Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nåja, så allvarligt som rubriken tyder på är det väl inte. Under några dagar stänger Memory Alpha ner sin redigeringsfunktion, för att förhindra att så kallade spoilers om filmen kommer ut. Från klockan 22:00 ikväll till lördag klockan 06:00 finns det ingen möjlighet att redigera i denna gigantiska och väl uppbyggda databas. Ett smart men ovanligt drag för att undvika att folk får veta sådant de inte vill veta riktigt än.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Posted

Exakt - där blev jag livrädd :w00t:

Skönt att det int var för alltid och visst är det ett smart drag att stänga för editering i ett sånt här kritiskt läge.

De har ju varit väldigt duktiga också på att inte skriva spoilers om nya filmen.

Jag gillar Memory Alpha skarpt

dax

Puh skräms inte så! :D J.
Posted

Rubriken var som tagen från en kvällstidning.

Det kanske är bra att de stänger ner redigeringsfunktionen under premiären men jag kan tycka att vill man undvika spoilers så är det väl bara att undvika att gå in på Star Trek-sidor tills man sett filmen.

Posted
Rubriken var som tagen från en kvällstidning.

Det kanske är bra att de stänger ner redigeringsfunktionen under premiären men jag kan tycka att vill man undvika spoilers så är det väl bara att undvika att gå in på Star Trek-sidor tills man sett filmen.

Jag håller med dig, det borde inte vara svårare änn så.

×
×
  • Create New...