Nyhet Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Doug Drexler börjar bli klar med en tecknad bild på Enterprise NX-01 från Star Trek: Enterprises femte säsong. Vadå, femte säsongen, undrar ni? Det är ju självfallet en bild av hur skeppet skulle se ut efter den planerade uppgraderingen år 2155. Bilden skall vara med i kalendern Ships of the Line 2011 och är inte helt färdig än. Det som återstår är Mike Okudas grafik. Det blir därför också första gången som Mike Okuda deltar i den mycket populära kalenderserien och dessutom även första gången som grafik i kalenderserien görs av en som faktiskt haft sin grafik upp till rymden - Okuda är ju ansvarig för de senare årens emblem för ISS-expeditionerna. (Tack till Mikael) Källa [ Till originalnyheten ]
commander ricochet Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Ja kunde dom inte slänga igång en femte säsong...sedan kunde dom ju tona in det nya gänget(även om jag är emot den alternativa tidslinjen) Undrar hur långt dom kom i planeringen med en femte Enterprise-säsong?
Mr Trek Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Visste inte att Ships of the Line var teckanat... ger mig en annan syn på min kalender på väggen för 2010...
commander ricochet Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Visste inte att Ships of the Line var teckanat... ger mig en annan syn på min kalender på väggen för 2010... "teckanat"?? Tekannat? Aha! En kanna påfylld med te!:blink: Nu är MR.Trek tillbaka efter sin lilla resa Det skulle vara lite tydligare så man kan se re-fit-grejerna lite bättre.
Pjotr'k Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Mr Trek: Du trodde kanske att bilderna var tagna "lajv"? *ler* Handtecknat eller datortecknat - handtecknat slår definitivt allt!
Mr Trek Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 hmpf... Trodde mer att allt var datoranimerat... Teckanat måste vara ett nytt Mr Trek ord...
Supreme Commander JAF Postad 7 Januari, 2010 Rapport Postad 7 Januari, 2010 Fast även datoranimerade bilder måste ju utgå från någonting, tex mattepainting. Någon måste göra designen helt enkelt. J.
Rekommenderade inlägg