Mr Trek Postad 6 September, 2009 Rapport Postad 6 September, 2009 Hej! Jag undrar hur dubbelavsnittet "The Maquis" i säsong 2 av DS9 är? Är det bra? Ses det bäst i streck eller med paus emellan de två avsnitten? Jag har kommit till detta avsnitt i mitt DS9 tittande just nu och undrar om det är ett avsnitt att satsa lite på? Jag vore tacksam för ett snabbt svar Självklart kan denna tråden användas till att diskutera detta dubbelavsnitt också(jag kommer nog att försöka starta en diskussion i denna tråd själv när jag har sett avsnittet) ;) Citera
Aike Postad 6 September, 2009 Rapport Postad 6 September, 2009 Det går väl att göra både och. Alla cliffhangers brukar dock blir lite mer spännande om man får vänta lite innan man ser upplösningen. Avsnittet är mycket bra och det är första gången Maquis som spelar stor roll i Voyager och DS9 dyker upp i Star Trek. De är också med i avsnittet Ensign Ro i TNG men det sändes efter detta avsnittet. Citera
Mr Trek Postad 6 September, 2009 Författare Rapport Postad 6 September, 2009 Tack för svar, jag får se hur jag gör Men jag måste tyvärr rätta dig Aike, de är också med i avsnittet "Preemptive Strike" som handlar om Ro. "Terroristerna" i "Ensign Ro" är faktiskt bajoraner ;) Men då vet jag att det är bra i alla fall. Jag skulle dock fortfarande vilja ha lite fler åsikter om avsnittet från några andra Citera
Supreme Commander JAF Postad 6 September, 2009 Rapport Postad 6 September, 2009 Men för långa väntetider är inte för bra heller! I varje fall inte om de börjar närma sig halvåret som det var ibland när man såg voyager på svt! Själv finner jag värde i att se dubbelavsnitten i ett svep om så är möjligt tex på trekdagarna. J. Citera
Mr Trek Postad 6 September, 2009 Författare Rapport Postad 6 September, 2009 Men är avsnittet bra då? Citera
Supreme Commander JAF Postad 6 September, 2009 Rapport Postad 6 September, 2009 Se efter själv, vet ja! J. Citera
RoLaren Postad 6 September, 2009 Rapport Postad 6 September, 2009 Avsnittet är något överskattat, precis som Way of the Warrior. Citera
Mr Trek Postad 7 September, 2009 Författare Rapport Postad 7 September, 2009 Nu har jag sett del 1 och den var bra. Hoppas nu att avsnittet inte lider av den sjukan många dubbelavsnitt i ST lider av, nämligen att andra delen sällan är lika bra om den första Citera
Aike Postad 7 September, 2009 Rapport Postad 7 September, 2009 Jag har för mig att det faktiskt inte är så denna gången. Det finns en hel del överraskningar kvar. Citera
Mr Trek Postad 7 September, 2009 Författare Rapport Postad 7 September, 2009 Jag lästre samma sak på startrek.com hoppas att det är rätt Citera
Gäst danova Postad 19 November, 2009 Rapport Postad 19 November, 2009 Alla cliffhangers brukar dock blir lite mer spännande om man får vänta lite innan man ser upplösningen Citera
Mr Trek Postad 20 November, 2009 Författare Rapport Postad 20 November, 2009 NU var det ju ett tag sen jag såg det här avsnittet nu^;) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.