den gör för att Farragut utspelas i TOS-eran. Faktum är att den är såpass bra att man kunde haft den i originalserien.

Skådespelarinsatserna är väl mer varierande, de är ju inte proffs, men en orsak till att det blir sämre i fanfilmerna är för att de har sämre foto och mindre musik ??n de riktiga serierna.

Hidden Frontier, Odyssey har dock minst lika mycket problem med mindre bra skådespelarinsatser.

Jag tycker ingen TNG-serie förtjänar ett pris. De jag har sett har tyvärr mycket sämre manus i genomsnitt än TOS-serierna. De verkar satsa på att få in så många rollfigurer som möjligt. Alla ska få vara med verkar mottot vara. Blir sällan särskilt bra.

Och det finns en cynism i särskilt Intrepid men även Odyssey som jag inte gillar riktigt. Många officerare beter sig oprofessionellt och ifrågasätter allt och alla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske har rätt om att storyn är bra i Farragut, men tyvärr så ser man ju skådespelarna och de urusla slagsmålen också.

Odyssey tycker jag borde ha fått priset för de har bra story och de flesta skådespelarna är okej. Det är inte lika mycket "mansbröst" i Odyssey som i Farragut också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg