Nyhet Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Statens biografbyrå berättar idag för Star Trek Databas att UIP har skickat in en ansökan om att få filmen Star Trek granskad, men att de ännu inte har bestämt ett datum för granskning. De kan därför inte lämna besked än om vilken åldersgräns filmen kommer att få. Med största sannolikhet är det så att SF inte kommer att kunna börja sälja biljetter förrän de vet vilken åldersgräns det är (risken är ju annars att folk måste få sälja tillbaka sina biljetter utan någon kostnad). [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Detta är ju en riktig pärs för mig i USA får jag se filmen för där är det 13 år men i Sverige finns inte den gränsen så då blir det 11 år(jag får se filmen) eller 15 år(blir det svårare)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Detta är ju en riktig pärs för mig i USA får jag se filmen för där är det 13 år men i Sverige finns inte den gränsen så då blir det 11 år(jag får se filmen) eller 15 år(blir det svårare)... Du kan väl gå med en förälder? Dom har säkert inget emot det eller hur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Jo men om man skall följa åldersgränserna så är det ju så att 11 kan degraderas till 7 med vuxen, jag tror inte samma sak gäller 15. Men jag tror inte att de skulle fråga hur gammal jag var eftersom jag är 184 cm lång och ser äldre ut en vad jag är, de flesta jag träffar tro att jag är 15 eller 16. Så om det blir 15 så får jag väl "fuska" in mig på bion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Ja då lär det ju lösa sej garanterat! Jag skulle inte tro att du får några "men" av denna film heller. Dom flesta i din ålder har väl, tyvärr kanske, redan sett en massa ruggigheter på film OCH i verkliga reportage!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Ja, jag kan inte tänka mig att den här filmen är värre än en film vi såg i skolan, som har 7 årsgräns och innehåller skall vi säga mindre lämpliga bilder... Filmen heter Sandor/Ida, och borde vara barnförbjuden om man jämför med att The Wrath Of Khan hade 15 årsgräns. Jag lär aldrig förstå mig på dem som granskar filmerna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Jag skulle nog tippa på att man siktar på en elva års gräns då man frånsäger sig en alltför stor publik om man siktar på 15. Många 11 års filmer innehåller mycket våld och svåra moraliska draman och en hel del "naket" och att star trek skulle vara så mycket värre än dessa filmer är svårt att se. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Jag håller med, men i USA fick den PG-13 men de borde försöka få den till 11 i sverige för då kan även 7 åringar se den med en vuxen Redigeringsorsak: Tagit bort en 1 för ökad förståelse. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 16, 2009 Report Share Posted April 16, 2009 Inget nytt än från biografbyrån. Däremot fick jag veta att X-Men-filmen Wolverine har fått en 15-årsgräns. För er som inte vill se på science fiction så har filmen om "Hannah Montana" blivit barntillåten... (jag vet, lite OT). Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 16, 2009 Report Share Posted April 16, 2009 Nån´som vill låna några år från mej? Jag kan avvara typ 25 år ;) Vi vill ju att många ska få se filmen för hur det är så kommer den att lyfta intresset för star trek som sådant oavsett vad jag eller du tycker om den! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 I eftermiddag sker Statens Biografbyrås granskning av filmen, så imorgon får vi veta vilken åldersgräns som gäller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Spännande... Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Min herre slår till och med mej i enradarare tror jag bestämt ;) Jag skulle nog gissa på att dom sätter 11-års gräns på filmen men man vet väl aldrig med "biocensuren" <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts