Nyhet Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Doug Drexler börjar bli klar med en tecknad bild på Enterprise NX-01 från Star Trek: Enterprises femte säsong. Vadå, femte säsongen, undrar ni? Det är ju självfallet en bild av hur skeppet skulle se ut efter den planerade uppgraderingen år 2155. Bilden skall vara med i kalendern Ships of the Line 2011 och är inte helt färdig än. Det som återstår är Mike Okudas grafik. Det blir därför också första gången som Mike Okuda deltar i den mycket populära kalenderserien och dessutom även första gången som grafik i kalenderserien görs av en som faktiskt haft sin grafik upp till rymden - Okuda är ju ansvarig för de senare årens emblem för ISS-expeditionerna. (Tack till Mikael) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Ja kunde dom inte slänga igång en femte säsong...sedan kunde dom ju tona in det nya gänget(även om jag är emot den alternativa tidslinjen) Undrar hur långt dom kom i planeringen med en femte Enterprise-säsong? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Visste inte att Ships of the Line var teckanat... ger mig en annan syn på min kalender på väggen för 2010... Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Visste inte att Ships of the Line var teckanat... ger mig en annan syn på min kalender på väggen för 2010... "teckanat"?? Tekannat? Aha! En kanna påfylld med te!:blink: Nu är MR.Trek tillbaka efter sin lilla resa Det skulle vara lite tydligare så man kan se re-fit-grejerna lite bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Mr Trek: Du trodde kanske att bilderna var tagna "lajv"? *ler* Handtecknat eller datortecknat - handtecknat slår definitivt allt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 hmpf... Trodde mer att allt var datoranimerat... Teckanat måste vara ett nytt Mr Trek ord... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Fast även datoranimerade bilder måste ju utgå från någonting, tex mattepainting. Någon måste göra designen helt enkelt. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts