Jump to content

Så här tycker pressen om nya Stargate Universe

Nyhet

Recommended Posts

Igår hade nya Stargate Universe premiär på SyFy i USA. De första pressrösterna för pilotavsnittet Air är försiktigt positiva, även om det finns vissa som tycker att vi har sett det förut.

Airlock Alpha: “Universe kommer att få det svårt att passa in bland sina Stargatesyskon, men det är ok. Det är en serie som kan stå på egna ben. Och även om den aldrig kanske blir Battlestar Galactica, så finns det en god möjlighet att Stargate Universe blir den här generationens Star Trek: Deep Space Nine.”

TV Squad: “Stargate Universe kanske signalerar en djärv ny inriktning för Stargate, men det är ingenting de flesta tv-beroende – särskilt sci-fi fans — inte har sett förut.”

Media Pundit: “Stargate Universe för med sig en fräsch tolkning av en relativt ung tv-genre: mörk sci-fi. Battlestar Galactica gick den vägen men var lite för mörk för många... men SGU verkar ha hittat en väg i mitten.”

Gateworld: "Vi har pratat om den här serien i över ett år, och den är verkligen inte en besvikelse. Men se den själv. Vi tror att det är precis vad som behövs 2009, och vi är säkra på att serien har en ljus framtid framför sig när vi får lära känna Destiny-skeppet och öppna våra vardagsrum för männen och kvinnorna ombord. Precis som skeppet så färdas Stargate Universe dit ingen Stargateserie har färdats förut."

En av sakerna som Gateworld nämner är annorlunda är att serien riktar sig till vuxna och inte alls lämpar sig för barn.

Ännu fler spoilerfria kommentarer från olika sajter kan läsas här.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Gateworld: "Vi har pratat om den här serien i över ett år, och den är verkligen inte en besvikelse. Men se den själv. Vi tror att det är precis vad som behövs 2009, och vi är säkra på att serien har en ljus framtid framför sig när vi får lära känna Destiny-skeppet och öppna våra vardagsrum för männen och kvinnorna ombord. Precis som skeppet så färdas Stargate Universe dit ingen Stargateserie har färdats förut."

Man kan ju diskutera hur objektiva Gateworld egentligen är.Och att den ska färdas... låter väldigt trekkigt tycker jag.

En av sakerna som Gateworld nämner är annorlunda är att serien riktar sig till vuxna och inte alls lämpar sig för barn.

Och vad baserar de detta på? Jag kommer nog inte bry mig så mycket om det i alla fall :P

Om den blir det som DS9 går mot i mitt tittande på den serien nu, så blir det nog i alla fall bra :)

Edited by Mr Trek

Och vad baserar de detta på? Jag kommer nog inte bry mig så mycket om det i alla fall :P

Det står i deras recension, men jag ville inte spoila någon.

Det måste väl ändå gå 3 månader innan den får visas i europa har jag för mig. Jag gissar att vi kommer att få veta... om ca 3 månader i alla fall^

En kvalificerad gissning är ju att 6:an kommer lägga in det, kanske på fredagskvällar som de gjorde med Atlantis.

• Create New...