Jump to content

Star Trek Onlines skeppsklasser

Schwozh

Recommended Posts

I Vo'Quv klassen står det att det har en "omnidirectional-disruptor", någon som har någon idé om vad det är för ett vapen?

Jag tror själv det handlar om en disruptor som kan skjuta från vilket håll som helst, med andra ord kan skjuta direkt från skrovet oavsett vilket håll.

Edited by Schwozh

Omni = många (latin) directinal= riktning Disruptor = vapen som används av bla romulans så då blir det väl flerriktningsdisruptor eller något ditåt. Alltså ett vapen som skjuter åt många håll (samtidigt?) J. Fast nu blev jag osäker som vanligt... hm var är min latinordbok nurå? J.

Aha okey =)

• 1 month later...

Är inte omni = alla, eller överallt, snarare än "många"?

Låter mer korrekt, ja... Omnipotent =ALLSmäktig, Omniscience =ALLSvetande, Omnipresence =Allerstädes närvarande osv...

OnT så innehåller senaste PC Gamer ett större reportage om Star Trek Online. Där står det bland annat att man skall kunna designa sitt egna skepp. Huruvida detta innebär om man på så sätt skapar unika klasser eller om det bara innebär att sätta på "onödiga" potoner och grejer för att få sitt eget skepp, kunde jag inte utläsa.