Jump to content

Star Trek 12 blandar nytt och gammalt, men blir ingen remake

Nyhet

Recommended Posts

Manusförfattarna Roberto Orci och Alex Kurtzman har inget halvfärdigt manus för Star Trek 12 som Zoe Saldana hävdade för en dryg vecka sedan. Sanningen är att de fortfarande saknar en berättelse. Det enda som är säkert är att det blir en blandning av gammalt och nytt.

- Det kommer att vara en blandning precis som den första, föreställer jag mig, skriver Orci på Trekmovie.

Hans kollega Kurtzman utvecklade resonemanget på Television Critics Associations årliga förhandsvisningsträff inför höstsäsongen i Los Angeles:

-Det är en balansgång. Vårt tillvägagångssätt för den första filmen var hur vi skulle vinna fansens gillande och få folk som inte hade någon relation till Trek att gilla det. Det är en fråga som vi måste fortsätta att ställa till oss själva hela tiden. Det är en mycket klurig formel eftersom det är svårt. En viktig orsak som gör att Trekkers är fokuserade på Trek är på grund av detaljer som kan utestänga de som inte redan är frälsta.

Några konkreta saker kunde dock Orci och Kurtzman berätta:

• När Orci såg på Star Trek på kabel-tv häromkvällen och hörde McCoys klassiska replik \"He´s dead, Jim\", så kände han direkt att den måste vara med i uppföljaren.+
  • JJ Abrams barndomsvän Greg Grunberg, mest känd som Matt Parkman i Heroes, kampanjar aktivt för att få spela skojaren Harcourt Mudd från TOS och TAS i nästa film.
  • De kände sig smickrade för att Zoe Saldana trodde att de redan hade ett halvfärdigt manus. Men riktigt så produktiva är de inte, utan de har bara bollat idéer så här långt.+
  • Det blir ingen remake. \"Vi har aldrig haft intentionen att göra en remake på något [tidigare avsnitt eller film]\", skriver Orci på Trekmovie.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Hm "Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt" verkar stämma här.

Den där idébollningen skulle jag gärna ta del av... Undrar hur man får kontakt med de där båda manusförfattarna?

Nåväl min favorithistoria så här långt är Kahn som ledare för en grupp missnöjda Vulkaner som vill kasta skulden för Vulkans undergång på spock/starfleet och planerar hämden med stort H. Men utan att därför skapa ett magnefikt rymdskepp utan de använder snarare sinnet som stridsplats. J.

Den där idébollningen skulle jag gärna ta del av... Undrar hur man får kontakt med de där båda manusförfattarna?

Nåväl min favorithistoria så här långt är Kahn som ledare för en grupp missnöjda Vulkaner som vill kasta skulden för Vulkans undergång på spock/starfleet och planerar hämden med stort H. Men utan att därför skapa ett magnefikt rymdskepp utan de använder snarare sinnet som stridsplats. J.

Radikala och rebelliska Vulcans plus Khan låter som en spännande idé. Det skulle ge Spock mycket att göra i en uppföljare med. Federationen måste ju ha tagit en del stryk i och med att Vulcan och en stor del flottan är borta.

Samtidigt så ska ju en av romanerna som kommer ut nästa sommar handla om Vulcanbefolkningen i exil. Det tyder på att de inte kommer använda Vulcans i nästa film.

Är det en egen idé eller något du läst om? Gillar den hursomhelst inte alls. Onda vulkaner låter bara fel.

• Create New...