Nyhet Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 I en årlig omröstning bland USAs biografägare och filminhandlare har Chris Pine (James T Kirk i Star Trek) nämnts som en av två s.k. morgondagens stjärnor. Den andra stjärnan som valdes till detta pris var Anne Hathaway. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 (edited) Antar jag får se om jag instämmer när Star Trek filmen kommer på bio. ;) Det fins dock en fara för en uppkommande skådespelare, att göra något så känt som ST och en så stor roll som Kirk, specielt om Pine kommer att göra fler filmer som Kirk. Såvitt jag vet är det bara Kirstie Alley som kommit in i ST, gjort en roll och sedan gått vidare till en egen stor framgångsrik karriär. Det fins andra exempel såsom Christian Slater, Famke Janssen, Joan Collins med mera, men Slater gjorde inte någon stor roll ^_^ och Janssen var biroll i en av hundratals ST-serieavsnitt. Hurvida Collins var känd när hon vad med i ST vet jag ej, och det går inte förneka att hon blev en av de största stjärnorna i sin tid. Hur som helts kan listan kan göras längre, men jag tror ni förstår vad jag menar med "fara för nya skådespelare". Och jag talar om uppkommande talanger. Inte gammla rävar som exempelvis Christopher Lloyd. Edited January 2, 2009 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Om nu Patrick Stewart faller utanför kategorin så vill jag i alla fall nämna Robert Picardo som en av de som har gått vidare efter star trek. Han har ju fått en fast roll i stargate. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Ja det är sant, men han kan ändå inte räknas som en stor stjärna i Hollywood. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 (edited) Det är klart att Chris Pine kan bli en storstjärna. På Trekspace (Myspace för trekkers) verkar tjejer i tonåren främst gilla TOS. Så Pine som Kirk kanske blir den som sitter som affisch på flest tonårstjejrum under 2009. Edited January 3, 2009 by Aike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Antar jag får se om jag instämmer när Star Trek filmen kommer på bio. ;) Det fins dock en fara för en uppkommande skådespelare, att göra något så känt som ST och en så stor roll som Kirk, specielt om Pine kommer att göra fler filmer som Kirk. Såvitt jag vet är det bara Kirstie Alley som kommit in i ST, gjort en roll och sedan gått vidare till en egen stor framgångsrik karriär. Det fins andra exempel såsom Christian Slater, Famke Janssen, Joan Collins med mera, men Slater gjorde inte någon stor roll ^_^ och Janssen var biroll i en av hundratals ST-serieavsnitt. Hurvida Collins var känd när hon vad med i ST vet jag ej, och det går inte förneka att hon blev en av de största stjärnorna i sin tid. Hur som helts kan listan kan göras längre, men jag tror ni förstår vad jag menar med "fara för nya skådespelare". Och jag talar om uppkommande talanger. Inte gammla rävar som exempelvis Christopher Lloyd. Kirsten Dunst (om jag nu fick stavningen rätt) fick ju också ett litet genombrott i TNG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Kirsten Dunst, vilket avsnitt och säsong var hon med i TNG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 5, 2009 Report Share Posted January 5, 2009 (edited) Hon spelade Hedril i avsnittet Dark Page (säsong 7): http://memory-alpha.org/en/wiki/Hedril Edited January 5, 2009 by Aike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts