Mr Borg Postad 26 Februari, 2003 Rapport Postad 26 Februari, 2003 Frågan är ju vilken budget de hade till säsong ett. Inte så fet känns det som. Rekvisitan är ju ganska TOS varning över. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om serien annars som sådan. Har varit en del ok. avsnitt, men en del ritkigt dåliga med.
Nina Janeway Postad 27 Februari, 2003 Rapport Postad 27 Februari, 2003 *skakar på huvudet* Fy farao... Det är ju helidiotiskt ifall det är så som Me säger, att det är den 4-5:e reprisomgången av säsong 1. Jag håller med dig CaJo, Stargate är också en av mina absoluta favorit-serier, jag önskar bara min bror hade tid att bränna alla avsnitten som ligger på hans dator (fram till 5x19)! Snart är ju säsong 7 igång antar jag...
Aliline Postad 5 Mars, 2003 Rapport Postad 5 Mars, 2003 (redigerade) Snart är ju säsong 7 igång antar jag... Den(7) börjar igen att sändas i sommar i usa. Sedan kommer det ju en långfilm och ytterligare en ny serie "Stargate Atlantis" Jag var inne på den officiella Amanda tapping hemsidan och där fanns en sektion om olika miljöer som används i stargate serien. ta en titt Platser och miljöer som används på andra planeter men som i verkligheten är ställen i Vancouver, kanada. Tänk när de som tittar på serien plötsligt känner igen sig, det skulle nog kännas konstigt. Redigerad 6 Mars, 2003 av CaJo
Aliline Postad 6 Mars, 2003 Rapport Postad 6 Mars, 2003 (redigerade) Richard Dean Anderson har blivit nominerad till SATURN pris för bästa skådis. Han tävlar mot Scott Bakula. Stargate har också nominerats till BEST SYNDICATED/CABLE TELEVISION SERIES. Saturn Awards, science fiction film och television, delas ut av The Academy of Science Fiction, Fantasy and Horror Films. **** Tyvärr fick han den inte; det gick till Angels 'David Boreans" Redigerad 8 Juni, 2003 av CaJo
thestargaze Postad 27 Mars, 2003 Rapport Postad 27 Mars, 2003 (redigerade) Har Stargate någon hemsida? Skulle gärna vilja skaffa lite information om serien. Redigerad 27 Mars, 2003 av Captain Mariah
Morn Postad 27 Mars, 2003 Rapport Postad 27 Mars, 2003 Har Stargate någon hemsida? Skulle gärna vilja skaffa lite information om serien. Har du provat på det logiska stargate.com eller stargate-sg1.com
Aliline Postad 28 Mars, 2003 Rapport Postad 28 Mars, 2003 Har Stargate någon hemsida? Skulle gärna vilja skaffa lite information om serien. Scifi.com - Stargate
*voyboy* Postad 5 April, 2003 Rapport Postad 5 April, 2003 Ne stargate är ingen favorit, men är ganska bra ändå... :blink:
Me Postad 5 April, 2003 Rapport Postad 5 April, 2003 såg att tv3 har tagit bort Stargate-sidan.. vilket betyder att de antagligen inte visar säsong 2 på ett tag.. vågar man hoppas på ztv?
Original_Alec Postad 10 April, 2003 Rapport Postad 10 April, 2003 Man kan alltid drömma. Men ZTV är ändå ganska flinka när det gäller sånt.
Me Postad 23 April, 2003 Rapport Postad 23 April, 2003 Kan man bli galen? TV3 ska börja visa säsong 1 igen, med start 1 maj 01:30 :arg: Egentligen borde jag inte bli förvånad... <_<
Excelsior Postad 24 April, 2003 Rapport Postad 24 April, 2003 Om någon vecka så ska Stargate-filmen visas på TV. Det lustiga är att filmen även är pilotavsnittet. <_<
nx01 Postad 24 April, 2003 Rapport Postad 24 April, 2003 Spin-off på gång läst jag nu. Stargate: Atlantis ska tydligen titeln vara. Handling: Försvunna staden atlantis upptäcks och har även den en port eller något sånt var det iaf
Quiet Postad 24 April, 2003 Rapport Postad 24 April, 2003 Hmm .. det låter ju intressant. Men en spin-off på den dåliga serien, som i sin tur är en spin-off på en film? Tveksamt om det blir speciellt bra.
ENEMiX Postad 24 April, 2003 Rapport Postad 24 April, 2003 Spin-off på gång läst jag nu. Stargate: Atlantis ska tydligen titeln vara. Handling: Försvunna staden atlantis upptäcks och har även den en port eller något sånt var det iaf låter najs du vet inte var det finns mer att läsa om detta för oss intresserade? och Quiet! den serien är allt annat än dålig =b
Morn Postad 24 April, 2003 Rapport Postad 24 April, 2003 Spin-off på gång läst jag nu. Stargate: Atlantis ska tydligen titeln vara. Handling: Försvunna staden atlantis upptäcks och har även den en port eller något sånt var det iaf Det finns en tecknad spin-off den ska utspela sig ca 10 år framot i tiden
Aliline Postad 25 April, 2003 Rapport Postad 25 April, 2003 Om någon vecka så ska Stargate-filmen visas på TV. Det lustiga är att filmen även är pilotavsnittet. <_< Filmen och pilotavsnittet är olika, 1994 kom stargate filmen på bio med James Spader och Kurt Russell. Personer på produktionsbolaget MGM tyckte att filmen skulle kunna bli en bra tv-serie eftersom filmen lämnade mycket att utforska och utveckla. Pilot avsnittet är en fortsättning på filmen, och början till tv-serien Stargate SG-1. Läs mer här om Stargate: Atlantis!! Verkar lovande. Ser fram emot ökandet av stargate universumet.
*voyboy* Postad 25 April, 2003 Rapport Postad 25 April, 2003 Visas stargate i ordning på ztv eller, en del avsnitt sänds ju typ varannan vecka. apropå spinoffs så är startrek den största spinoffen i världen, med mest fans!!! :lol:
Me Postad 25 April, 2003 Rapport Postad 25 April, 2003 Visas stargate i ordning på ztv eller, en del avsnitt sänds ju typ varannan vecka. Tja, vad jag vet så visas avsnitten i ordning, men när och hur jag ingen koll på, tittar inte på det denna omgång
Aliline Postad 27 April, 2003 Rapport Postad 27 April, 2003 (redigerade) Kan man bli galen? TV3 ska börja visa säsong 1 igen, med start 1 maj 01:30 :arg: Egentligen borde jag inte bli förvånad... <_< Avsnitt 5 ska de börja med enligt tv3 hemsida ZTV ska också börja om från första avsnittet av säsong 1. :arg: :arg: ZTV 29 april, pilot avsnittet, sedan som vanligt lördagar 19:05 tyvärr kan man ej få något svar från tv3 eftersom de har autosvar på sin address info@tv3.se Redigerad 29 April, 2003 av CaJo
Quiet Postad 27 April, 2003 Rapport Postad 27 April, 2003 och Quiet! den serien är allt annat än dålig =b Okej, det kanske inte var tillräckligt tydligt uttryckt. Serien är totalt ointressant. Som MrBorg skrev i början av tråden så är väl det enda intressanta med serien att Robert Dean Anderson är med och att musiken är helt okej. Men till och med musiken misslyckas med att lyfta stämningen. Anledningen: uselt, oengagerat skådespeleri, dåliga manus och fruktansvärt tråkigt bildspråk. Förutsägbart och oengagerande hela vägen alltså. Nu har jag visserligen bara sett avsnitt spridda över säsong 1, så säg till mig om ni finner en markant skillnad i serien in på säsong 2.
Me Postad 27 April, 2003 Rapport Postad 27 April, 2003 Kan säga att största anledningen jag började se serien, var pga RDA, men sen tyckte jag att serien var rätt bra ändå Jag fastnade dock för de avsnitt som behandlar lite det här med grekisk mytologi blandat med historik i sig.. vet inte riktigt vad man kalla det.. Hara bara sett säsong 1 som helt, de övriga avsnitten har jag laddat ner här och där och hoppar mellan säsongerna, men jag tycker serien blir bättre... av de avsnitt som jag sett
Jocke Postad 27 April, 2003 Rapport Postad 27 April, 2003 Jag har nu sett säsong 1-4 (väntar på att 5:an ska släppas ) och jag håller med om att säsong 1 inte var så lysande, 2 är bättre och 3 & 4 är riktigt bra, inte alls långt ifrån ST faktiskt, IMM. Skådespeleriet är bättre i säsong 2 och framåt och specialeffekterna är mycket bättre. Serien har, tack vare Andersson, en helt annan humor som jag inte har sett i någon annan serie. Precis som många ST-serier så var inte den första säsongen så bra, men ni ska inte dömma ut serien innan ni har sett fler avsnitt i säsong 2 och framåt.
Aliline Postad 29 April, 2003 Rapport Postad 29 April, 2003 Robert Dean Anderson är med Richard Dean Anderson ska det vara
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu