Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 283
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

VA?? Bara första säsongen! Ska de inte visa slutet på arken som börjar i ettan den är ju fyra avsnitt (om jag inte minns fel?) och bra, ju. Inte Star Trek bra men ändå.....

Postad

Har du sett filmen Stargate? Stargate SG1 är en tv-serie som är en fortsättning på den där de märker att man kan åka till massa världar med stargates så de åker runt o undersöker dessa världar.... dock mer actionbetonat än star trek och inga rymdskepp utan "stjärnportar" har du inte sett filmen så gör det för den är bra!

• 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Postad
verkar som Stargate ska sändas i repris.. söndagar ca kl 23... typiskt krockar det ju med voy!  :angry:

De dåliga tiderna konkurrerar ut varandra. :dozingoff: Sci-fi brukar ju få eftermiddagar och söndagkvällar, men att det krockar har jag aldrig vart med om.

Postad

ah, so typical! när jag hade räknat med att jag skulle spela in Stargate, så kom den förbannade #¤"#%% åskan!  :-@  *suck*

förhoppningvis fortsätter dme sända 00.00, så slipper man välja om man ska spela in stargate eller star trek...  ???

• 6 månader senare...
Postad
Det enda bra med serien är R D Anderson och att Goldsmith skrivit musiken...

Men annars käns den som sagt väldigt lågbudget och manuset är väl inte det bästa direkt.

Den blir bättre i säsong 2 tycker jag.

Sen är en fraga om det är lågbudget. Då det finns mer serier än jag kan säga här som har lägre.

ex. Såpor.

ps. (lite ot) högbudget skulle jag kalla farscape som kostar/kostade 1.5 miljoner dollar/avsnitt.

Postad

Stargate är skitbra! Jag har bara sett till första avsnittet i säsong 2, så jag ska inte spojla för er, men jag gillar verkligen Stargate framförallt p.g.a Richard Dean Anderson, som var så himla cool som MacGyver, för det är han som lyfter upp serien. Inte för att den behöver lyftas upp, men... Teal'c är min favoritkaraktär, för jag relaterar honom till Seven of Nine:

1. Han blev räddad av människorna från de onda Goau'ld, fast han bytte sida självmant (på viss uppmaning av O'Neill), precis som Seven blev, fast Seven blev det ytterst motvilligt, och med "våld". (borgerna anser det väl vara våld när man bryter kopplingen med kollektivet sådär abrupt)

2. Han är allvarlig och korrekt, och ska "förvandlas" till människa genom att bli mer mänsklig och bekanta sig med människokulturen, men han har ju till skillnad från Seven aldrig varit människa. :)

Sen gillar jag general Hammond, han är tuff och har en cool accent (han spelade också Dana Scullys pappa Bill i Arkiv X-avsnittet One Breath). Serien är dock väldigt amerikansk... märks speciellt i avsnittet Politics där den inskränkte senatorn hela tiden mässar "our strong nation, under God" och när O'Neill så fyndigt sen säger: "Oh, and you think this ... 'God' is supposed to save us?" Haha!

"For crying out loud" ;)

• 4 veckor senare...
Postad
Det enda bra med serien är R D Anderson och att Goldsmith skrivit musiken...

Men annars käns den som sagt väldigt lågbudget och manuset är väl inte det bästa direkt.

Den blir bättre i säsong 2 tycker jag.

Sen är en fraga om det är lågbudget. Då det finns mer serier än jag kan säga här som har lägre.

ex. Såpor.

ps. (lite ot) högbudget skulle jag kalla farscape som kostar/kostade 1.5 miljoner dollar/avsnitt.

Håller med, SG-1 är INTE lågbudget, jämför man med Andromeda så är SG-1 rena revolutionen framförallt när det gäller specialeffekter, och det blir ÄNNU bättre längre fram i serien (säsong 5-6 tex, jag vet för jag har alla fram till 6x14).

Personligen så tycker jag faktiskt att SG-1 är i klass med Star Trek speciellt från säsong 6 då *SPOILERALERT* vi människor har ett überkoolt interplanetariskt rymdskepp!

• 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Tycker inte att den här serien är lågbudget, den har massor av specialeffekter. Speciellt längre fram i serien blir det mera påkostade effekter. Serien växer säsong för säsong. Jag gillar denna serie, är spännande och rolig att titta på.

Redigerad av CaJo
Postad

Jag har införskaffat Stargate på DVD till och med säsong 4 när Discshop hade rea på dem senast. Jag måste hålla med om att det är en bra serie som växer, och bara blir bättre och bättre... Den är för övrigt mycket bättre än långfilmen den baseras på (Inte många serier som kan skryta med den bedriften). Och det ser då inte ut som någon lågbudget Sci-Fi-serie! Tyvärr är de ganska dyra att införskaffa på DVD, då de inte släppts officiellt i Sverige, men nu är de på gång och släpps i boxar om hela säsonger för runt 900:-/st, och det är egentligen inte speciellt dyrt, speciellt om allt extramaterial från de "lösa skivorna" följer med!

• 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Tv 3 ska den 20 börja med stargates första säsong igen och ska visas på vardagar. Tyvärr så kommer den att visas 1:35. Man kan ju undra om de ska börja att visa säsong ett igen för att nytillkommna tittare ska kunna förstå handlingen innan de börjar med säsong två, eller om de bara tänker reprisera första säsongen.

Stargate sg1 på tv3

Jag har sett alla avsnitt fram till 6-19 och tycker att serien är bland de bästa jag sett. Den handlar om nutiden och inte framtiden som star trek och ändå reser man till andra planeten. Fast jag gillar star trek också jag har sett nästan alla avsnitt av TOS, och alla av TNG och VOY, men inte av DS9 där har jag sett en handfull avsnittet, bara de allra sista avsnitten.

Redigerad av CaJo
  • 2 veckor senare...
Postad
Tv 3 ska den 20 börja med stargates första säsong igen.

Nu får de ta och ge sig! Detta blir vad.. 4:e eller 5:e reprisomgången av säsong 1. :arg:

De lär ju inte få några nya tittare om de sänder den halv 2 på natten, den saken är klar.. <_<

Postad (redigerade)

jupp, har den inspelad t.o.m :)

Det verkar som de ska 'skynda' på serien, eftersom det nästan går varje dag, har man tur ska de visa säsong 2 efter.. eller väntar en snabb reprisomgång på ztv oxå? :rolleyes:

Redigerad av Me

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...