Nyhet Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 Eric Bana (Nero i Star Trek) regisserar filmen Love the Beast som har premiär 2009. Filmen handlar om en djup 25-årig relation mellan en man och hans bil. Detta stämmer bra överens med Eric Banas eget liv som, trots att han är gift och har två barn, till stor del är fyllt av hans stora kärlek: en Ford Falcon av 1974 års modell. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Ok, jag är ingen stor bilentusiast, men "en djup 25-årig relation mellan en man och hans bil." <_< Kanske fins det någon som kan förstå denna filmen, men jag tror itne det är något jag kommer att gå och se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Jag håller med - det verkar inte lockande. Men det kanske handlar om en besatthet som går ut över det övriga livet? I så fall kan det vara intressanta rolltolkningar, Men handlar det bara om att "putsa bilen" och liknande, så är det inget som kommer att intressera mig. Den kommer nog oavsett inte ut på svenska biografer, är min gissning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Låter som en intressant idé och jag är övertygad om att besattheten går utöver att putsa den. Kanske rentav så att någon med makt får för sig att det är dags att skrota skönheten? Eller att han tvingas välja mellan frun och bilen? Kom och tänka på en sång där refrängen går "men du tar inte min mercedes, mercedes är min bästa vän"... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 17, 2008 Report Share Posted December 17, 2008 (edited) Det kanske är den låten som filmen handlar om. Låten är för övrigt skriven och framförd av Orup. I texten i låten säger han också att frugan, katten, hunden, jag till och med lamborghinin kan han förlora, men om han förlorar sin mercedes så krossas hans hjärta. Killar och bilar Edited December 17, 2008 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts