Jump to content

Star Trek-påan från 1998 och trekkande bibliotekarier

Nyhet

Recommended Posts

Henrik Bennetter har för en halvtimme sedan lagt upp sin påannons för Star Trek: Voyagers premiäravsnitt från den 15 juni 1998. Den finns tillgänglig via

och han berättar en del om bakgrunden till påannonseringen i sin blogg. Det här får ni inte missa och vi skriver självfallet mer så fort som vi hör talas om att andra påannonseringar dyker upp på Youtube.

En annan blogg, denna från Högsbo bibliotek i Göteborg, handlar mycket om rymden. I inlägget från idag finns två videointervjuer med bibliotekarierna iklädda Star Trek-kostymer.

[ Till originalnyheten ]

Den påannonseringen väcker minnen :rolleyes: men jag kan inte riktigt fatta att det snart är 9 år sedan. Jag satt klistrad framför tvn från första avsnittet. Innan Voyager hade jag sett Star Trek-filmerna som då fans (Mycket tack vare min farbrors stora intresse av ST TOS-filmerna), och även en del avsnitt av TOS, men VOY var den första serie jag såg från början till slut, och den öppnade mitt stora intresse för de andra ST-serierna TNG och DS9. Slutligen var det i samma veva jag började gå på träffar i West Coast Trekkers, så det är mycket tack vare SVT som jag kom att bli en fullskalig trekker. När Voyagers sissta avsnitt visades hade jag sett, och var väl förtrogen med allt ST som gjort fram till den stunden.

Kanske det, men imorgon blir det nog lite svårt för mig(städdag i området och kanske golf), men kanske på söndag.

Axel Dahlströms torg ligger lite svåråtkomligt har jag för mig så jag får väl se om jag kanske få med mig en förälder(=bil).

EDIT: Vi kanske skulle försöka få med bibliotekarierna i vårt fina forum också ;)

Edited by Mr Trek

• Create New...