Nyhet Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Tävla med TV4 Science Fiction och vinn en privat visning endast för dig och dina 20 närmaste vänner. Ta chansen att introducera icke-trekkers i den ädla konsten att älska Star Trek och science fiction! Det enda som krävs är att svara på tre enkla frågor, och så just det... en formulering på max 100 ord om varför just du skall vinna Star Trek-visningen. I formuleringen (och 100 ord är ett stort spelrum) skall det ingå om vad som är bäst med TV4 science fiction. Tävlingen pågår april månad ut och vinnarna presenteras den 1 maj. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Det var den här tävlingen man fick delta i på Sci-fi mässan. Kan ju alltid hoppas att man vinner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Det jag tycker är intressant är att det inte verkar vara en förhandsvisning. Det verkar inte som om Paramount vill ha visningar månader före premiären. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Eller ens veckor, som det verkar. Möjligen kan det bli förhandlingar om förhandsvisning den 7 maj, om jag skall tolka signalerna rätt från Paramounts och UIPs sida. UIP är de som ansvarar för Paramount på den svenska marknaden. London får ju sin premiär den 7 maj och andra länder startar också igång då, så den 7 maj i Sverige kanske skulle vara ett möjligt datum för en s.k. förhandsvisning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Nu vet inte jag om jag är ute och cycklar men är det inte så att det är UIP som har rättigheterna till filmerna och paramount till tv serierna? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 UIP distribuerar Paramounts filmer i Europa och kanske andra delar av världen. Dock tror jag inte det gör det i USA. Viacom/Paramount Pictures har gjort filmen Star Trek och äger rättigheterna till de tio föregående filmerna. Paramount Television/CBS äger rättigheterna till tv-serierna och samarbetar med filmbolaget med att ge ut filmerna på dvd och blueray. Bolagen har olika ägare och splittrades för ett par år sedan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts