Jump to content

En sponsor går i graven

pela

Recommended Posts

Jag upptäckte idag* att en av WCTs sponsorer, Dolores, skall stänga butiken. De har öppet till och med 4e september. Mycket tragiskt tycker jag. Personligen har jag mest varit där för serierna, men de har ju gott om Star Trek böcker också, och i princip allt annat.

Mer att läsa om det finns på Dolores egen blog och i Facebook-gruppen Stöd Dolores – Göteborgs sista riktiga undergroundbutik!

Var skall man köpa gamla serier nu?

* Jag har inte rört mig inne i Göteborg så mycket på sista tiden, så jag hade missat det här. Ni andra kanske visste det sedan länge?

4 september? Då får det väl bli ett besök där på den kommande treffen! Har själv bara kikat in genom fönstret, och hade ingen aning om att de hade särskilt mycket Star Trek-relaterat. Tråkigt att jag har missat detta.

Gamla serier kan man köpa via Tradera och liknande, men det kostar ju ofta mycket och man kan inte vara säker på kvaliteten. Skönare är det att kunna se tidningen och få en känsla av den innan man köper den.

Nu kanske jag gav lite falska förhoppningar om Star Trek-utbudet. "Gott om" är ju ett relativt begrepp. De har mycket mer i sina hyllor än jag har i mina, men säkert mindre än vad du har :) Om jag minns rätt var det åtminstone några hyllplan med enbart Star Trek-pocket sist jag var där.

De har även en imponerande samling av de klassiska Star Wars-figurerna till beskådande, för oss som har sådana böjelser.

Var skall man köpa gamla serier nu?

Exempelivs på Seriehörnan på Sveagatan (minns inte numret, men det är typ Sveagatan 3) eller på Mynt och musik vid Stigbergstorget. Frågan är om inte Seriehörnan egentligen är lite bättre - och i alla fall mindre rörig - än Dolores, men det spelar egentligen ingen roll, Dolores är ju en insitution i Göteborg. Jag minns när den låg nere vid Heden på 80-talet, och redan då hade den funnits ett tag. Mycket tråkigt att denna kära gamla butik försvinner. :(