Gå till innehåll
Mr Trek

The Maquis

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag undrar hur dubbelavsnittet "The Maquis" i säsong 2 av DS9 är? Är det bra? Ses det bäst i streck eller med paus emellan de två avsnitten? Jag har kommit till detta avsnitt i mitt DS9 tittande just nu och undrar om det är ett avsnitt att satsa lite på?

Jag vore tacksam för ett snabbt svar :)

Självklart kan denna tråden användas till att diskutera detta dubbelavsnitt också(jag kommer nog att försöka starta en diskussion i denna tråd själv när jag har sett avsnittet) ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går väl att göra både och. Alla cliffhangers brukar dock blir lite mer spännande om man får vänta lite innan man ser upplösningen.

Avsnittet är mycket bra och det är första gången Maquis som spelar stor roll i Voyager och DS9 dyker upp i Star Trek. De är också med i avsnittet Ensign Ro i TNG men det sändes efter detta avsnittet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar, jag får se hur jag gör :)

Men jag måste tyvärr rätta dig Aike, de är också med i avsnittet "Preemptive Strike" som handlar om Ro. "Terroristerna" i "Ensign Ro" är faktiskt bajoraner ;)

Men då vet jag att det är bra i alla fall. Jag skulle dock fortfarande vilja ha lite fler åsikter om avsnittet från några andra :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag sett del 1 och den var bra. Hoppas nu att avsnittet inte lider av den sjukan många dubbelavsnitt i ST lider av, nämligen att andra delen sällan är lika bra om den första :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst danova

Alla cliffhangers brukar dock blir lite mer spännande om man får vänta lite innan man ser upplösningen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu