Jump to content

William Shatner till London Film & Comic Con 2010

The Holy Three

Recommended Posts

Ikväll blev det klart; William Shatner är den stora gästen på årets London Film & Comic Con! Mässan kommer hållas den 17-18:e juli. Mer gäster kommer bli klara under månaderna framöver, förhoppningsvis kommer några av dessa vara Star Trek-relaterade.

Mer info hittar ni på: http://www.londonfilmandcomiccon.com/index.html

Jag ska utan tvekan dit, det här har jag suttit och väntat på ända sedan jag träffade Leonard Nimoy förra året! Igår skapades det en tråd på London Film & Comic Con forumet där en jättestor stjärna utlovades komma, och att denne skulle presenteras följande dag. Det enda namnet på mina läppar var William Shatner, kände nästan på mig att det skulle vara han, och höll tummarna för det.

Det funkade :) Må han inte ställa in i sista stund bara, han är trots allt väldigt aktiv än idag. Får hålla tummarna för det med.

Någon annan som kan tänka sig åka dit?

Sådär, nu har jag köpt photoshoot biljett samt en Early-bird inträdesbiljett (2 timmars inträde före alla andra för 5 pund mera). Lär väl ställa mig i kö vid 6-tiden även denna gång för att vara 100% på att jag får träffa The Shat.

Missar med allra största säkerhet hans "talk" som han endast har på söndagen, det beror på hur dags det är men då vi åker hem på söndagen lär tiden vara knapp.

• 2 weeks later...

Har fått med mig en vän som endast hängde med på villkoret att vi stannar ytterligare en dag, alltså tre dagar totalt. Går hur bra som helst för mig med tanke på att det innebär att jag kan se Shatners "talk" på söndagen! Så nu är det betalat och klart, samt även flyg och hotell i tre nätter som sammanlagt endast gick på 1384 kr. Är ju som hittat!

• 2 weeks later...

Nu har jag valt, köpt och fått hem alla saker jag ska få signerat av Shatner.

De saker jag redan hade:

Star Trek Memories bok av William Shatner, hardcover version

Shatner.jpg

3D Schack manual från Franklin Mint, tidigare signerad av Leonard Nimoy

LeonardNimoyAutograph4-3.jpg

De saker jag införskaffat inför mässan:

Star Trek Movie Memories bok av William Shatner, hardcover version

x826.jpg

20x25cm foto från TOS-eran

Shat.jpg

20x25cm foto från The Undiscovered Country

Shat2.jpg

Sammanlagt är det alltså fem saker jag ska få signerat, som det var tänkt med Nimoy också men som till slut blev sex. Max antalet autografer man får ta på mässan per gäst är fem, iaf inofficiellt. Är man tidig kanske det inte finns en gräns, det var så jag fick ta sex st autografer av Nimoy.

Med en kostnad på 35 pund per autograf kommer kostnaden för dessa fem autografer gå på mer än själva flygresorna & boendet :w00t: Eftersom det förmodligen är den enda chansen jag kommer få att träffa Shatner passar jag på, det är ändå "billigt" om man jämför med vad han tar på amerikanska mässor vilket oftast är 80 dollar per autograf. Om det var tillåtet att ta sex autografer hade jag förmodligen tagit en till och tagit med mig ett ex av hans bok "Get a Life".

Har inte kollat med honom än, men jag tvivlar på att han vill stå i en lång kö för att skaffa en autograf åt mig då han inte har något intresse av att träffa Shatner alls. Han är där för serietidningarna, mer eller mindre, och gillar att springa runt lite överallt. Som ett barn i en godisaffär, så att be honom ställa sig i kön en längre stund blir nog svårt.

Andrew Robinson har jag träffat förr, men jag hade sett fram emot att träffa Armin Shimerman. J Frakes är inte helt fel heller. Riker är kanske ingen favorit, men jag gillar Frakes som regissör. Vi får se om jag åker. :wub: MUSE :wub: kommer ju till stan i samma veva och jag har inte hittat resesällskap än.

• 2 weeks later...

Grattis. Hoppas han är lika fenomenal IRL som han är på film.

I Can't Hear You Over The Sound of How AWESOME I Am

Kanske elakt menat men det stämmer ju klockrent på hur ball han är egentligen. För han måste vara en filmhistoriens coolaste hjältar. Och Shatner en av de coolaste skådisarna. (sonen är rätt glad att han slapp heta James Tiberius hehe)

• 1 month later...