Pjotr'k Posted May 7, 2001 Report Share Posted May 7, 2001 Stargate SG:1 börjar i kväll på TV3. Det är en bra SF-serie, kanske inte den bästa men ändå, med Dean Anderson i huvudrollen. Jag har sett några avsnitt tidigare och jag är spänd på att se den. Det börjar med ett längre avsnitt (1h 50 min inklusive reklampauser). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 7, 2001 Report Share Posted May 7, 2001 Dvs. typ 1,5 timmar utan reklam då. Synd att det är trean som köpt in serien, det blir så mycket sämre att banda då. Anderson är en favorit, jag ska definetivt kolla !//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted May 7, 2001 Report Share Posted May 7, 2001 Stargate SG-1 var ju faktiskt rätt så bra. Intressant att se hur det fortsätter efter filmen och karaktärerna var ju lite lika dom från filmen. Kanske inte lika väl gjort som Star Trek, men ändå bra. Ska bli roligt att se forsättningen nu på fredag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 8, 2001 Author Report Share Posted May 8, 2001 Så det är på fredagar som den skall gå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted May 8, 2001 Report Share Posted May 8, 2001 Ja, jag tror det var Fredagar kl. 20:00 som dom sa efter avsnittet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 8, 2001 Report Share Posted May 8, 2001 Jag tyckte det var hyfsat kasst faktiskt. Kul äventyr. Han som spelade dr David var lite tam, inte speciellt charmig som han i filmen. Lite för mycket "varelser som växer i magen på männskor". Kommer jag att se dem igen så stänger jag av TVn. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted May 12, 2001 Report Share Posted May 12, 2001 Såg bara delar av avsnittet. Förvisso bra, men jag tycker det är litet b-aktigt att använda samma karaktärer (eller?) som i filmen fast med nya skådespelare. Kul att se Dean Anderson i något nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted May 18, 2001 Report Share Posted May 18, 2001 Jag håller med om att det kanske inte är så jättebra nu, men vad jag har hört och läst så skall serien bli bättre i Säsong 2. Som med de flesta serier så brukar ju första säsongen inte vara så bra, men det brukar bli bättre ju längre serien går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
persjoman Posted May 18, 2001 Report Share Posted May 18, 2001 Serien blir bättre senare, jag har sett de senaste avsnitten från England och de är bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted May 19, 2001 Report Share Posted May 19, 2001 JockeJa, Star Trek Voyager är ju ett utmärkt exempel på det...;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 19, 2001 Report Share Posted May 19, 2001 Kollade igår. Fy *****r vad dålig den är. Den enda man kollar på är Richard Dean Anderson. *suck*//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blob Posted May 22, 2001 Report Share Posted May 22, 2001 Länge leve MacGayver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:dance: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted May 22, 2001 Report Share Posted May 22, 2001 jag nöjer mig med Star trek Voyager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blob Posted May 22, 2001 Report Share Posted May 22, 2001 hela serien är B......:dance: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted May 22, 2001 Report Share Posted May 22, 2001 MacGayver eller star trek voyager? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blob Posted May 22, 2001 Report Share Posted May 22, 2001 nya serien Stargay(te) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted May 22, 2001 Report Share Posted May 22, 2001 Okej då förstår jag. Undrade bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted May 24, 2001 Report Share Posted May 24, 2001 Tycker Star Gate är ganska bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 24, 2001 Author Report Share Posted May 24, 2001 Jag håller med Mikael. Den är inte det bästa som man har sett, men den är helt klart sevärd. Jag missade förra avsnittet (var på ett vandrarhem då som inte hade TV3) men ser fram emot kommande avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 25, 2001 Report Share Posted May 25, 2001 Veckans avsnitt var helt ok (det med viruset). :lol: Rätt skoj. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 28, 2001 Author Report Share Posted May 28, 2001 Tyckte också det var bra. Lite missnöjd över hela saken med "litet-outvecklat- folkslag-som-skyller-sjukdomar-på- övernaturliga-fenomen-men-vi-det- utvecklade-amerikanska-folket-vet-bäst- och-kör-därför-över-det-lilla-outvecklade-folkslaget". Sådant gillar jag inte, men Richard Dean Anderson var mycket bra i sin roll som outvecklad person. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 28, 2001 Report Share Posted May 28, 2001 Vi känner ju igen det där "vi skyller det på ett virus" från en viss annan tv-serie. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr A Posted May 29, 2001 Report Share Posted May 29, 2001 Håller också med Mikael och det sista avsnittet var ju hyfsat och vad jag har läst så ska serien bli bättre med tiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tovak Posted June 6, 2001 Report Share Posted June 6, 2001 Quiet det är inte allst dåligt att trean tog till sig stargate!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 6, 2001 Report Share Posted June 6, 2001 Citat: från Tovak den 11:28 am den juni 6, 2001 Quiet det är inte allst dåligt att trean tog till sig stargate!!!Inte ?//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts