Nyhet Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Henrik Bennetter har för en halvtimme sedan lagt upp sin påannons för Star Trek: Voyagers premiäravsnitt från den 15 juni 1998. Den finns tillgänglig via och han berättar en del om bakgrunden till påannonseringen i sin blogg. Det här får ni inte missa och vi skriver självfallet mer så fort som vi hör talas om att andra påannonseringar dyker upp på Youtube. En annan blogg, denna från Högsbo bibliotek i Göteborg, handlar mycket om rymden. I inlägget från idag finns två videointervjuer med bibliotekarierna iklädda Star Trek-kostymer. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Såg den på hans blogg. Den kanske vi borde lägga upp med eftersom det är svensk trekk historia? (Om vi får naturligtvis!) J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Den påannonseringen väcker minnen men jag kan inte riktigt fatta att det snart är 9 år sedan. Jag satt klistrad framför tvn från första avsnittet. Innan Voyager hade jag sett Star Trek-filmerna som då fans (Mycket tack vare min farbrors stora intresse av ST TOS-filmerna), och även en del avsnitt av TOS, men VOY var den första serie jag såg från början till slut, och den öppnade mitt stora intresse för de andra ST-serierna TNG och DS9. Slutligen var det i samma veva jag började gå på träffar i West Coast Trekkers, så det är mycket tack vare SVT som jag kom att bli en fullskalig trekker. När Voyagers sissta avsnitt visades hade jag sett, och var väl förtrogen med allt ST som gjort fram till den stunden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 Trevligt med så tjusiga biblitekarier förresten! Kul initiativ från Högsbos sida, var det nu ligger. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 Ligger ganska nära mig, lite av en förort till gbg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 Du och jag kanske skulle ta oss dit mr. trek?;) Bara för att visa vilket trevligt initiativ det är, och det var härligt att se henriks presentation, det gjordes alldeles runt födseln av mitt star trek tittande Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 (edited) Kanske det, men imorgon blir det nog lite svårt för mig(städdag i området och kanske golf), men kanske på söndag. Axel Dahlströms torg ligger lite svåråtkomligt har jag för mig så jag får väl se om jag kanske få med mig en förälder(=bil). EDIT: Vi kanske skulle försöka få med bibliotekarierna i vårt fina forum också ;) Edited April 24, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 Nej då, det går spårvagn ;) 1an, 2an och 8an har jag för mig^^ Imorgon är jag dock också upptagen (spelar på stan med göta lejon, först på lisebergsöppningen och sen en parad på vallgatan). Men tanken var god ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 Jag ska se om jag kan komma dit på söndag iallafall, är du upptagen då också eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 Skit också, de hade visst inte öppet på söndagar Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Spelar med göta lejon imorgon så;) Först i ale och sen på liseberg, och sen är det massa plugg så:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts