The Holy Three Posted February 15, 2010 Report Share Posted February 15, 2010 Ikväll blev det klart; William Shatner är den stora gästen på årets London Film & Comic Con! Mässan kommer hållas den 17-18:e juli. Mer gäster kommer bli klara under månaderna framöver, förhoppningsvis kommer några av dessa vara Star Trek-relaterade. Mer info hittar ni på: http://www.londonfilmandcomiccon.com/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 15, 2010 Author Report Share Posted February 15, 2010 Jag ska utan tvekan dit, det här har jag suttit och väntat på ända sedan jag träffade Leonard Nimoy förra året! Igår skapades det en tråd på London Film & Comic Con forumet där en jättestor stjärna utlovades komma, och att denne skulle presenteras följande dag. Det enda namnet på mina läppar var William Shatner, kände nästan på mig att det skulle vara han, och höll tummarna för det. Det funkade Må han inte ställa in i sista stund bara, han är trots allt väldigt aktiv än idag. Får hålla tummarna för det med. Någon annan som kan tänka sig åka dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Tror inte pengarna räcker så långt. Men skulle jättegärna åka. Det är ju lixom the Shat! Visserligen är Nimoy coolare. Men the Shat! Mästaren av dropkicks och dubbelhandsslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 17, 2010 Author Report Share Posted February 17, 2010 Sådär, nu har jag köpt photoshoot biljett samt en Early-bird inträdesbiljett (2 timmars inträde före alla andra för 5 pund mera). Lär väl ställa mig i kö vid 6-tiden även denna gång för att vara 100% på att jag får träffa The Shat. Missar med allra största säkerhet hans "talk" som han endast har på söndagen, det beror på hur dags det är men då vi åker hem på söndagen lär tiden vara knapp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 28, 2010 Author Report Share Posted February 28, 2010 Har fått med mig en vän som endast hängde med på villkoret att vi stannar ytterligare en dag, alltså tre dagar totalt. Går hur bra som helst för mig med tanke på att det innebär att jag kan se Shatners "talk" på söndagen! Så nu är det betalat och klart, samt även flyg och hotell i tre nätter som sammanlagt endast gick på 1384 kr. Är ju som hittat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 28, 2010 Report Share Posted February 28, 2010 Absolut! Som hittat! Grattis. Jag skulle vilja följa med också. Vet inte om plånboken tillåter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 28, 2010 Author Report Share Posted February 28, 2010 Säg till om den gör det till slut så kan jag tipsa dig om bra & billiga hotell, samt lite annat bra att veta inför färden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 28, 2010 Report Share Posted February 28, 2010 Flyg och hotell i tre nätter låter ju verkligen överkomligt... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 10, 2010 Author Report Share Posted March 10, 2010 Nu har jag valt, köpt och fått hem alla saker jag ska få signerat av Shatner. De saker jag redan hade: Star Trek Memories bok av William Shatner, hardcover version 3D Schack manual från Franklin Mint, tidigare signerad av Leonard Nimoy De saker jag införskaffat inför mässan: Star Trek Movie Memories bok av William Shatner, hardcover version 20x25cm foto från TOS-eran 20x25cm foto från The Undiscovered Country Sammanlagt är det alltså fem saker jag ska få signerat, som det var tänkt med Nimoy också men som till slut blev sex. Max antalet autografer man får ta på mässan per gäst är fem, iaf inofficiellt. Är man tidig kanske det inte finns en gräns, det var så jag fick ta sex st autografer av Nimoy. Med en kostnad på 35 pund per autograf kommer kostnaden för dessa fem autografer gå på mer än själva flygresorna & boendet Eftersom det förmodligen är den enda chansen jag kommer få att träffa Shatner passar jag på, det är ändå "billigt" om man jämför med vad han tar på amerikanska mässor vilket oftast är 80 dollar per autograf. Om det var tillåtet att ta sex autografer hade jag förmodligen tagit en till och tagit med mig ett ex av hans bok "Get a Life". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Finns det utrymme för att din kompis fixar någon autograf då eller är han lika star struck som du när det gäller jurassic trek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 11, 2010 Author Report Share Posted March 11, 2010 Har inte kollat med honom än, men jag tvivlar på att han vill stå i en lång kö för att skaffa en autograf åt mig då han inte har något intresse av att träffa Shatner alls. Han är där för serietidningarna, mer eller mindre, och gillar att springa runt lite överallt. Som ett barn i en godisaffär, så att be honom ställa sig i kön en längre stund blir nog svårt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 (edited) Kanske ska ta sig en tur till Comic con då. Han är ju rätt gammal nu the Shat så det kan ju vara sista gången han kommer till EU och jag har ångrat att jag inte åkte förra året för att träffa Nimoy. Edited March 11, 2010 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Börja inte inbilda folk att the shatt kommer till Sverige nu snälla Ro. Konventet ifråga är i London och inget annat. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Oj, redigerat Sverige byttes ut mot EU :rodna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 19, 2010 Author Report Share Posted March 19, 2010 Andrew Robinson AKA Garak från DS9 kommer till mässan. Det blev precis bekräftat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 Då gissar jag att Ro åker ;) Han skulle jag vilja träffa, Garak är kanske min favoritkaraktär i hela Star Trek så han skulle jag verkligen vilja träffa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 22, 2010 Author Report Share Posted March 22, 2010 Oh-oh! Mina damer och herrar, jag presenterar härmed den nyaste gästen på mässan... Nu gjorde jag säkert någons dag. Vassego! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 Wow, den här mässan blir ju bara bättre och bättre, synd att man inte kan gå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 Kan bara instämma. Låter som en toppenmässa. Skulle vara hur kul som helst att besöka den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 25, 2010 Author Report Share Posted March 25, 2010 Armin Shimmerman har blivit tvungen att lämna återbud, han kommer istället till Collectormania London som är lite senare i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Andrew Robinson har jag träffat förr, men jag hade sett fram emot att träffa Armin Shimerman. J Frakes är inte helt fel heller. Riker är kanske ingen favorit, men jag gillar Frakes som regissör. Vi får se om jag åker. MUSE kommer ju till stan i samma veva och jag har inte hittat resesällskap än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 7, 2010 Author Report Share Posted April 7, 2010 Fick mina biljetter idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 9, 2010 Report Share Posted April 9, 2010 Grattis. Hoppas han är lika fenomenal IRL som han är på film. I Can't Hear You Over The Sound of How AWESOME I Am Kanske elakt menat men det stämmer ju klockrent på hur ball han är egentligen. För han måste vara en filmhistoriens coolaste hjältar. Och Shatner en av de coolaste skådisarna. (sonen är rätt glad att han slapp heta James Tiberius hehe) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 9, 2010 Author Report Share Posted April 9, 2010 Älskar den där bilden, en av favoritbilderna som spridits på Internet faktiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 17, 2010 Author Report Share Posted May 17, 2010 Fick precis reda på att jag börjar säsongsjobba redan i slutet av maj, brukar annars börja i juli. Tur att man har en förstående chef, annars hade man fått sjukskriva sig för att kunna ta sig till England. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts