Jump to content

Ingen svensk åldersgräns bestämd än

Nyhet

Recommended Posts

Statens biografbyrå berättar idag för Star Trek Databas att UIP har skickat in en ansökan om att få filmen Star Trek granskad, men att de ännu inte har bestämt ett datum för granskning. De kan därför inte lämna besked än om vilken åldersgräns filmen kommer att få.

Med största sannolikhet är det så att SF inte kommer att kunna börja sälja biljetter förrän de vet vilken åldersgräns det är (risken är ju annars att folk måste få sälja tillbaka sina biljetter utan någon kostnad).

[ Till originalnyheten ]

Jo men om man skall följa åldersgränserna så är det ju så att 11 kan degraderas till 7 med vuxen, jag tror inte samma sak gäller 15.

Men jag tror inte att de skulle fråga hur gammal jag var eftersom jag är 184 cm lång och ser äldre ut en vad jag är, de flesta jag träffar tro att jag är 15 eller 16. Så om det blir 15 så får jag väl "fuska" in mig på bion.

Ja, jag kan inte tänka mig att den här filmen är värre än en film vi såg i skolan, som har 7 årsgräns och innehåller skall vi säga mindre lämpliga bilder... Filmen heter Sandor/Ida, och borde vara barnförbjuden om man jämför med att The Wrath Of Khan hade 15 årsgräns.

Jag lär aldrig förstå mig på dem som granskar filmerna...

Jag skulle nog tippa på att man siktar på en elva års gräns då man frånsäger sig en alltför stor publik om man siktar på 15. Många 11 års filmer innehåller mycket våld och svåra moraliska draman och en hel del "naket" och att star trek skulle vara så mycket värre än dessa filmer är svårt att se. J.

Inget nytt än från biografbyrån. Däremot fick jag veta att X-Men-filmen Wolverine har fått en 15-årsgräns. För er som inte vill se på science fiction så har filmen om "Hannah Montana" blivit barntillåten... (jag vet, lite OT).

• Create New...