Gå till innehåll
Aike

Sågningar av filmen

Rekommenderade inlägg

Generellt har de recensioner för Star Trek varit mycket bra. Det verkar som om 80 procent tycker att den är riktigt bra, tio procent att den är ok/sådär och tio procent hatar den. Detta verkar gälla stora trekforum som Trekbbs, röstningen hittills på IMDb och recensioner från professionella recensenter.

Här är några av kommentarer från IMDb från folk som avskyr filmen för att balansera all den positiv press filmen har fått hittills.

Signaturen Vshael som ger filmen 1/10 skriver:

"Jag vet inte vad det här var. Men det var inte Star Trek...Trek är bäst när man får tänka, men i den här filmen får man stänga av hjärnan."

Han skriver också:

"Den här filmen är den ultimata resetknappen...Jag tror att detta är den sista Star Trek-filmen."

Källa: http://www.imdb.com/user/ur0329235/comments

En annan som ogillar filmen är Sir_Yesterday. Han tycker att acctionscenerna och humorn är dålig. Filmen är gjord för barn, men inte ens de kommer att gilla den.

Men något han stör sig väldigt på är:

"De använder sina superkrafter inkonsekvent. Vid ett tillfällle kan Spock flyga och plötsligt kan han inte det!"

Tyvärr är hans recension borta från IMDb. Men en del av den har jag postat på Trekbbs:

http://www.trekbbs.com/showthread.php?t=90248

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns nästan som en liten onödig tråd Aike. Jag menar vi har redan en recensionstråd så varför seperara bra och dåliga recensioner på detta vis? Dessutom riskerar denna tråd att kunna urarta till flaming av sådana som inte gillar trek vilket inte tillåts lika lite som det görs av sådana som gillar trek. Jag låter tråden vara öppen för nu men ser jag minsta tecken på urartande så stänger jag tråden och varnar deltagarna. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag skrev i en annan tråd så är det är inte längre Star Trek man ser utan en nerdumning av serien till förmån för ett biospektakel för den större publiken. Ännu en film som håller sig inom Hollywoodramen, d.v.s. bara yta och inget innehåll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det meningen att man får svara på sågningarna här eller är det bara själva sågningarna som ska ventileras?

Att säga att star trek har dött i och med denna film känns ju ganska hårt och generalliserande. Även om man inte gillade filmen så lever väl star trek ändå? Och det finns ju så mycket annat att titta på och läsa! Sedan så vet man aldrig om det kommer andra varianter på filmer eller tv-serier framöver. Don´t sell star trek short! :)

Visst kan man se det som en komerssialisering/streamlining av star trek MÖJLIGEN men jag väljer att se det som en variant av star trek som man inte behöver koppla så hårt till övrigt producerat star trek. Och lite hjälp i det tankesättet får man ju av att det är en

alternativ tidslinje.

Personligen skulle jag vilja att det gjordes film och tv-serier som utspelas efter Nemesis och jag fortsätter hoppas på det. Men jag får vara nöjd för tillfället och uppskattar verkligen denna välgjorda film!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu