Jump to content

Skådespelare som återanvänds!

GuZZLo
 Share

Recommended Posts

Jeffery Combs spelar

både Brunt

och Weyoun i Ds9

Jeffrey Combs är väl den skådespelare som har haft flest biroller i Star Treks historia? Vill mig minnas en utslagsfråga om det på en av Stockholm Trekkers triviatävlingar, har för mig att svaret var 36. N??gon som kan verifiera detta?

36 är då hur många avsnitt han varit mer i dock kan det ha ökat på sista tiden med att han lite då och då är med i ENt

Men antal roller så tror jag inte att han är nr one. Utan det ä rnog han som spelar Amiral Forest i ENT han har varit med mycket.

Kul Triva: O'brian är den gäst som var med i flest TNG avsnitt

Jag får det till 6 roller som Combs haft. 3 i DS9, 1 i VOY och 2 i ENT. Fast det känns som om han hade fler, eftersom han dyker upp så ofta. Men det är ju bara bra. Det kan va kul att veta att Combs provspelade för rollen som Riker, och skulle ha fått den om inte Frakes hade sagt "ja".

Admiral Forest i ENT spelas av Vaughn Armstrong, ifall någon undrade.

• 5 weeks later...
  • 2 months later...

Jeremy Roberts som spelar Lt. Dmitri Valtane på USS Excelsior i TUC, har också varit med i DS9 4.4 Hippocratic Oath.

Michael Snyder (I) har varit med i The Voyage Home och The Undiscovered Country plus i TNG, två olika roller (Morta, Qol)

William Morgan Sheppard

The Undiscovered Country - klingon

Voy - Qatai i Bliss

TNG - Dr. Ira Graves i The Schizoid Man

John Schuck

TUC - Klingon ambassadör

TVH - Klingon ambassadör

DS9 - Legate Parn, The Maquis: Part 2

VOY - Chorus #2 i Muse

Det finns fler i The Undiscovered Country som medverkat i andra ST serier/filmer.

Rene Auberjonois (Odo, DS9) har även spelat med i ENT-avsnittet "Oasis" (Ezral) och i TUC (Colonel West).

Det är väl bara i specialutgåvan av TUC som han är med, scenen var ju borttagen först.

-En skådespelare, ( som heter Grace Lee Whitney) som hade roll "Janice Rand" i de flesta TOS-avsnitt, har varit med i en Voy-avsnitt "Flashback" (säsong 3)

Och i The Undiscovered Country ombord på USS Excelsior.

Lite trivia Michael Dorns karaktär i TUC heter Col Worf.

Edited by CaJo

• 3 years later...
Detta är fem grader av ämnet då denna skådespelare inte har återanvänds. Men som kuriosa nämner jag det ändå. I "The Undiscoverd Country" så har Cristian Slatter en lite kort biroll i en scen. Han tilltalar kapten Sulu och får skäll. Han är bara en lite ensigne med mindre vetande.

du minns lite fel , han blir inte utskälld , han väcker Zulu och "breifar" honom . anledningen till att han var med var att han är ett stort Star trek fan och hans mamma var producent.(det har jag fått höra iallafall) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch