Gå till innehåll
Nyhet

Stewart stolt över rollen som Picard

Rekommenderade inlägg

picard-1.jpgPatrick Stewart berättar i en intervju hur stolt han var över att få spela Jean-Luc Picard i Star Trek: The Next Generation. Han minns att han var oerhört irriterad på kritiker som ansåg att han slumrade till när han valde att arbeta med TV istället för teater. Stewart berättar: "En dag förlorade jag kontrollen och jag sade: 'Lyssna, jag är inte bara stolt och förtjust över att spela kommendören ombord Enterprise, utan alla dessa år när jag arbetade för den kungliga Shakespeare-teatern... att sitta i Englands tron var inget annat än en förberedelse för att sitta i kaptensstolen ombord Enterprise'."

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske är det bara en förutfattad mening men jag kan tänka mig att TV inte värderas särskilt högt inom teatervärlden och bland dess kritiker. Speciellt inte en sci-fi-serie som Star Trek. Därför känns det bra att se Stewart försvara sin roll som Picard och dessutom påtala att han är stolt över den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han var stort bidrag till TNG, och den bästa skådepelaren i ST. Också jag gillar att han försvara det han gjort, och känslan att han är en person som trode på det han gjorde förstärks. Bravo säger jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg