Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

NASA satsar på Star Trek-show

Recommended Posts

Star Trek återvänder i sommar. Fast inte på bio eller som tv-serie, utan som liveshow på Kennedy Space Center i Florida. Showen som heter Star Trek Live låter besökarna ta värvning i stjärnflottan och hjälpa Kirk och Spock att stoppa Nero.

Syftet med showen är också att öka intresset för rymdfart och naturvetenskap, skriver USA Today. Den 11 juni visas den första föreställningen.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Hmmm, Houston eller Cape Canaveral? Kennedy Space Center ligger på Cape Canaveral, Florida. Johnson Space Center ligger i Houston, Texas. Hoppas på Kennedy Space Center. Vi hade tänkt åka dit i höst.

Platsen/Området heter Cape Canaveral. Rymdcentret som ligger där heter Kennedy Space Center. Har varit där några gånger. Förutom rymdcentret finns där även orter mm.

Då är det därför man blir lite förvirrad ibland då. Jag var i KSC någon gång på 90 talet och såg en rymdfärjeuppskutning. Det var spännande även om jag hamnade lite väl långt ifrån själva startplatsen för att det skulle vara riktigt häftigt. J.

För att förvirra dig ytterligare kan jag informera att man bytte namn på Cape Canaveral till Cape Kennedy på 60-70-talet, men tog därefter tillbaka namnet Cape Canaveral eftersom det var ett av de äldsta ortnamnen i Floridas historia.

Nå, har vi fått någon klarhet i var den här showen ska vara? Texas eller Florida?

Sign in to follow this  

• Create New...