Nyhet Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Snart är det bara en månad kvar till premiären av den nya Star Trek-filmen. Som väntat finns en hel del nyheter som berör filmen i dessa dagar. För den amerikanska marknaden har filmen nu bedömts ha åldersgränsen 13 år (PG-13) för att det är science fiction-action och våld samt en kortare del av sexuellt innehåll. Något nytt om den svenska åldersgränsen är ännu inte känd, men vi tror att det bör bli en 11-årsgräns här. Tre nya bilder har samtidigt släppts av Paramount och dessa har vi lagt in i vår bilddatabas. Den första visar Kirk och Spock och de övriga två är egentligen bara varianter av två tidigare (klicka som vanligt på bilderna för högre upplösning): Roddenberry.com har fått kika på fasern från den elfte filmen. Du kan se bilder på vapnet, som tidigare bara har setts i miniatyrformat, och läsa recensioner på deras webbplats. Nytt om personerna kring filmen: Chris Pine (James T Kirk) tackade nej till en roll där han skulle ha spelat mot George Clooney mot att istället ta Star Trek-rollen, berättar han för Access Hollywood i veckan. Los Angeles Times har samtidigt frågat Orci och Kurtzman om vilka Star Trek-böcker som är deras absoluta favoriter och föga förvånande har de valt fyra böcker som samtliga utspelar sig i TOS-eran: Ex Machina av Christopher L Bennett, Best Destiny av Diane Carey, Spock's World av Diane Duane samt Prime Directive av Judith & Garfield Reeves-Stevens. Zachary Quinto bekräftar för tidskriften Tribute att han har kontrakterats för en tolfte film (så då antar vi att de i varje fall inte dödar Spock i den här filmen... ;) - en pik mot alla planerade förändringar av Star Trek-universat). Producenten Damon Lindelof sätter dessutom spiken i kistan för alla TNG-förhoppningar i den elfte filmen när han för MTV Movies säger att det inte finns någon chans att besättningen från Star Trek: The Next Generation kommer att vara med. Han berättar dessutom att filmen nästan exakt blir två timmar, något som nämnts även tidigare av J J Abrams. fil [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Nej ingen TNG besättning buuh. Jag hoppas verkligen att de blir 11 årsgräns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Jag älskar TNG, men det blir lite överdrivet som de ska dyka upp hela tiden. Det är dags för lite nytt folk.. Det ska bli intressant att se om det blir någon fortsättning med den nya gänget? Hoppas det! :P Kanske kommer det flera filmer i framtiden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 (edited) Det ligger ju iallafall en tolfte film i startgroparna som väntar på startskottet, startskottet kommer att vara en lyckad elfte film, så vi får hoppas att det går bra! Edited April 4, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Ungefär hur stort intresse kommer det vara för premiärbiljetter tror ni? Hur ser man till att få premiärbiljetter på säkrast möjliga sätt? Jag antar att det är smidigast att boka över internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Det beror nog på. Jag tycker att man ska se filmen i Göteborg eller Stockholm på premiärkvällen, eftersom stämningen kommer att vara bäst där. Kan man det så får man nog vara ute några dagar i förväg om man vill ha bra platser. Men på andra orter eller andra dagar och tider i storstäderna, så räcker det nog att boka samma dag eller tom att köpa dem i bion. Tyvärr tror jag inte att filmen kommer vara nummer ett i Sverige mer än första veckan på biotoppen, om den ens nu klarar det, eftersom Änglar och Demoner marknadsförs mycket hårdare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 (edited) Jag tror att man kan boka på http://www.sf.se/ en vecka innan fast jag är inte säker, någon som vet mer? Edited April 5, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Det är bara två dagar kvar till världspremiären i Sydney. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts