Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Såg avsnittet "Window of Opportunity" igår. Det mest underhållande hittills enligt min mening. Jag har sett filmen Groundhog Day tidigare (som de även nämner i avsnittet - Jack "Why, so you can be king of Groundhog Day?") och de gjorde den här egna versionen av scenariot väldigt bra. Jag skrattade högt både en och två och tre gånger - som när Teal'c får dörren i skallen första gången, när han ger igen eller när de är uttråkade dag efter dag hos Daniel och lär sig jonglera m.m. Som sagt, väldigt roligt avsnitt plus att jag är svag för avsnitt med tidsparadoxer :)

Jag gillade även "Divide and Conquer" eftersom det avsnittet hela tiden byggde upp en känslan av att något var galet - men självklart inte vad man först trodde. Jag försökte hela tiden gissa vad som egentligen var fel. Först tänkte jag att Freya var za'tarcen, eller möjligtvis en mullvad åt Goa'uld, men jag var aldrig riktigt helt 100. Slutet var en twist som jag inte kunde förutse. Bra gjort!

• 3 år senare...
  • Svar 283
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Såg att TV6 återigen visar om Stargate SG-1 från början.

Man börjar ju undra varför man visar om denna serie hela tiden, man kunde visa Atlantis istället eller Sliders som är lite lik Stargate.

Utöver det tycker jag alla sitcoms som går på TV6 är skräp, in med Highlander eller någon annan action serie istället,

Postad

Jag börjar också tröttna, trots att jag gillar Stargate SG-1. Jag tror tyvrr att de bara har sändningsrättigheter för SG-1, av Stargate-serierna. 

Postad (redigerade)
31 minuter sedan, Pjotr'k sade:

Jag börjar också tröttna, trots att jag gillar Stargate SG-1. Jag tror tyvrr att de bara har sändningsrättigheter för SG-1, av Stargate-serierna. 

Ja det verkar så men man kan ju inte ha rättigheterna till serien i all oenhetlighet.

Men jag tycker att alla serier som går på TV6 visas om hela tiden numera, så var det inte i början när kanalen var ny.

Roliga är att även TV6 i Ungern visar Stargate SG-1 som också ägs av MTG.

Redigerad av joakim95
Postad

TV6 lär ju med jämna mellanrum förnya sina sändningsrättigheter till dom tv-serier som dom sänder om och om igen. Sedan kan man ju spekulera i varför dom visar vissa tv-serier i repris så många gånger. En teori är att det faktiskt finns många som tittar på dom och då tittarsiffror är typ allt för en tv-kanal och ett tv-bolag, så är dom ju inte dummare än att dom tar vara på det. En annan teori kan vara att dom även behöver något att fylla ut sina tablåer med.

Det finns ju tv-serier som dom har börjat att sända men sedan inte sänder klart just för att tittarsiffrorna inte är tillräckligt bra.

Själv så tittar jag knappt på tv-kanalen längre. Den var bättre för när dom hade sitt SF-koncept med t.ex. Sci-Fi Fredag m.m.

Postad (redigerade)
8 timmar sedan, RydLKPG sade:

Själv så tittar jag knappt på tv-kanalen längre. Den var bättre för när dom hade sitt SF-koncept med t.ex. Sci-Fi Fredag m.m.

Kollar knappt heller på kanalen längre, hade nog gjort det om dem hade minskat på alla sitcoms som också går i repris jämt.

Man kan väl säga att den Ungerska TV6 kör mer SF än den svenska dom visar tex Arkiv X, Sliders, Warehouse 13, Terra Nova, Star Trek: Voyager och Stargate SG-1.

Redigerad av joakim95
Postad

Ja, det är synd att TV6 som sänds hos oss har flyttat fokus ifrån det som var intressant (SF/Fantasy) till SitComs och liknande. Det är ju för övrigt väldigt få svenska tv-kanaler som sänder sådant som man är intresserad av att se. Både nya tv-serier som gamla klassiker. Det mesta som man vill se får man leta reda på, på annat håll.

• 5 månader senare...
Postad (redigerade)

Hur kommer det sig tror ni att SG-1 gick i över 200 avsnitt och gick i fler avsnitt än någon Star Trek serie ?

Jag gissar på att serien hade varit nedläggningshotad efter säsong 5 om SyFy inte tagit över efter Showtime.

Stargate Atlantis hade säkert tuffat på i någon säsong till om dem inte bytt ut den mot Universe.

Redigerad av joakim95
  • 3 månader senare...
Postad

24 april börjar TV6 om från säsong 1 igen.

Fick svar från TV6 att SG-1 är en av deras klassiker som dem gärna visar om då dem är uppskattad enligt dem.

Har i alla fall önskat Star Trek serierna plus några till så det hade väl inte varit fel om tex Voyager hade visats runt lunchtid istället :)

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...